auto pauze probleem

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

auto pauze probleem

Bericht door barrewiete »

Op mijn mountainbike heb ik zo een garmin snelheidsensor op de naaf van het achterwiel en een cadanssenor op de linkercrank.
Gps is edge 800.

Tijdens de rit springt hij heel veel (te veel) naar auto pauze (die staat nochtans op 3km/u).

Met mijn vorige senors had ik dat niet, die met zo een blokje op de achterbrug van de kader, gecombineerd met magneet in wiel en op crank.

Op mijn koersfiets heb ik een setje (ingebouwde) sensors van bontrager en dan heb ik dat niet, met dezefde gps...

Iemand vertrouwd met dit probleem?

dank je
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: auto pauze probleem

Bericht door Free_ltd »

Ik had dit laatst ook aan de hand en zeker als ik in zeer bebost gebied zat. Heel toevallig ben ik twee weken terug beginnen leren rijden op 'souplesse' waardoor het voornaam is om de cadans te zien op het scherm. Vermits die niets gaf, ben ik tot de conclusie gekomen dat de batterij leeg was van de snelheids/cadansmeter. Bij mij zit dit wel nog in 1 dingetje dat op de achterbrug gemonteerd staat. Nieuwe batterij erin en het probleem was opgelost.

Normaal als hij de satteliet kwijt is, dan neemt het magneetje op het wiel het over (of in uw geval dat ding op de naaf). Als die batterij leeg is, gaat hij wss telkens in pauze vallen als hij geen satteliet heeft.

Ik zeg niet dat het dat gaat zijn, maar dat was bij mij het probleem.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: auto pauze probleem

Bericht door Headshot »

Als je een magneet gebruikt gaat hij hier volgens mij altijd op werken, ook al is er gps signaal. Tenzij gelijk ikuw geval de batterij plat is
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Re: auto pauze probleem

Bericht door barrewiete »

ga ik proberen, beide batterijen vervangen,

merci
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: auto pauze probleem

Bericht door Free_ltd »

Hopelijk lukt het.

Ik had batterij vervangen en 3 ritten ging het allemaal zeer goed, maar gisteren gemerkt toen ik vertrok dat de edge geen verbinding meer maakt met de snelheids/cadansmeter. Straks batterij eens eruit halen en terug insteken om te zien of er iets mis is gegaan. Anders probleempje als die het begeven heeft, want niet meer verkrijgbaar, denk ik :-?

Succes ermee.
Plaats reactie