opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

glimburger schreef:met een hark de paadjes vrij te maken van het losgereden pulp en de gevallen bladeren. .......kaarsjes die ik er heb zien hangen. ..........nieuwste stukken terug beetje opgekuist
Verwende salonbikers??? :-k
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

als 50 plusser mag je jezelf een beetje verwennen hé... :oops:

Ik zal komende dagen een paar stukjes van onze "salon-trackjes" fotograferen ... Dan zal alles duidelijk worden. Niet vergeten dat het totaal nieuwe paadjes zijn dwars doorheen een bos waar christus of jezus al 20 jaar niet meer was geweest geweest met zijne fiets. De hoeveelheid bladeren, takken, naalden maakt al snel een laagje van 15 cm voor de aarde terug zichbaar is. Qua zweetfactor was het maken van de paadjes hoger dan het fietsen zelf... :wink:
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

In principe ga ik morgenvoormiddag de tracks nogmaals controleren en de paadjes nogmaals "harken". Daarmee zal voldoende turf weg zijn om vlotjes te rijden. De doorsteken naar de grindkuil zijn klaar.

Onderstaand de beloofde foto's van onze "salon"bosjes en trackjes.
Geloof me het zijn echt geen salonpaadjes geworden. Ik zou zeggen: kom ze proberen hé...

Alles ligt langs dit wegje binnen een radius van maximaal 500 meter
Afbeelding

crossroads langs de richel en in de afdaling
Afbeelding

Recht naar beneden of kiezen voor een scherpe slalom
Afbeelding

Er is hier dus nog harkwerk nodig om t paadje sneller te maken.
Afbeelding

lekker kamelenrugje, al zijn het 3 bulten, 2 kleine en eentje van 5 meter
Afbeelding

Afdaling uit de richel eindigt op wegje
Afbeelding

Draaien in de afdaling of voluit rechtdoor.
Afbeelding

doorsteek naar de crosskuil ( harde arbeid om dat open te krijgen)
Afbeelding

pittige doorsteek om wakker bij te blijven als je niet tegen de takken wil gaan
Afbeelding

Onze uiteindelijke speeltuin, te vinden na het rijden van de trackjes
Afbeelding

links de uitgang via de 3 kamelenrugjes, rechts de doorrijstrook
Afbeelding

Moe kan je hier zeker worden. Achterliggende boswegen zorgen voor recuperatiemogelijkheden
Afbeelding

Links uitkomen en meteen rechts er in duiken. dat is puffen !
Afbeelding
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Excellent
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

wow! nice man! ik begin te geloven dat ik toch zeker dit weekend es moet gaan zien!
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

mooi werk!! =D>
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Kameel^ schreef:mooi werk!! =D>
Inderdaad. Nu mag je in 't Dilsersbos komen werken. Ik geef je een vast contract :wink:
Gebruikersavatar
MX DUDE
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 02 jan 2008 20:24

Bericht door MX DUDE »

Knap werk,ik kom binnenkort ook nog eens rijden!!! 8)

Glimburger,vergeet niet zelf wat met de bike te genieten van u creaties he :wink:
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Voila, de laatste dingen aan de grindkuil zijn afgewerkt. Vanmorgen er aan begonnen en zonet binnengekomen. Ge moet er iets voor overhebben om ne salonrijder te zijn hé.

Als de houthakkers aan het voetbalterrein weg zijn moet daar gewoon nog even beetje herstelwerk gebeuren. Dat zal nog een week of 2 duren denk ik. Dan kunnen we ook daar fijne lussen rijden.

Fietsen doe ik zelf genoeg hoor. Ik stop op mijn werk regelmatig een paar uurtjes eerder ( fleksiebele job hé :P ) en rij dan de trackjes na. Net door die nieuwe trackjes die ik gemaakt heb is het natuurlijk 5 keer leuker. Dat is mij de energie waard geweest vind ik. Ben kontent als ik er zo veel mtb-ers doorheen zie fietsen. Meestal gevold door een mersie als ze me bezig zien. Meer moet toch niet hé.

Morgen ga ik beetje de tracks rijden en op zoek naar een "ideale" lus om zo veel mogelijk wegjes te kombineren. Enfin, bedankt voor de bemoedigende woorden en de =D>

René
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Net tijdens het opschonen van de gemaakte tracks allerlei witte pijlen zien hangen. Dus morgen zal denkelijk de legertoertocht gebruik maken van enkele stukken van de nieuwe paadjes. Dat moesten meer toerritten doen :P Nu zal de ondergrond wel zijn deel krijgen.

Na enkele reacties van rijders ben ik er steeds meer aan het denken om één lange sliert tracks open te gooien vanaf het voetbalterrein tot aan de aansluiting naar de volmolen in opoeteren. Waar kan natuurlijk. Sommige stukken kan je niet anders dan gebruik maken van paden.

Sinds kort is er nog iemand uit Opitter die me regelmatig een handje komt helpen om de paadjes te harken. Misschien dat wij eens de krachten kunnen bundelen al mag het natuurlijk niet ten koste gaan van mijn eigen fietsrijden. :oops:

Voor zij die er langer dan 3 weken geleden waren: Nu is alles open van hetgeen ik toen gezegd heb.
Plaats reactie