Wahoo Elemnt / Wahoo Elemnt Bolt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Wahoo Elemnt / Wahoo Elemnt Bolt

Bericht door _anonymus_ »

Aangezien er nog niet echt een specifiek topic was waar gebruikers van deze toestellen op dit forum terecht kunnen, bij deze.

Ik heb sinds vorige week een Wahoo Elemnt Bolt.
Intussen heb ik er al 5 ritten mee gedaan en alles wat getest, dus hierbij ook mijn eerste ervaringen.

Pluspunten:
- zeer makkelijk in te stellen via de Companion app
- zeer vlotte synchronisatie met Strava
- gpx naar toestel sturen of routes uit Strava/Komoot/RideWithGPS synchroniseren is kinderspel
- updates gaan via wifi, geen gedoe meer om het toestel met de pc te moeten verbinden en speciale software op je pc te moeten installeren
- superduidelijk scherm, en zeer complete OSM-kaarten

Minpunten:
- Zo goed als alles gaat via je smartphone. Eens die plat is, heb je een probleem als je niet langer de geplande route wenst te volgen.
- Het toestel kan zelf niet routeren. Als je afwijkt van de route krijg je een waarschuwing, maar geen herberekening. Wil je ergens anders naartoe, moet je een nieuwe bestemming instellen op je smartphone en de daar berekende route naar je Elemnt sturen.
- Eens je een gpx naar de Elemnt hebt verstuurd, heb je in principe je smartphone niet meer nodig. De gpx staat volledig op het toestel. De Elemnt toont echter steeds maar het volgende deel van de gpx. Op die manier is het niet mogelijk om lussen van een gpx-track af te snijden en wat verder gewoon weer op de track terecht te komen. 't Is te zeggen: dit kan wel, maar dan moet je wel op je smartphone kijken om de volledige gpx te kunnen zien.
- Enkel in- en uitzoomen op de kaart op je toestel, je kan niet schuiven met de kaart. Op je smartphone kan dit wel.
Plaats reactie