Polar v650 of Mio cyclo 305

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Polar v650 of Mio cyclo 305

Bericht door Jdw77 »

Dag iedereen.

Na wat zoekwerk (ben een volledige fiets gps noob) kwam ik uit bij de Polar v650 en de Mio cyclo 305.

(EDIT; Ik kwam onlangs een bryton rider 60 tegen, iemand hier ervaring mee?)

Naar wat gaat hier de voorkeur bij jullie gebruikers?

Heb speciaal gezocht naar budgetvriendelijke modellen aangezien ik er nog nooit eentje gebruikt heb, en dus niet weet in hoeverre ik deze veel zal gebruiken. Dus ik zoek hier niet het beste, nieuwste model van 4-500 euro. (Zou eerder voor een 2dehands, recenter model gaan)
Enkel een goed, overzichtelijk toestel



belangrijk voor mij is;

* handig te gebruiken tijdens het fietsen
* niet te ingewikkeld met vele menus en data die ik toch nooit ga gebruiken
* mogelijkheid om routes na te rijden
* routes zelf aanmaken/invoeren
* hoogtemeters en zoveel mogelijk offroad!

-> zou deze enkel gebruiken voor het mountainbiken, ben geen wegcoureur en geen halve technicus die elke omwenteling tot in detail wil weten

Ik kijk uit naar jullie ervaringen (ps ik heb reeds via de zoekfunctie gezocht, maar ik veronderstel dat topics van 2011-12 niet meer relevant zijn met de toestellen die vandaag worden aangeboden)
Laatst gewijzigd door Jdw77 op do 12 okt 2017 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin v650 of Mio cyclo 305

Bericht door janssis werner »

Hallo. Wij gebruiken de garmin edge touring. Dit toestel kost rond de 200 euro en is wel een ouder toestel maar er staat wel alles op wat je nodig hebt. Bij de nieuwe moet je nog voor 99 euro bij kopen om onverharde wegen te vinden. Op dit toestel staan de kaarten van heel Europa en als je een goeie streek zoekt waar nog veel onverharde wegen liggen dan kun je via surprise mooie tochten rijden. Wij hebben deze zomer verschillende gedaan en was zeker top. Deze geeft dan drie routes en hoogte profiel . Zo kan je kijken wat je het liefst hebt en welke richting het uitgaat . De km die je ingeeft kúnnen wel wat verschillen met wat op het einde op de teller staan . Dit omdat je soms eens moet omrijden of onderweg nog een mooi stukje vindt wat de moeite waard is. Dit is toegestaan wand brengt u toch automatisch terug op het parcour. Je kunt ook tochten afhalen van het internet en dit hebben wij ook al gedaan en was ook dik ok. Wel oppassen met oude datums van zo een tocht. Soms zijn er paden verdwenen en dat is dan niet simpel om de weg verder te zetten. Mio kan dit ook maar is veel beter voor op de weg, maar daar heb ik geen ervaring mee. Maar kan alleen aanbevelen dat deze manier van biken voor ons super is . Zonder druk puur fun en op mooie plaatsen komen in soms zeer mooie natuur. Waar je wel aan moet denken is dat je geen onnodige risico's moet nemen er is gene hulp onderweg. Dus rijden met uw verstand en genieten.

Grtjs.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Garmin v650 of Mio cyclo 305

Bericht door Jdw77 »

janssis werner schreef:Hallo. Wij gebruiken de garmin edge touring. Dit toestel kost rond de 200 euro en is wel een ouder toestel maar er staat wel alles op wat je nodig hebt. Bij de nieuwe moet je nog voor 99 euro bij kopen om onverharde wegen te vinden. Op dit toestel staan de kaarten van heel Europa en als je een goeie streek zoekt waar nog veel onverharde wegen liggen dan kun je via surprise mooie tochten rijden. Wij hebben deze zomer verschillende gedaan en was zeker top. Deze geeft dan drie routes en hoogte profiel . Zo kan je kijken wat je het liefst hebt en welke richting het uitgaat . De km die je ingeeft kúnnen wel wat verschillen met wat op het einde op de teller staan . Dit omdat je soms eens moet omrijden of onderweg nog een mooi stukje vindt wat de moeite waard is. Dit is toegestaan wand brengt u toch automatisch terug op het parcour. Je kunt ook tochten afhalen van het internet en dit hebben wij ook al gedaan en was ook dik ok. Wel oppassen met oude datums van zo een tocht. Soms zijn er paden verdwenen en dat is dan niet simpel om de weg verder te zetten. Mio kan dit ook maar is veel beter voor op de weg, maar daar heb ik geen ervaring mee. Maar kan alleen aanbevelen dat deze manier van biken voor ons super is . Zonder druk puur fun en op mooie plaatsen komen in soms zeer mooie natuur. Waar je wel aan moet denken is dat je geen onnodige risico's moet nemen er is gene hulp onderweg. Dus rijden met uw verstand en genieten.

Grtjs.
Bedankt voor de reactie! Precies zoiets zoek ik!
Geeftie ook de hoogtemeters aan?

De keuze gaat momenteel nog tussen de Polar v650 of de Garmin edge touring

iemand de Polar v650 in gebruik?

