Crest of Arch

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Arjan1
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 11 aug 2011 10:28
Rijdt met: Idworx RR 29"

Crest of Arch

Bericht door Arjan1 »

Hoi,

Ik ben zelf tussen 95 en 100 kilo, is een ZTR Crest te licht voor mij?

En welk merk maakt zo ongeveer de lichtse onderdelen (stuurpen, zadelpen, stuur)?
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Crest of Arch

Bericht door tek-zotic »

Arjan1 schreef:Hoi,

Ik ben zelf tussen 95 en 100 kilo, is een ZTR Crest te licht voor mij?

En welk merk maakt zo ongeveer de lichtse onderdelen (stuurpen, zadelpen, stuur)?
crest zou ik met jou gewicht niet aanraden
welk merk maakt de lichtste componenten? ik denk Schmolke, AxLighness of mcfk maar daar betaal je dan ook wel voor
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Crest of Arch

Bericht door Japie carbon »

Het lichtste spul is meestal niet geschikt voor 100 killogrammen. En dan moet je het ook niet willen lijkt mij?

Kijk maar een op http://www.r2-bike.de" onclick="window.open(this.href);return false; daar vekopen ze heel veel niche spul.
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Re: Crest of Arch

Bericht door Tom-s »

Je kan toch best eens informeren bij AX-Lightness of Schmolke voor lichtgewicht onderdelen. Deze hebben voor veel onderdelen de optie om ze te versterken afhankelijk van het gewicht.
Je zou ook kunnen kijken naar onderdelen van NoRah voor gewichtspecifiek carbon maatwerk.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Crest of Arch

Bericht door kenny »

De velgen van SPANK, ik heb 2 wielsets met ztr crest velgen maar geef de voorkeur aan de set met deze velgen. Ze zijn iets zwaarder maar een serieus pak stijver. Echt aanraders en zonder probleem no-tubes te krijgen.
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: Crest of Arch

Bericht door Bulkie »

Arjan1 schreef:Hoi,

Ik ben zelf tussen 95 en 100 kilo, is een ZTR Crest te licht voor mij?

En welk merk maakt zo ongeveer de lichtse onderdelen (stuurpen, zadelpen, stuur)?
Da's idd een randgeval: met een propere Rijstijl kan het nog net met Crests, wil je wat zekerder zijn, neem dan de Arch EX (ipv Arch).

Ken
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Crest of Arch

Bericht door Jeanke6 »

waarom je bike tunen met lichte carbononderdelen en je leven risceren als je zelf 100kg weegt? Maken die paar 100g iets uit dan? We praten hier over minder dan 1% van het totaal gewicht he...
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Crest of Arch

Bericht door eL Tee »

Jeanke6 schreef:waarom je bike tunen met lichte carbononderdelen en je leven risceren als je zelf 100kg weegt? Maken die paar 100g iets uit dan? We praten hier over minder dan 1% van het totaal gewicht he...
Je neemt me de woorden uit de mond...
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: Crest of Arch

Bericht door Jochem1 »

Ergens klopt dit wel, maar vergeet niet dat het over velgen gaat. Je gaat wellicht een zwaardere velg wel voelen als je elke keer moet optrekken. Roterende massa enzo....
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Crest of Arch

Bericht door Dickie »

Weeg zelf net over de 80 (in volle uitrusting) en de Crest zit imo op de limiet...Proper rijden lukt niet altijd en ook met een occasionele valpartij dient rekening gehouden te worden.
Zou sowieso voor Arch Ex gaan.
Plaats reactie