eerste gps

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
wim_d
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 mar 2016 13:50

eerste gps

Bericht door wim_d »

Ik zou mij ook een gps willen aanschaffen vooral voor gebruik op de mtb.
Maar hij zou ook moeten dienen om wandelroutes op in te laden en deze te gebruiken bij wandeltochten, en ook om te geocachen.

Ik had volgende toestellen in gedachten:
Garmin oregon 700 of 750(t) (is de 750(t) zijn meerprijs van 150€ waard owv de TopoActive ipv de open fiets map?)
Garmin edge 1000 (Valt volgens mij af omdat hier geen geocaches op geladen kunnen worden)
Garmin etrex touch 35

Ik heb nog totaal geen ervaring met een gps toestel en gebruik voorlopig voor alles mijn smartphone, maar die batterij houd dat niet zo lang vol.

Welke toestel raden jullie mij aan, zijn er verder nog bepaalde nadelen, of goede/slechte ervaringen met een toestel?

Of zijn er nog andere toestellen die jullie mij aanraden?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: eerste gps

Bericht door Beny »

Als je veel wilt gaan GC, dan inderdaad beter een outdoor toestel
Maar op zich kan het met minder toeters en bellen ook met elk Edge toestel
Van de coördinaat van een GC een WP maken en routeren via een directe route
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: eerste gps

Bericht door Stokke »

De Garmin oregon 700 of 750(t) zijn de nieuwste topklasse in de outdoor toestellen natuurlijk

De voorgangers 600 en 650(t) zijn nu aan betere prijs verkrijgbaar
Deze hebben natuurlijk een paar leuke mogelijkheden minder zoals wifi bluetooth live geocaching rondritplanner enz

Het prijsverschil tussen de 700 & 750(t) is niet enkel de kaart
De 750 heeft een camera 8 mil pix met geotach functie en led flash lamp ook batterij pack is meegeleverd bij de 750 T is er nog de kaart bij