Strandband achter 27.5inch met max 2.1. breedte

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oliverenghen
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 30 okt 2010 21:07
Rijdt met: Een carbonnen, een stalen en ene alu

Strandband achter 27.5inch met max 2.1. breedte

Bericht door oliverenghen »

Hallo

Ik overweeg om deel te nemen aan de beachrace in Bredene en Koksijde.

Hiervoor wil ik mijn stalen mtb met starre voorvork inzetten met 27.5 inch wielen.
Het enige probleem is dat ik achteraan max 2.1. inch breedte kan steken.
Dat beperkt me nogal in bandenkeuze.

Wat raden jullie aan?
De enige band die zou passen binnen de strandbanden is een schwalbe g-one speed 27.5x2.00.
Tenzij jullie er andere kennen?

Vooraan is er plaats genoeg voor een gewone strandband.

Momenteel heb ik nog 1 Thunder burt 2.1. liggen die achteraan past.
Is deze band voldoende geschikt? Zou ik de buitenste noppen bijknippen?

Alvast dank
bukkem
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 sep 2017 08:39
Rijdt met: Cannondale Flash 29'er - Cervelo P3 - Cube streamer - Storm Nalu beachracer

Re: Strandband achter 27.5inch met max 2.1. breedte

Bericht door bukkem »

Het verschil tussen 2.0 en 2.1 is niet zo heel groot. Probeer eens op de weg met de 2.0 en een bandenspanning van 1.8bar. Raak je bij een beetje hobbels niet de velg dan gaat het wel goed komen.

Twijfel je nog steeds dan gewoon met de normale mtb het strand op met mooie brede strandbanden. Zolang je deze direct daarna goed schoonmaakt dan is de slijtage nog wel beperkt. En natuurlijk alle draaiende/bewegende delen goed in de kettingolie / siliconenspray zetten. Ik heb dit ook vaak genoeg gedaan, ook preventief een beetje witte vaseline rondom de balhoofd en botten bracket is goed tegen indringen van het zout en zand. Over het algemeen zijn de mensen iets te angstig voor strand vs. mtb :wink:

Ik rij zelf dit jaar Hoek van Holland - Den Helder, 135 gruwelijke kilometers over het strand en wellicht nog de Panne en Scheveningen.

Groet, Herbert
Plaats reactie