tracks opsplitsen in stukken

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

tracks opsplitsen in stukken

Bericht door Havik »

is er iemand die mij een werkwijze kan geven mbt het opsplitsen van tracks?

heb een track van 70 km op gps staan en wil die nu eigenlijk opsplitsen in een paar kleindere.

iemand dit al gedaan?

edit: misschien even vermelden dat het om een edge 705 gaat
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Dat wordt in Mapsource gedaan, maar ik heb het nog niet gedaan omdat ik mijn tracks naar TCX breng of naar GPX met 499 punten.

Onlangs heb ik een track in 3 delen GPX (minder dan 499 points elk) gekregen en ik kon er slechts 2 tegelijk op de Edge 705 zichtbaar krijgen.

Daarom mijn vraag: heeft er nog iemand dit voorgehad?
Laatst gewijzigd door Herder Alex² op di 29 sep 2009 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Heb even geëxperimenteerd: als je in Mapsource een track inlaadt, en je duidt het schaartje aan en klikt dan 2 keer op een trackpoint, dan splitst de track zich. Je kan elk stuk ook hernoemen (dubbelklik op naam track en wijzig naam).
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Is een van de standaard bewerkingmethodes in MapSource, knippen (met schaartje. Als je dan de deeltracks allemaal dezelfde kleur geeft valt het in je gps niet eens op dat er verschillende delen inzitten.
Je kan in MapSource ook filteren maar dat werkt niet zo goed gezien MapSource een eigen logica heeft die altijd minder dan 500 punten zal bevatten.
Werk daarom bij voorkeur met WINGDB 3.5.
Hier kan je je tracks heel simpel converteren naar het formaat dat je wenst voor iedere bekende GPS unit.
Vervolgens kan je ook een optie aanvinken die je track filter naar exact 500 (of een ander aantal waar je unit aan moet voldoen) logs.
Ook kan je een optie aanvinken om je track automatisch op te splitsen in deeltracks waar je het max. aantal punten per deel kan opgeven.
Simpel dus.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Ik heb ook nog een vraagje over dat splitsen van tracks. Ik heb nu een track van 750 trackpunten die ik met WINGDB gesplitst heb in 3 x 250. Ik open het nieuwe bestand met de gesplitte delen in Mapsource en zie daar idd 3 deel-tracks. Op mijn GPSMAP 60C krijg ik echter ieder deel apart te zien. Hoe kan ik zoals Ivo zegt toch de volledige track te zien krijgen op mijn scherm?

Ik heb nl. verschillende ritten van 150-160km die ik in soms 7-8 delen zou moeten opsplitsen. Als ik dan iedere 20km moet wisselen van track is dat ook maar onhandig.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

met mijn edge 305 moet ik niks splitsen, kan gewoon ritten van 3000punten en meer erin zetten, gaat dit met de 705 niet dan?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

freezy schreef:Ik heb ook nog een vraagje over dat splitsen van tracks. Ik heb nu een track van 750 trackpunten die ik met WINGDB gesplitst heb in 3 x 250. Ik open het nieuwe bestand met de gesplitte delen in Mapsource en zie daar idd 3 deel-tracks. Op mijn GPSMAP 60C krijg ik echter ieder deel apart te zien. Hoe kan ik zoals Ivo zegt toch de volledige track te zien krijgen op mijn scherm?

Ik heb nl. verschillende ritten van 150-160km die ik in soms 7-8 delen zou moeten opsplitsen. Als ik dan iedere 20km moet wisselen van track is dat ook maar onhandig.
elk van de tracks één voor één selecteren
geef ze elk dezelfde kleur (bvb donkerblauw)
en vink ze allemaal aan "toon op kaart"
hierdoor heb je één lange aaneengeschakelde track zichtbaar op je kaartscherm
simpel volgen als broodkruimelspoor en spelen met de zoomfunctie
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Zo dacht ik ook dat het zou zijn maar als ik dat doe staat nog altijd maar het laatst geopende deel als track getekend. In mijn geval dus deel 3. Deel 1 en 2 zijn weer verdwenen van het scherm.
Gebruikersavatar
montenbaiker
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 21:35
Rijdt met: heeft maar één poot, een linkse
Contacteer:

Bericht door montenbaiker »

freezy schreef:Zo dacht ik ook dat het zou zijn maar als ik dat doe staat nog altijd maar het laatst geopende deel als track getekend. In mijn geval dus deel 3. Deel 1 en 2 zijn weer verdwenen van het scherm.
Je doet ergens iets nog niet correct want op een gpsmap 60 krijg je ze allemaal te zien als je ze aanvinkt "toon op kaart"
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Headshot schreef:met mijn edge 305 moet ik niks splitsen, kan gewoon ritten van 3000punten en meer erin zetten, gaat dit met de 705 niet dan?
gaat wel met de 705 (en de 605). Best is wel dat je ze dan omzet naar .crs of .tcx, werk imo beter op de Edge.
Plaats reactie