Schijfrem rotors.....

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

krijgen wel overal slechte commentaar.
Gebruikersavatar
ooSoo
Mountainbiker
Berichten: 1055
Lid geworden op: di 22 aug 2006 21:24
Rijdt met: XC Ti, XC alu, DH, Dirt, BMX, Xcross
Contacteer:

Bericht door ooSoo »

saiko schreef:krijgen wel overal slechte commentaar.
al zelf eens mee gereden ?
kan er niet echt iets slecht over zeggen...
enkel dat ze wat rapper slijten
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Ceradura ook licht, wel duur. Ik heb hopes, redelijk licht.

Exacte gewichten heb ik thuis, ik heb drie sets dus kan ze allemaal geven. Allemaal floating 1 x zwart 2 x rood.

De 160 dacht ik 93 of 94 gram, de getoonde grijze in de mini light die is ietsje lichter gaten zijn ietsje groter.
Gebruikersavatar
steph
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:10
Rijdt met: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Bericht door steph »

saiko schreef:
Tom-s schreef:Als je de remoppervlakken van de hope's vergelijkt met dat van de alligator's/ashima's dan is duidelijk te zien dat deze bij hope een stuk groter is. Hope zal dus beter remmen.
niet alleen het oppervlak van de schijf bepaald wie het beste remt.
Ik heb beide schijven gehad en ik vond de alligator beter (afhankelijk van de gebruikte remmen)
Alligator voert door zijn vorm sneller het slijk af wat betere remprestaties geeft in de modder.
Alligator koelt ook sneller af waardoor ze beter werken in lange afdalingen.
Nu het zijn beide geen slechte schijven als je moet vergelijken met een BBB of Avid schijf :)
Alligator vind ik persoonlijk net ietsje beter

alligator beter in lange afdalingen??? laat me niet lachen: had voorheen Magura marta 160mm schijven voor en achter,vrv door 160mm en 180mm alligator's en ik wat ik vroeger niet had maar nu wel is dat ik na lekkere afdaling(hier in de Vogezen) een ei kan bakken op die schijven!!! remwerking iets minder en vooral een minder geruststellend gevoel... Zelfs niet heel lange afdalingen geven blauwe schijven +net geen fading [-X
Gevolg is dat ik die Alligators(hoe mooi ze ook zijn) er af zal gooien en vrv door een stel beter remmende schijven :oops:
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Hoi,

Voor de gewichten. Ik heb drie sets hope schijven, allemaal floating saw.

160mm = 92gram
160mm = 90gram
160mm = 90gram

180mm = 138gram
180mm = 140gram
180mm = 139gram
Gebruikersavatar
patjebike
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 03 okt 2006 13:27
Rijdt met: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,
Contacteer:

Bericht door patjebike »

Schijven van Innolite werden vandaag geleverd 46 gram het stuk! Heb voorheen steeds met alligators gereden en heb er nooit problemen mee gehad dus ik hoop met deze ook niet. Morgen monteer ik ze op mijn nieuw bike, hij zal daarmee heel dicht bij de 8Kg wegen. Stond nu op 8,110 Kg.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

steph schreef:
saiko schreef:
Tom-s schreef:Als je de remoppervlakken van de hope's vergelijkt met dat van de alligator's/ashima's dan is duidelijk te zien dat deze bij hope een stuk groter is. Hope zal dus beter remmen.
niet alleen het oppervlak van de schijf bepaald wie het beste remt.
Ik heb beide schijven gehad en ik vond de alligator beter (afhankelijk van de gebruikte remmen)
Alligator voert door zijn vorm sneller het slijk af wat betere remprestaties geeft in de modder.
Alligator koelt ook sneller af waardoor ze beter werken in lange afdalingen.
Nu het zijn beide geen slechte schijven als je moet vergelijken met een BBB of Avid schijf :)
Alligator vind ik persoonlijk net ietsje beter

alligator beter in lange afdalingen??? laat me niet lachen: had voorheen Magura marta 160mm schijven voor en achter,vrv door 160mm en 180mm alligator's en ik wat ik vroeger niet had maar nu wel is dat ik na lekkere afdaling(hier in de Vogezen) een ei kan bakken op die schijven!!! remwerking iets minder en vooral een minder geruststellend gevoel... Zelfs niet heel lange afdalingen geven blauwe schijven +net geen fading [-X
Gevolg is dat ik die Alligators(hoe mooi ze ook zijn) er af zal gooien en vrv door een stel beter remmende schijven :oops:
ik was alligator aan het vergelijken met Hope, nooit iets over magura gezegd...
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Bericht door tarzan2 »

wasbeer2006 schreef:Hoi,

Voor de gewichten. Ik heb drie sets hope schijven, allemaal floating saw.

160mm = 92gram
160mm = 90gram
160mm = 90gram

180mm = 138gram
180mm = 140gram
180mm = 139gram
Kan je de hope schijven gebruiken bij Shimano xtr 975 remklauwen?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

tarzan2 schreef:Kan je de hope schijven gebruiken bij Shimano xtr 975 remklauwen?
JA!
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Bericht door tarzan2 »

RigolleM schreef:
tarzan2 schreef:Kan je de hope schijven gebruiken bij Shimano xtr 975 remklauwen?
JA!
Driewerf hoera! :lol:
Plaats reactie