Keuze gps toestel

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Keuze gps toestel

Bericht door _anonymus_ »

Headshot schreef:Wahoo elemnt ziet er ook interessant uit, iemand ervaring mee?
Ik, zeker tevreden van. Zeer gebruiksvriendelijke toestel.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Keuze gps toestel

Bericht door Headshot »

Mis je het kleurenscherm niet? Kan je de kaart ook uitschakelen en enkel op kruimelspoor rijden? Grtz
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Keuze gps toestel

Bericht door RigolleM »

Headshot schreef:Kan je de kaart ook uitschakelen en enkel op kruimelspoor rijden? Grtz
Je kunt een route (van A naar B via X en/of Y) of een track (kruimelspoor) rijden met of zonder T-B-T.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Keuze gps toestel

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Ben benieuwd, maar hoop gewoon dat de 820 nog wat zakt dan.
De Edge 1030 is alvast stevig begonnen!
Met zo een groot prijsverschil zal die 820 wel ni zakken
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Keuze gps toestel

Bericht door _anonymus_ »

Headshot schreef:Mis je het kleurenscherm niet? Kan je de kaart ook uitschakelen en enkel op kruimelspoor rijden? Grtz
Totaal niet.
Mijn bikemakkers gaven onlangs de opmerking dat ze mijn scherm zelfs konden lezen van schuin achter mij.
Ik vind het scherm veel duidelijker dan dat in kleur op mijn Garmin die ik hiervoor had. In alle omstandigheden supergoed leesbaar.

Het enige nadeel aan de Wahoo is dat je weinig op het toestel zelf kan doen. Je kan in- en uitzoomen op de kaart, maar je kan niet scrollen op het scherm. Als je dit wil doen, moet je je gekoppelde smartphone uit je zak halen en de route daarop bekijken.
Als je stopt met het narijden van een track en je wil naar een bepaald punt navigeren, moet dit ook via je smartphone, die de route dan naar je gps stuurt. Je kan geen waypoints opslaan op het toestel zelf.

Pluspunt bij het narijden van een track is dat de Wahoo ook steeds de rijrichting van de track aan geeft. Dit is bij stukken waar de track meerdere keren passeert veel duidelijk dan vroeger op mijn Garmin. Je kan de onderliggende kaart ook uitschakelen, als je dat zou willen.
Batterijduur is ook zeer goed, trouwens.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Keuze gps toestel

Bericht door Headshot »

Waarom koos je de element en niet de bolt?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Keuze gps toestel

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb de Elemnt Bolt, niet de gewone Elemnt.
Zijn volgens mij praktisch dezelfde toestellen qua functionaliteit, de Elemnt Bolt is wat kleiner maar is zeker groot genoeg vind ik.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Keuze gps toestel

Bericht door Headshot »

_anonymus_ schreef:Ik heb de Elemnt Bolt, niet de gewone Elemnt.
Zijn volgens mij praktisch dezelfde toestellen qua functionaliteit, de Elemnt Bolt is wat kleiner maar is zeker groot genoeg vind ik.
en de kaarten? hoe zijn deze? vooral als je gaat mtben, staan de kleine paadjes er ook op? Niet dat ik de topo veel gebruik, enkel als ik een privestuk moet omzeilen, en zelfs dan nog dikwijls zonder kaart...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Keuze gps toestel

Bericht door _anonymus_ »

Kaarten zijn Open Street Map.
Tot nu toe vind ik deze zeer compleet, bij mij in de streek zijn ze meer up-to-date dan de topo-kaarten van Garmin.
In de Ardennen soms wel al eens een paadje gereden in een TT dat niet op mijn kaart stond, maar OSM staat en valt natuurlijk met de input van de locals, daar kan Wahoo niks aan doen.
Aan de andere kant staan er op de topo kaarten van Garmin bij mij in de buurt nog veel paadjes die al jaren niet meer in gebruik zijn op de kaart, wat ik vervelender vind om te routeren dan een pad dat niet op de kaart staat.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Keuze gps toestel

Bericht door RigolleM »

_anonymus_ schreef:Kaarten zijn Open Street Map.
Ben je dit zeker? OSM kent namelijk geen offroad paden, OFM (OpenFietsMap of OSM Cycle) wel.
Plaats reactie