Beste GPS voor Singletracks/enduro

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door Odan »

Ik geraak er uit al de bestaande topics niet goed aan uit.
ik lees de garmins edge 520 en de Bolt's element..
maar ik meen te begrijpen dat die vooral goed werken met bestaande wegen/fietswegen..
niet zozeer tracks die amper te vinden zijn in het midden van een bos/berg...

welke opties zijn er voor het "pure" offroad werk ifv single tracks en enduro tochten ?


MVG

Bart
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door Headshot »

Rij al bijna 10jaar met gps ritten na zonder kaart, enkel op de lijn, eerst met de 305 en nu met de 800. Geen enkel probleem...
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door Odan »

Ik was aan het kijken naar de Sigma rox 11.. die heeft ook geen kaartmateriaal.. maar werk ook enkel met lijnen..
Is dit een degelijk toestel ?
sh0s
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: za 31 mar 2012 17:59
Rijdt met: Cube stereo 120 / Cube ltd race /

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door sh0s »

Ik gebruik al jaren de etrex 30. Wandelgps dus qua details en overzicht zeer duidelijk.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door _anonymus_ »

Om tracks te rijden die niet op de kaart staan, heb je ook geen gps met kaartmateriaal nodig.
Je volgt gewoon de lijn op je scherm. Je moet uiteraard wel een track hebben van iemand die de route al eens voor jou heeft gereden.
Een kaart is uiteraard wel handig om te oriënteren, zelfs al staat niet alles erop.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door aresius »

Zelf gebruik ik een garmin gpsmap60 voor het mtb-werk.
Tot nu toe heeft die me niet in de steek gelaten zowel in België als in het buitenland.
Enkel op een tracklijn rijden, vind ik niet leuk. Als je geen geld wil uitgeven aan de te duren garmin kaarten kan je er altijd een OpenStreetmap op zetten.

Maar een gps voor enduro's lijkt me nutteloos, op zo'n enduro special ga je weinig tijd hebben om op de gps te kijken :-D
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door Headshot »

Vind enkel op de tracklijn rijden juist wel het handigste, als de jaar erop staat word alles onduidelijk op zo'n klein scherm, zeker omdat je bij de 800 de kleur van je track niet kan aanpasse.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door aresius »

Hoe doe je het dan als je op een splitsing komt waar het niet duidelijk links of rechts gaat?
Door wat uit te zoomen kan je op de kaart zien welk pad het is.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door Headshot »

Ge ziet toch op uw lijn of de route links of rechts uit gaat... Soms moet je na 10m omkeren maar meestal is dit wel duidelijk hoor. Zeker als het vlot gaat vind ik enkel de lijn veel makkelijker, met een vlugge blik op uw scherm zie je direct welke richting je uit moet. Zoom staat op 120m bij mij
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Beste GPS voor Singletracks/enduro

Bericht door Headshot »

En op de hele lange tochten gaat uw batterij langer mee, uw scherm verlichting kan ook lageropgeleiden je enkel uw lijntje moet zien
Plaats reactie