kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door J.E. »

Ok, registreren misschien wel, maar bij kOk moest ge eerst uploaden en zo, zever qua in mijn opinie.
In ieder geval, ik zie zo een initiatief wel zitten.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door NetWave »

J.E. schreef:Ok, registreren misschien wel, maar bij kOk moest ge eerst uploaden en zo, zever qua in mijn opinie. In ieder geval, ik zie zo een initiatief wel zitten.
Nee, een model met een minimum upload/download ratio is niet wat ik voor ogen heb. Dat leidt tot rotzooi uploaden om te mogen downloaden.

Ik heb dit draadje eens doorgenomen. Als ik het doe (met de nadruk op àls), ben ik niet van plan om elke track handmatig te controleren/verbeteren zoals Ivo deed. Ik reken op de kennis van de uploaders om correcte tracks aan te leveren. Tracks die niet voldoen, worden terug verwijderd.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door Koen31 »

Ik vind dit een heel goed initiatief. Zelfs al zitten er wat foutjes in de tracks, lijkt me dit nog steeds de moeite. Een overzichtskaartje hierbij zou super zijn.
Ik begrijp de commentaren ivm. de kwaliteitscontrole op de tracks, maar als ieder die een track upload zelf wat verantwoordelijkheid neemt hierin, of wat commentaar kan meegeven, dan kan de hinder tijdens het gebruik van de track toch tot een minimum herleid worden ?
In dat opzicht zou het ook nuttig zijn dat anderen de track een score kunnen geven, of commentaren toevoegen, als er bv. een probleem is met de track (privéstuk, of onvolledig, ...).

groeten,
Koen
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door chrisper »

Indien mogelijk kan er dan aan bijgezet worden van welke gebruiker die track komt die ge-upload is.
Zo kan er misschien een systeem komen zoals bij bvb ebay, waar dan bij komt te staan hoe 'betrouwbaar' een upload is.
Andere gebruikers kunnen dan goede of slechte comentaar geven op een nagereden track. En eventueel de gebruiker 'beoordelen'.
Zo kan je ook zien hoeveel mensen bepaalde tracks van bepaalde gebruikers goed vinden, of hoe betrouwbaar de gebruiker is die upload.
Kweet het niet, maar het is maar een idee om de 'slechtere' uploads te gaan selecteren.

Maar dit systeem bestaat min of meer toch al?? Via gpsies of routeyou kan dit toch ook gedeeld worden enz? Niet?

Wel tof dat iemand het voorstel doet om zelf iets op te zetten.
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 03 feb 2014 17:24
Contacteer:

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door mrgps.nl »

chrisper schreef: Maar dit systeem bestaat min of meer toch al?? Via gpsies of routeyou kan dit toch ook gedeeld worden enz? Niet?
Ik heb eens een (niet uitputtend) lijstje gemaakt van route-sites - adviseer om met name ook eens naar wikiloc te kijken:
http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen ... ownloaden/" onclick="window.open(this.href);return false;

In algemene zin denk ik dat zo'n site staat of valt met volume: hoe meer gebruikers, hoe hoger de kwaliteit cq bewaking daarvan. Bij een nieuw op te zetten site heb je al snel een kip/ei probleem.
Overigens kun je bij routeyou ook je 'eigen omgeving' opzetten; misschien interessant.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door chrisper »

Amaai, wist zelf niet dat er zoveel sites waren.
Die ga ik zeker eens bekijken.
Thx hiervoor
KevinDW
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 apr 2014 07:44
Rijdt met: Canyon - Grand Canyon AL SLX 8.9

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door KevinDW »

Ik gebruik zelf RouteYou, en ben hier heel tevreden over. Heel toegangkelijk, snel en zonder omwegen routes vinden en downloaden, en het heeft een rating systeem.

Deze user heeft zelf alle bloso routes erop gezet:
http://www.routeyou.com/group/view/1933 ... eroutes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door yoeri »

Een handige Franse site: http://la-trace.com/recherche/boundingbox

Zou tof zijn moesten we een gelijkaardige Belgische versie hebben...
Bos.sie
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 17 jan 2009 19:09
Rijdt met: Olympia csl-x-two

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door Bos.sie »

yoeri schreef:Een handige Franse site: http://la-trace.com/recherche/boundingbox

Zou tof zijn moesten we een gelijkaardige Belgische versie hebben...

Dit is inderdaad een prachtvoorbeeld, bedankt voor de link. :-)
Vincent_
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 20 mar 2015 23:09
Rijdt met: TREK 8000

Re: kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Bericht door Vincent_ »

Hallo,


Enkele jaren geleden downloadde ik de kraks on tracks database. Ik ben ondertussen van PC verwisseld en inderdaad, allemaal verloren... Ik vond het een superhandige verzameling die ik regelmatig gebruikte. Op de site van kraksontracks zelf werkt blijkbaar geen enkele link meer.
Een paar pagina's terug staat een nieuwe link maar die ook die doet het niet meer. Iemand die me soms kan helpen? Zou me enorm plezier doen.

Thx!
Vincent
Plaats reactie