Moet je voor de Garmin betalen voor je kaarten (las ergens iets van €99!?)
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Polar v650 of Mio cyclo 305

Bericht door janssis werner »

Hallo deze 99 euro is voor de topo kaarten op de nieuwe toestellen (bv 820 '1000) . Deze toestellen kunnen veel meer in verband met training en virtuele races tegen u eigen of andere bikers. Maar wil je off roed gaan heb je deze kaarten nodig en kun online kopen. Dit is mij verteld in de winkel. Ik zelf rij met de polar 450 en vind dit toestel voor uw gegevens te analyseren veel beter als de garmin edge maar hier kun je wel uw parcour zien en je gegevens perfect uitlezen en uw conditie controleren. Bij de v650 is dat nog beter voor te trainen. Alleen is het niet zo handig voor ritten te rijden in het veld. De edge touring is goedkoop en ideaal voor deze zaken allemaal te doen. Alleen is het niet zo mooi als de nieuwere toestellen waar je dan meer voor betaald. Dit is een keuze die jezelf moet maken . Dus conclusie als je niet geïnteresseerd bent in de gegevens en of racen tegen uzelf of iemand anders. Neem dan de de edge touring maar simpel en meer dan goed genoeg,plus er zijn twee versies een zonder hartslag en eene met. Alleen zal je deze nog apart moeten kopen. Je kunt ook al uw gegevens op scherm zetten die je zelf wilt zien tijdens de rit of de kaart met daaronder de snelheid en de km of iets anders. Heel simpel aan te passen. Wij hebben ook van sram eem omgekeerde bevestiging gekocht zodat deze mooie boven de stuurpen staat en zo beter vast staat op de fiets. Je hebt ter ook die voor het stuur staan maar deze vindt ik niet zo handig voor bij een val , kan afbreken.

Grtjs.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Polar v650 of Mio cyclo 305

Bericht door Jdw77 »

janssis werner schreef:Hallo deze 99 euro is voor de topo kaarten op de nieuwe toestellen (bv 820 '1000) . Deze toestellen kunnen veel meer in verband met training en virtuele races tegen u eigen of andere bikers. Maar wil je off roed gaan heb je deze kaarten nodig en kun online kopen. Dit is mij verteld in de winkel. Ik zelf rij met de polar 450 en vind dit toestel voor uw gegevens te analyseren veel beter als de garmin edge maar hier kun je wel uw parcour zien en je gegevens perfect uitlezen en uw conditie controleren. Bij de v650 is dat nog beter voor te trainen. Alleen is het niet zo handig voor ritten te rijden in het veld. De edge touring is goedkoop en ideaal voor deze zaken allemaal te doen. Alleen is het niet zo mooi als de nieuwere toestellen waar je dan meer voor betaald. Dit is een keuze die jezelf moet maken . Dus conclusie als je niet geïnteresseerd bent in de gegevens en of racen tegen uzelf of iemand anders. Neem dan de de edge touring maar simpel en meer dan goed genoeg,plus er zijn twee versies een zonder hartslag en eene met. Alleen zal je deze nog apart moeten kopen. Je kunt ook al uw gegevens op scherm zetten die je zelf wilt zien tijdens de rit of de kaart met daaronder de snelheid en de km of iets anders. Heel simpel aan te passen. Wij hebben ook van sram eem omgekeerde bevestiging gekocht zodat deze mooie boven de stuurpen staat en zo beter vast staat op de fiets. Je hebt ter ook die voor het stuur staan maar deze vindt ik niet zo handig voor bij een val , kan afbreken.

Grtjs.
Bedankt voor je reactie Werner. Uiterlijk en al die andere foefkes spelen voor mij helemaal geen rol. Ik wil gewoon zo veel mogelijk ofroad (heb een hekel aan wegrijden) en duidelijkheid bij gebruik.

Is de Garmin edge touring verder duidelijk en handig in gebruik? En wat zou juist het voor of nadeel zijn tegen over de Polar v650 denk je?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Polar v650 of Mio cyclo 305

Bericht door madskatingcow »

Veel gebruiksvriendelijker dan een Polar V650 ga je niet vinden. Enkel het synchroniseren met de PC kan wel is haperen.

Als je een pacemaker hebt valt Garmin met zijn Ant+ signaal (2.4GHz) bijna altijd sowieso af. Bij mijn vader verstoorde het signaal van de pacemaker dat van Ant+ waardoor het onmogelijk was om met de Garmin een harstlag te registreren, ongeacht de hartslagband (Garmin, Wahoo, etc) of type toestel (Edge, 800, 1000, etc).
Bij zijn Polar V650 geen enkel probleem.

Er is al heel wat over de V650 geschreven in dit topic.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Polar v650 of Mio cyclo 305

Bericht door janssis werner »

Dat is juist , daarom rij ik met de m450. Leuk toestel en juist perfect voor wat ik het nodig heb. Denk wel dat de m650 nog beter is alleen zegt mijn verkoper dat je deze niet zo goed is om te navigeren. Was daar eerst tegen om ritten na te rijden van tt maar weet nu dat er meer is daar buiten. Heb vroeger eens een gepijlde tocht gereden waar de dochter moest zwemmen . Na een 15km een paar pijlen weg en gedaan rit. Dan is zo een toestel wel handig. Plus mijn ritten komen via mijne m450 op strava en dan is er ook gene gpx van. Gewoon omdat er dan niemand deze kan na rijden. Niet omdat ik ze dat niet gun maar omdat er veel stukken in zitten waar ik weet hoe ik er het beste door kan en wanneer zonder al teveel hinder bij de boeren of andere prive stukken. De garmin edge touring plus is er gekomen om alleen op gps te rijden en wordt nu gebruikt door de zoon als fiets computer. Voor dat geld is dit een zeer goed toestel voor wat het moet dienen. Je kunt altijd beter en schoner maar dat kost beduidend meer. Dit geld ook met de aankoop van een fiets.

Grtjs.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Polar v650 of Mio cyclo 305

Bericht door _anonymus_ »

Voor 240 heb je een Wahoo Elemnt Bolt.
Simpel, gebruiksvriendelijk en zeer goede kaarten.
Ik had hiervoor een Garmin maar vind de Wahoo makkelijker.
Plaats reactie