Mio 505 kaart update België

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Macina Freeze
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 jul 2017 22:15

Mio 505 kaart update België

Bericht door Macina Freeze »

Hi! Op mijn Mio 505HC is de standaard OSM kaart voor België versie 2015-06-12 11-20162015. Zou er ondertussen reeds een recentere versie uitgebracht zijn? Mijn vraag komt doordat ik toch heel wat vernieuwde wegen tegen kom die voor mijn Mio totaal onbekend zijn. Tnx
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Mio 505 kaart update België

Bericht door _anonymus_ »

OSM wordt constant vernieuwd. Als ik een wijziging aanbreng, is die direct zichtbaar in OSM.
Dus download eens de huidige versie van de regio die je wil en zet die er op.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Mio 505 kaart update België

Bericht door triumph_st »

Bij de Mio's kan je zelf geen OSM kaarten uploaden.
Je moet je GPS via het Mio Cyclo programma verbinden en dan wordt er automatisch gecheckt of er updates voor je toestel zijn.
Macina Freeze
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 jul 2017 22:15

Re: Mio 505 kaart update België

Bericht door Macina Freeze »

ik gebruik de kaart die standaard geïnstalleerd was (versie2015). Een update kost mij dan sowiso de 99 euro die mio aanrekent voor een update?
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Mio 505 kaart update België

Bericht door triumph_st »

Macina Freeze schreef:ik gebruik de kaart die standaard geïnstalleerd was (versie2015). Een update kost mij dan sowiso de 99 euro die mio aanrekent voor een update?
Neen, gratis update via het Cyclo Agent programma waarmee je je Mio aan de pc/website koppelt.
Macina Freeze
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 jul 2017 22:15

Re: Mio 505 kaart update België

Bericht door Macina Freeze »

telkens ik mijn mio koppel via Cycloagent wordt er inderdaad gekeken of er updates zijn. Maar wil dat dan ook zeggen dat de kaart ook wordt bijgewerkt? (ik dacht enkel de software van de Mio zelf)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Mio 505 kaart update België

Bericht door triumph_st »

Macina Freeze schreef:telkens ik mijn mio koppel via Cycloagent wordt er inderdaad gekeken of er updates zijn. Maar wil dat dan ook zeggen dat de kaart ook wordt bijgewerkt? (ik dacht enkel de software van de Mio zelf)
Daar wordt inderdaad gekeken of er 1) update voor de software is en 2) update voor de kaart is.
Indien ja, dan worden de updates gedownload (zeker kaart duurt wat) en geïnstalleerd.
Indien niet, dan heb je laatste versie(s).
Plaats reactie