Wegrit Aywaille - bekende cols

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Wegrit Aywaille - bekende cols

Bericht door KrisMaes76 »

Kga binnenkort een weekendje met de familie weg en ik wil met mn broer en vader een wegrit doen omdat die 2 beweren da ze me ne koersvelo kunnen rijden (tot nu toe zijn ze er altijd vanonder kunnen muizen om samen te rijden, maar nu hebben ze geen keuze :-D ). Ik ga met mn MTB meerijden, normaal gezien moet ik 2 slecht getrainde coureurs wel kunnen volgen 8) .

Ikzelf ken geen fluit van wegrennen en welke beklimmingen bekend zijn, dus is het nogal lastig om zelf een track bijeen te knippen en te plakken. Het enigste dat ik tot nu toe gevonden heb is dat we dicht bij La redoute zitten.

Bijgevolg zoek ik dus een gpx, passerende in Aywaille, op de weg, max ong 50km lang en waar de bekendste cols van die buurt inzitten.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Wegrit Aywaille - bekende cols

Bericht door spaghetti_2 »

Als je met bekende hellingen de hellingen uit LBL bedoelt, dan ga je er wel niet veel kunnen doen als je een lus van max 50 km wilt doen. Ik heb geen kant-en-klare gps track maar kan je wel enkele tips qua hellingen geven. La Redoute ligt uiteraard vlakbij, zeker doen. Je kan dan in principe de route van LBL volgen tot en met de Roche aux Faucons (zware helling!). Je kan dan terugkeren via de Côte de Dolembreux via Méry of Esneux.

Een mooier (maar zwaarder) alternatief kan zijn dat je vanuit Aywaille richting Martinrive rijdt en daar de de Chambralles beklimt (een echte kuitenbreker). Dan kan je via Havelange richting Coo om de Rosier aan te vallen. Een van de langste beklimmingen die je kan doen in de Ardennen en echt wel een must-do. Als je hem langs de kant van LBL wil doen, dan moet je vanuit Moulin-du-Ruy vertrekken. Dit gaat wel eerder 70-80 km zijn denk ik.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Wegrit Aywaille - bekende cols

Bericht door KrisMaes76 »

Hier kan ik wel iets mee ineen knutselen, bedankt.

50km is max voor mn vader, em is al 65 en een beke rond aan het worden :) kzou graag hebben dat em nog wa ouder wordt...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wegrit Aywaille - bekende cols

Bericht door _anonymus_ »

Ik wou net suggereren om de track van Elias' Ride Noord te downloaden op http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; en die wat in te korten en aan te passen.
Maar da's misschien geen goed idee, daar zitten echt hellingen tussen die je op de koersfiets een bloedsmaak in de mond opleveren van de inspanning...
Plaats reactie