Slovenië 2004 + Salzkammergut Trophy 2004

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.

Slovenië en Salzkammer... wie durft??

Ik wil zeker mee!!
2
10%
Ik heb wel interesse maar ben nog niet zeker.
10
50%
Not interested... ik zit dan op Ibiza!
8
40%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

hey mensen!!!
Pasen is voorbij,
de eerste Belgisch kampioen marathon mountainbike is bekend,
de zon begint weer de macht te krijgen over de wolken...
Tijd om eens aan het betere werk te beginnen denken.
Zijn er al personen die nog een goeie uitdaging zoeken voor het komende verlof? Zijn er ondertussen ook al geïnteresseerden die al een beter zicht hebben op een eventuele deelname of al vaste doelstellingen hebben?
groetjes,
willem
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Ik wil wel mee.

Maar eerst wil ik wel eens een keertje kennis gemaakt hebben. Ten eerste, als jullie mij niet kunnen uitstaan, of ik jullie niet ,dan is het toch niet zo aangenaam om samen op vakantie te gaan.
Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

Bwoa, een van de eerste dagen doen we toch wel een afdalingske waar da de afgronden soms wel wa diep kunnen uitvallen zulle, een klein tikske moe daar wel kunne volstaan :wink:
Awel 't is juist om eerst eens kennis te maken dat 'k het hier nog eens vraag wie de reis eventueel wel ziet zitten. Voor de studenten onder ons komen de examens er bijna aan dus schiet er nog weinig tijd over voor andere activiteiten. Liefst daarom zou'k er wa schot willen insteken. (merciekes voor uw begrip)
Willem


Aan alle bikers ....!!!! Bike!!!
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Oei, ik zal maar al wat beginnen te trainen in het incasseren van tikjes :wink: .

Mijn examens starten ook binnenkort, dus voor mij mag de kennismaking er ook redelijk snel aankomen.

Liefst niet op 9 mei (Aischdall bike in Luxemburg) of we zouden daar eens moeten kennismaken. Voor de rest heb ik nog tijd tot het hemelvaartweekend 20-23 mei.
Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

hé mensen binnen een maand en veertien dagen hebt ge het zwaartse MTB kampioenschap gezien da der op énen dag gereden wordt en zijt ge nog altijd aant recupereren van de besten tocht uit uw leven.... :D
grtz
Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

Hey,
Zoals ge mss al wist kunde over de marathon meer vinden op de site: www.salzkammergut-trophy.at, inderdaad erg verleidelijk om nie deel te nemen.
De besten dag om te vertrekken lijkt mij de zaterdag voor de wedstrijd, nl. 03/07. We hebben dan nog een volle week om ons aan te passen aan het klimaat ginds en de hoogte... Slovenië is één dagje rijden van hier. Oostenrijk is enkele uurtjes minder. Van Brussel een kleine 1300km. Vorig jaar ging het vlot, we hebben de rit gedaan met mijn golfje, die had daar geen problemen mee. Het is een constant vlottende snelweg door Duitsland.
Qua tempo ben ik in geen geval een hardrijder. tijdens gewone toertochten ligt mijn tempo tss de 17km/u op zware modderige parcours (Koppenberg) en 25 km/u op droge vlakke circuits. Maar in het gebergte hebben deze cijfers geen duiding meer. Daar zijn de vlaamse hardrijders soms straten achter op een bergrijdertje en omgekeerd hier bergrijdertjes soms straten achter op hardrijders. Naar elkaars tempo zou'k nie kijken. Vorig jaar hadden we onderling wat verschillen, dus deed de ene wat meer kilometers terwijl de andere aan een beek nog wat aan het uitblazen waren. Kwestie van een beetje flexibel te zijn...
Er is wel nog één probleempje, we waren vorig jaar met drie. Tim kan heelwaarschijnlijk nie mee... en Jan, door wie we vorig jaar in Slovenië terecht gekomen zijn, kan waarschijnlijk ook niet mee... Mijn doel is de Salzkammergut-trophy rijden, en daarvoor trainen is het gebergte. 'k Weet niet of jullie het meest geïnteresseerd zijn om naar Slovenië te gaan, waar er trouwens fantastische MTB-wegen zijn, of eerder om de Marathon te overwinnen.
Grtz,
Willem
Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

sorry, de site is erg verleidelijk om WEL deel te nemen... #-o (soms een beetje verstrooid :roll: )
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

inderdaad, een echte aanrader...
alleen, bij gebrek aan kader en vork kan ik niet meegaan dit jaar.. :cry: tot mijn grote spijt helaas.. Nuja, volgend jaar zeker weer!
Tenzij er toevallig iemand een opkomend mountainbiketalent wil sponsoren met een nieuwe kader?? Tzou welkom zijn. 1,5 jaar per kader is net iets te kort voor mijn pover studentenbudget...

Maarja: aan al die dit leest en toch wel ergens goesting heeft: zeker gaan, tis een schitterende marathon en een weekje Oostenrijk/Slovenië, wie kan daar nu nee tegen zeggen? Anders moete maar u fiets aan mij geven :lol:
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Nog enkele vraagjes.
Hoe moet uw fysieke conditie zijn om de 100 km (salzkammer) uit te kunnen rijden?
Is het qua inspanning te vergelijken met een marathon in de ardennen? Zijn het lange klims die vrij geleidelijk aan stijgen, of zijn ze zeer onregelmatig? Ik denk niet dat je daar korte klims moet verwachten zoals hier in de ardennen.

Waar in Slovenië wil je naar toe trekken, terug omgeving ljublijana?

Zijn er al mensen die zekerst mee gaan, dus 100% zeker. Voorlopig ben ik nog wat aan het twijfelenm zo'n 70% kans dat ik mee ga.
Gebruikersavatar
Willem D.C.
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 18:52
Rijdt met: Cube

Bericht door Willem D.C. »

ja, ge ebt toch wa basisfysiek nodig, maar enorm is da nu ook nie zulle. vorig jaar had ik em gereden me ne fysiek van elke week 60 km te rijden. In slovenië zelf hadk maar 80km op 2 dagen gereden, en de wedstrijd zelf was 100km. ne enorme fysiek hadk dus nie, kwas wzl bij de 20 laatste dan ook. maar als ge al een week in de bergen zit is 100km rijden echt zo zwaar nie meer zulle. ge moet wel weten da ge u nie moogt forceren, nooit... dus goe doseren. 'k denk da de meeste hellingen zo tss de 6 en 9 percent liggen en das redelijk constant. voor de wedstrijd sta u der op een bepaald moment wel plots een héél ander kaliber te wachten... maar da is te overwinnen, en het komt maar 1 keer voor.
Nee, nog niemand is zeker precies :( 't is wel een unieke belevenis, die trophy. Naar slovenie gaan is wa moeilijk omdak geen sloveens kan, onze goeie gids van verleden jaar"Jan" gaat hoogstwaarschijnlijk nie mee. de beste plaats voor te fietsen schijnt in bovec te zijn, dus liever daar verblijven dan in ljubljana zelf... maar alles valt nog te bespreken, 't is gewoon kwestie van me een groepje naar de salzkammer te kunnen trekken.
Bike it
Plaats reactie