Combi gps/fietscomputer

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Combi gps/fietscomputer

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hallo,
ik begin over bovenstaande mogelijkheid zo'n beetje rond te kijken, en zou graag wat input willen.
Ik heb als eerste hartslagmeter een Polar CS500 destijds gekocht, op zich wel tevreden van. Deze is helaas wel niet wireless als fietscomputer voor de snelheid, met als gevolg dat ik door het kopen van een tweede fiets deze niet zo gemakkelijk zou kunnen gebruiken op de fully. Op zich is het wel eens leuk computervrij te rijden, omdat je anders teveel op de metertjes let. Indien ik op beide fietsen deze Polar wil gebruiken, zou ik tweede setje moeten kopen, niet echt zin in.

Ik heb vorig jaar ook een Etrex20 gekocht, maar heb die buiten een beetje alles configureren nog niet echt gebruikt, ook omdat ik meestal gewoon een toertocht rij, en nadien niet de tijd heb om iets na te rijden. Bovendien ben ik ook niet zo technisch naar het opladen van kaarten toe, (in feite ben ik bijna in niks technisch), en alle andere functies toe. Bovendien zou ik dan maar een toestel op het stuur hebben, en nu heb ik amper plaats op het stuur (ja beste medebikers, er zit ook nog een bel op)

Daarom dat ik even aan het denken ben om de combi fietscomputer/gps dan aan te schaffen die:
1) wireless is, dus je gemakkelijk op beide fietsen kan gebruiken
2) degelijke hartslagmeter die ook andere basic functies heeft (hoogteverschil, stijgingspercentage, tijd, snelheid, gemiddelde, cadans hoeft zelfs niet)
3) toch goeie gps waarvan de gps ontvangst niet wegvalt
4) zéér gebruiksvriendelijk naar gps toe, opladen en opnemen van tracks. Ik vermoed ook dat je de combi van gps en computer hebt, dat dit ten koste van batterij gaat?

Zag deze langskomen ik weet niet hoe de ervaringen hier mee zijn? https://www.polar.com/be-nl/producten/p ... tscomputer" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand nog andere ideetjes, bij voorkeur zo prijselijk mogelijk?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Combi gps/fietscomputer

Bericht door _anonymus_ »

Elke fietsgps is een combinatie van de twee, dat is net het concept erachter.

Wahoo Element Bolt krijgt zeer goede reviews.
Anders Garmin Edge 820, maar is qua prijs wel duurder.
Mio is ook zeer prijselijk in vergelijking met Garmin, maar touchscreen heeft veel problemen bij regenweer.

Bij Polar zou ik dan eerder voor de V650 gaan.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Combi gps/fietscomputer

Bericht door janssis werner »

Hallo. Ik zelf heb de m450 en vind dit een zeer goed toestel en met de m460 krijg je er nog bij dat hij je aangeeft waar er een strava stuk is. Voor je gegevens en herstel is dit een super toestel en als je de weg kwijt bent dan kom je via het kompas wel weer aan de auto. Als je ritten wil na rijden zul je beter naar garmin kijken . Heb ook een garmin edge touting voor dit te doen , maar als ik dan de gegevens vergelijk dan toch liever de polar. Dit is puur mijn gevoel.

Grtjs Werner.
Plaats reactie