Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef: K-Edge heeft van die inserts.. gevonden na 5 sec. googlen :-D
Die had ik ook na 5 sec gevonden en bij Bike-Discount besteld en reeds geleverd. :lol:
En het is die K-Edge insert die ik niet kan monteren. Origineel zitten er metalen stukjes met schriefdraad in de insert en langs onder kan je met inbusjes die dan vast zetten. Bij die van k-edge moeten er schroefjes langs boven in, maar er zit niets in de houder waarin die zich vast zet. Dus de schroefjes moeten dan langer zijn en dan aan de onderzijde met moertjes vast zetten of iets dergelijks.

Dus ik vermoed dat deze inserts voor een ander type houder bedoeld zijn. :-k

Thanx

Edit: Als ik me daarin dan wat meer verdiep, blijkt die insert van K-Edge voor de mount van K-edge 'voor' Garmintoestelletjes te zijn en niet voor de houders van Garmin zelf :lol:
Dat wordt plakken dan :lol:
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

dan kunt ge misschien beter ineens een complete houder van K-Edge bestellen en een reserve insert ?
alhoewel ik denk dat als er iets zou breken bij een val, het eerder de arm van de houder zelf zal zijn.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Svenny007 schreef:dan kunt ge misschien beter ineens een complete houder van K-Edge bestellen en een reserve insert ?
alhoewel ik denk dat als er iets zou breken bij een val, het eerder de arm van de houder zelf zal zijn.

Dat zou ge idd wel verwachten. Dat van die mount van k-edge is idd een goed idee. Kost evenveel als die van garmin, maar kunt ge wel apart de inserts voor krijgen.

Maar via wish.com vindt ge al complete mounts voor €4 :-) Dus ga deze plakken en als hij dan sneuvelt, bestel ik er een paar uit China :-).
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mountainollie »

Vandaag de 820 gekregen van mijn vrouwke. Me verry happy. Ik zou dat nu natuurlijk direct willen testen maar deftig ziek :-( dus zal het toestel eerst opladen en een keer onderzoeken
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mountainollie »

Ben je verplicht om de garmin express op uw pc te installeren?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

mountainollie schreef:Ben je verplicht om de garmin express op uw pc te installeren?
Neen, maar wel handig/nodig voor updates (kaarten, sw)
Waarom zou je het niet doen?
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mountainollie »

Beny schreef:
mountainollie schreef:Ben je verplicht om de garmin express op uw pc te installeren?
Neen, maar wel handig/nodig voor updates (kaarten, sw)
Waarom zou je het niet doen?
Omdat mijn pc enorm verouderd is. Maar het is gelukt :-)

Ik heb een garmin connect account gemaakt en toen ik inlogde heb ik zogezegd dinsdag een rit gedaan. Dat kan niet zijn want ik heb die gps pas vandaag gekregen van mijn vrouw. Zou die al eens gebruikt geweest zijn?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

mountainollie schreef:
Beny schreef:
mountainollie schreef:Ben je verplicht om de garmin express op uw pc te installeren?
Neen, maar wel handig/nodig voor updates (kaarten, sw)
Waarom zou je het niet doen?
Omdat mijn pc enorm verouderd is. Maar het is gelukt :-)

Ik heb een garmin connect account gemaakt en toen ik inlogde heb ik zogezegd dinsdag een rit gedaan. Dat kan niet zijn want ik heb die gps pas vandaag gekregen van mijn vrouw. Zou die al eens gebruikt geweest zijn?
Misschien heeft uw vrouw een rit gereden :-D
Als op dinsdag het toestel opgestart is geweest en men toen een start/stop/opslaan heeft uitgevoerd (als is het maar 5 seconden) dan is er een rit geregistreerd
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mountainollie »

Nee dinsdag is er een rit mee gereden van 74 km. En het rare is de rit is gemaakt dicht bij mijn streek. Heel eigenaardig. Snap er niks van.
De gps is gekocht in van eyck dadizele. En de rit die gereden is een heuvelland rit. Dat is daar heel dichtbij. Ik heb een vermoeden dat die gps al eens gebruikt is geweest. Misschien een test model??
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

mountainollie schreef:Nee dinsdag is er een rit mee gereden van 74 km. En het rare is de rit is gemaakt dicht bij mijn streek. Heel eigenaardig. Snap er niks van.
De gps is gekocht in van eyck dadizele. En de rit die gereden is een heuvelland rit. Dat is daar heel dichtbij. Ik heb een vermoeden dat die gps al eens gebruikt is geweest. Misschien een test model??
Dat kan je dan toch best in de winkel navragen
Plaats reactie