Scot light on the scale.....
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Waarschijnlijk wel, ik denk echter dat hij gewoon alle aparte gewichten heeft samengeteld, en dat is nu net niet juist...
Maar euh, ik zou er geen meter op willen rijden hoor, dieje plooit dubbel als je over een friet rijdt
Edit: Slecht gekeken
Edit 2: En al twee man in mijne nek
Maar euh, ik zou er geen meter op willen rijden hoor, dieje plooit dubbel als je over een friet rijdt
Edit: Slecht gekeken
Edit 2: En al twee man in mijne nek
Laatst gewijzigd door Flip FSR op vr 17 nov 2006 17:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Bericht door $mokeyJoe »
Volgens mij kloppen de gewichten wel.Het zou kunnen dat hij er een paar gram naast is,maar dat zal nooit veel zijn.Nu,ik vind het prachtig wat hij heeft gedaan...om er naar te kijken!Ik denk ook dat deze fiets helemaal niet fatsoenlijk rijdt!Om enkele voorbeelden te geven:de vork is zo goed als leeg:geen demping meer,één schacht is gewoon leeg! Carbon kettingbladen om te MT-biken?
De prijs zal wel iets om achterover te vallen zijn!De fiets op zich vind ik wel prachtig gemaakt!Het is ook ongelofelijk dat lage gewicht.Ik zou hem wel willen hebben...om aan de muur te hangen en te bewonderen,maar om mee te fietsen? ...mij niet gezien.
De prijs zal wel iets om achterover te vallen zijn!De fiets op zich vind ik wel prachtig gemaakt!Het is ook ongelofelijk dat lage gewicht.Ik zou hem wel willen hebben...om aan de muur te hangen en te bewonderen,maar om mee te fietsen? ...mij niet gezien.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 898
- Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
- Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt
Bericht door zwiebertje »
Ik zou er gerust enkele marathons op durven rijden,maar een zwaar Ardennen-parcours met steenbrokken op dat superlicht materiaal zal zekers niet aan te bevelen zijn!
Over de opgegeven waarden heb ik mijn twijfels,denk dat er veel theoretisch mogelijk waarden bijzitten!
In ieder geval een "schoon"machientje voor zééér veel eurotjes!
Over de opgegeven waarden heb ik mijn twijfels,denk dat er veel theoretisch mogelijk waarden bijzitten!
In ieder geval een "schoon"machientje voor zééér veel eurotjes!
-
- Mountainbiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: do 02 nov 2006 20:10
- Rijdt met: Scott Scale 10 | wegfietsen Cervélo & Parlee
Bericht door C a s r a n »
$mokeyJoe schreef:Volgens mij kloppen de gewichten wel.Het zou kunnen dat hij er een paar gram naast is,maar dat zal nooit veel zijn.Nu,ik vind het prachtig wat hij heeft gedaan...om er naar te kijken!Ik denk ook dat deze fiets helemaal niet fatsoenlijk rijdt!Om enkele voorbeelden te geven:de vork is zo goed als leeg:geen demping meer,één schacht is gewoon leeg! Carbon kettingbladen om te MT-biken?
De prijs zal wel iets om achterover te vallen zijn!De fiets op zich vind ik wel prachtig gemaakt!Het is ook ongelofelijk dat lage gewicht.Ik zou hem wel willen hebben...om aan de muur te hangen en te bewonderen,maar om mee te fietsen? ...mij niet gezien.
Ik ken nog net ietsje te weinig van mountainbike stuff om mij terdege over de kwaliteit/duurzaamheid van de gebruikte materialen uit te spreken. Ik volg je redenering dan ook grotendeels: deze man is zowat uitsluitend op zoek gegaan naar de grammen... moet kunnen en levert mooie plaatjes op!
Wel enkele bedenkingen, $mokeyJoe. Je doet precies nogal smalend over carbon kettingbladen. Nu rijd ik toevallig op de weg al enkele duizenden kilometers met carbon kettingbladen van Fibre-Lyte: deze zijn even stijf, sterk en duurzaam als alu bladen die ik had (en steken zelfs boven bepaalde bladen uit). Als je 'r van goede makelij neemt (hiermee bedoel ik ook dat ik niet gewonnen ben voor carbon kettingbladen met titanium tandjes) denk ik dat dit geen al te groot probleem kan zijn.
Een onderdeel die de fietsenbouwer wel gebruikt is de carbon B-T-P achterderailleur. Die is niet meer verkrijgbaar! En bovendien werkte hij niet goed in het voorgestelde design. Het concept van B-T-P is overgekocht door CarbonSports en wordt nu volledig herwerkt (gaat binnen een goede week in productie daar; de molds zijn net aangekomen).