Bijhouden moutainbike activiteiten via GPS

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
RonaldSp
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 24 aug 2007 10:08
Rijdt met: MTB

Bijhouden moutainbike activiteiten via GPS

Bericht door RonaldSp »

Trip Tracker SPORTSMATE (TTSM) is een gratis webapplicatie die gebruikers de mogelijkheid biedt om hun sport en/of recreatie activiteiten achteraf te analyseren of te bekijken. Hierbij kunnen afgelegde routes zeer nauwkeurig op plattegrond of luchtfoto’s weergegeven worden, kan men over afgelegde routes heen ‘vliegen’ met luchtfoto’s als ondergrond, gemaakte foto’s kunnen gekoppeld worden aan de fotolocatie en prestaties kunnen geanalyseerd worden doormiddel van grafieken.

Om eigen routes te loggen heeft de gebruiker slechts een GPS-datalogger, PDA of mobiele telefoon (met GPS-functie) nodig, waarmee de data naar de applicatie geüpload kan worden. Zo kan iedereen haar eigen trips uploaden en online analyseren, foto's toevoegen en bekijken.

De site richt zich op verschillende doelgroepen die elk specifieke functies van de webapplicatie kunnen gebruiken. Mogelijkheden van de site zijn onder andere:

Recreatie
- Terugzien vakanties en uitstapjes op luchtfoto’s en plattegronden.
- ‘In vogelvlucht’ over de luchtfoto’s van vakanties en uitstapjes ‘heen vliegen’ door middel van de afspeelfunctie.
- Bekijken foto-diashow van vakantie, uitstapje of reis, waarbij fotolocatie op luchtfoto weergegeven wordt en zelf toegevoegde verhalen getoond worden.
- Uitnodigen vrienden en bekenden om vakanties, reizen en uitstapjes te komen bekijken.
- Bijhouden reislogboek zodat het thuisfront op de hoogte blijft.

Recreatie voorbereiding
- Bekijken van trips inclusief foto’s, luchtfoto’s, plattegronden en verhalen van omgeving waar men een uitstapje wil maken of waar men op vakantie wil gaan.
- Plattegrond inclusief route (en routebeschrijving) afdrukken van de mooiste trips zodat men deze zelf ook kan volgen.

Sport
- Tijdens het gebruik van TTSM software/hardware ‘standaard’ de trainingsfactoren bekijken, zoals snelheid, afstand, hoogte, afgelegde route tekenen, etc.
- Achteraf trainingsresultaten analyseren en vergelijken met eerdere trainingsresultaten.
- Terugzien activiteiten op luchtfoto’s en plattegronden.
- ‘In vogelvlucht’ over de luchtfoto’s van activiteiten ‘heen vliegen’ doormiddel van de afspeelfunctie.
- Delen van trainingsresultaten met leden sportclub/vereniging.
- Het live (tot op de seconde nauwkeurig) volgen van sporters (individueel, in clubverband of tijdens sportevenementen).

Hieronder staat een link met een voorbeeldtrip die de mogelijkheden van de website wat verduidelijkt (een wielrentrip met hartslag en gemaakte foto’s tijdens de trip):

http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=3422&to=map

Wellicht kan deze applicatie sommige van jullie behoeften vervullen. De site is nog volop in ontwikkeling en meer functionaliteiten en opties zullen in de toekomst worden toegevoegd.
Laatst gewijzigd door RonaldSp op wo 27 aug 2008 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ParaDoXke
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: di 08 mei 2007 10:54
Rijdt met: Trek 4400

Bericht door ParaDoXke »

stond die website niet een paar weken geleden in de milo of zo?

kheb er eens op aan het rondneuzen geweest, en het leek me wel interessant

Edit: Nu weet ik weer wat ik miste: een deel voor mountainbike buiten enkel fietsen in het algemeen...
RonaldSp
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 24 aug 2007 10:08
Rijdt met: MTB

Bericht door RonaldSp »

Ik heb eigenlijk geen idee, het zou kunnen dat het daarin heeft gestaan, maar ik ben pas begonnen met deze functie, dus dit is voor mijn tijd geweest.


Wat betreft je opmerking, bedankt voor je tip!! Deze heb ik al een aantal keren meer gekregen van andere actieve mountainbikers en heb ik inmiddels neergelegd bij de programmeurs hier. Er zijn er nog enkele op vakantie, maar een mountainbike deel zal spoedig worden toegevoegd op de site!!
Plaats reactie