garmin gps

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Dat is eenvoudig: geen.
Wanneer je een GPSMap toestel koopt (bv. 60-605-705):
- Aangekocht in de EU: EU basismap
- Aangekocht in de US: US basismap

En voor alle duidelijkheid in de Edge305 kan je GEEN kaarten laden, je ziet alleen de tracklijn en de kompasrichting in zwart/wit.

De 705 en de 305 moet je niet met elkaar vergelijken. De 305 is een fietscomputer met basic gps functie. De 705 is een volwaardige gps/fietstrainer en moet je dus vergelijken met de 60Csx/+fietscomputer.
En dan is de 705 relatief niet eens zo duur meer. Evenveel als de 60CSx (met dezelfde gps functies en chipset + een volwaardige fietscomputer, trainingscomputer, virtuele fietspartner en draadloze uitwisseling van gegevens tussen verscheidene 705 toestellen, zelfs al rijdend).
Voor de ong. 200 € die hij meer kost dan een 305bundel biedt hij veel meer.
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

edge 305

Bericht door tyro13 »

Vraagje!
Als je het kruimelspoor(edge 305) verlaat door omstandigheden(omleiding of dergeleijke) en je wijkt bv een paar km af van de track kan je dan het kruimelspoor ''weervinden''?Bij gps met een kaart lijkt het mij logischer dat als je afwijkt dat je door het kaartmateriaal de track terugvind.
Maar na het doorlezen van dit topic stel ik mij toch de vraag, als je te ver afwijkt dat je bij wijze het kruimelspoor niet meer ziet op t scherm en enkel het pijltje waar je op dat moment bent je toch het kruimelspoor terugvind? En hoe door aanwijzing ofzo? :oops:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Het kruimelspoor op uw gps blijven zien is geen probleem gezien je kan in- en uitzoomen en dus altijd uw track kan blijven zien. Hoe het met de Edge zit weet ik niet maar met een outdoor gps (zoals de 60) kan je bovendien nog eens je kaart verschuiven zodat je stukken van je track ziet onafhankelijk van je eigenlijke standplaats.

Het probleem (bij een verre afwijking) is niet zozeer je track terug te vinden maar hoe er te geraken. Daar je op je gps geen straten ziet moet je op het terrein 'gokken' hoe je naar je track gaat toerijden (denk aan afgesloten straten, geen brug, doodlopende straat,...). Problemen zie je pas als je er bent niet voor je er bent. Op open terrein of de stad kan dat nog meevallen outdoor zou het wel eens kunnen dat je moet terugkeren (denk aan obstakels die je niet kan voorzien), een track die maar 100 m van je standplaatst is op je display maar in werkelijkheid gescheiden is door een afgrond, water, rotspartij,...
Je gaat er altijd wel geraken, de vraag is alleen wanneer :wink:
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

Ben een complete leek wat GPS toestanden betreft, maar 't interesseert me wel om er eventueel eentje aan te schaffen. Was zinnes een edge205-305 aan te schaffen maar me dunkt dat de gps mogelijkheden daar eerder beperkt zijn. Kan je eigenlijk beter een deftige fietscomputer aanschaffen vind ik. Vooral het alles-in-één concept van de edge reeks spreekt me aan. Nu die 605-705 dingen in aantocht zijn ben ik geneigd me er zo eentje aan te schaffen. Zouden van in december beschikbaar zijn, iemand tips waar ik 't best terecht kan voor zo'n dingen?
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

KRUIMELSPOOR

Bericht door tyro13 »

Ok Ivo Thanks :wink:

Als ik het zo allemaal een beetje filter dan lijkt mij de nieuwe edge 705 het ideale hebbeding voor mij. Voor mij is het belangrijk dat ik een goede fietskomputer heb met alle mogelijkheden incl het aantal hoogtemeters(vind hier de barometrische hoogtemeter wel goed aan) dat ik hem met 2 stuurpenadapters kan gebruiken op zowel koersfiets als mtb.Voor mij is het belangrijkste dat ik een eerder gereden rit ,TT of een marathon kan opslaan en achteraf later op t jaar nog eens kan rijden.Ook bv dat iemand die eerder een tocht reed die jij niet kon rijden,dat hij dan u die route kan doormailen of dergelijke.Kan de Edge 305 OF later DE 705 hieraan voldoen?
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ja, de 305 als je minder veeleisend bent, de 705 als je veeleisend bent.
Grootste verschil tussen beiden is het display (in kleur en groter bij de 705) en de 705 heeft de mogelijkheid tot het tonen van een kaart op het toestel. De 705 is een kruising tussen de 60CSX en de Edge 305.
Waarbij de 705 kleiner en eleganter is dan de 60 en geen externe stuuradapter behoeft en de 60 het voordeel heeft van goedkopere batterijen te gebruiken (indien de 705 hetzelfde concept als de 305 hierin aanhoudt). Meer is er momenteel niet te zeggen over de 705 gezien hij nog niet op de markt is.
Plaats reactie