Keuze gps toestel

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Keuze gps toestel

Bericht door Biker123 »

Een 5-tal jaren geleden heb ik een garmin edge 510 gekocht, maar heb die destijds eigenlijk enkel als fietscomputer gebruikt om snelheid, afstand en hoogtemeters te weten. Echter is het toestel stuk en wil ik een nieuwe kopen, maar nu ook om routes achteraf na te rijden of zelf routes te plannen.

Wat vind ik belangrijk:
- makkelijk qua gebruik tijdens het fietsen
- duidelijk scherm
- mogelijkheid om routes na te rijden
- gemakkelijk om routes zelf te creëeren.
- hartslagmeter

Ik ben een echte leek op dit vlak, dus alle suggesties (met voor- en nadelen) zijn welkom.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Keuze gps toestel

Bericht door RigolleM »

En wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn tal van topics over verschillende merken/modellen.
Er zijn ook tal van websites met reviews met genoeg voor- en nadelen.
Een klein beetje zelf moeite doen kan nooit geen kwaad ;-)

De hamvraag: wat is uw budget of wat wil je er voor uitgeven?

De ideale fietscomputer bestaat (nog) niet, elke merk/model heeft zijn flaws.
Hedendaags zijn deze modellen populair en voldoen aan uw criteria: Garmin Edge 820/1000 of Wahoo Elemnt (Bolt).
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Keuze gps toestel

Bericht door triumph_st »

Momenteel komt Mio met nieuwe Cyclo's uit: de Cyclo 405, 405 HC, 605 HC, allen met 4"
scherm en de HC's zijn deze met hartslagmeter en cadansmeter. De 605 HC heeft zelfs een magneetloze snelheids- en cadanssensor.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06