Polar V 650 fietscomputer

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door slebbe »

PROBLEEM
tijdens de bevoorrading heb ik de gewoonte om mn V650 van de fiets te nemen.
Al meermaals meegemaakt dat door het touchscreen aan te raken (op de verkeerde plaats) of door het toestel eventjes in de achterzak te steken de rit eindigt en dat ik een nieuwe rit moet starten erna.
Is het mogelijk om uit historie een file te heropenen? of is er een systheem om de V650 even offline te zetten voor een periode?
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Alleszins een goede gewoonte om je V650 van je bike te halen en mee te nemen.

Waarschijnlijk is dit een goede oplossing voor je...
Wanneer de rit-registratie gepauzeerd staat (hetzij dmv automatisch pauzeren of manueel) kan je (ook) dat scherm vergrendelen door lang op de toets ad zijkant (links) te drukken.
Er verschijnt dan een pop-up waar oa "scherm vergrendelen" kan gekozen worden.
Wanneer je wil herstarten na de bevoorrading kan je met dezelfde handeling het scherm weer ontgrendelen.

Succes!
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door slebbe »

Dit lijkt me te evident.
Bedankt Charlie.
=D> :-({|=
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door yoeri »

Ik ben al enkele jaren gebruiker van Garmin GPS toestellen (Edge 705, 800, 810, 1000 forerunner 405, 220 en 235) en ben nogal nieuwsgierig in het uittesten van allerlei nieuwe dingen. Ik was altijd heel positief over Garmin en de toepassingen Basecamp/Mapsource werden door mij veel gebruikt om tracks te schrijven of aan te passen.

Toen Polar een GPS toestel uitbracht wou ik dit ook eens testen. Ik kocht deze een half jaar geleden. Ik was al positief over de prijs (toen +- 200 Euro incl. softstrap HR band). De connectie Bluetooth smart voorspelde al dat het toestel 'mee met de tijd' was.
De gratis openfietsmap toepassing is gemakkelijk te installeren en ook een kaartgebied is ruim. Jammer dat er geen Micro-SD kaartslotje zit (ik had zelf zo meerdere kaartjes voor als ik naar het buitenland ging en andere kaart nodig had).
Via Garmin was het ook mogelijk om zonder internetaansluiting via usb kabel de activiteiten terug te vinden en te openen (basecamp). Van deze polar is dit (nog niet) mogelijk en gaat alles via synchronisatie Polar flow sync.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom dit niet opengesteld wordt en zichtbaar kan zijn via 'mijn computer'. Het opent volgens mij meer mogelijkheden en het zou waarschijnlijk nog een groter concurrent kunnen worden van Garmin dit dit wel mogelijk maakt.

Polar heeft ook een andere mount dan Garmin en andere merken.

De V650 op vlak van GPS: ik gebruik altijd de functie track (lijn) zichtbaar op de kaart die ik dan volg. De V650 is hierin zeker even goed als Garmin en ook de GPS satellieten worden snel gevonden.

De batterijduur vind ik zelf beter als die van de Garmin 1000, een beetje te vergelijken met die van de 810. Het scherm en leesbaarheid is ook vergelijkbaar met die van de 810.

Wat met aan de V650 stoort is als je de functie 'auto/start stop' inschakelt, je stopt om voorbeeld op de kaart wat te zoeken of de omgeving te bekijken er in het groot op uw scherm komt 'stoppen-verdergaan' en je dan ook niet meer op de kaart kan kijken. Van Garmin stopt de timer gewoon op de achtergrond en schakelt terug in wanneer je terug vertrekt. Je kan in die tussentijd ook gewoon in het menu of op de kaart kijken.

Op vlak van hartslagmeting is Polar gekend om zijn betrouwbaarheid. Bij de V650 (H6 bluetooth band) is dit ook het geval. Snel connectie gevonden, zelden wegvallen en bij analyse achteraf ook geen 'rare' waarden te zien. Ik ben ook hier zeer tevreden van!

Prijs kwaliteit en gebruiksgemak is de V650 zeker een aanrader!
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Met betrekking tot het mogelijks ongewild stoppen van een registratie... (na 'oplossing 1', scherm vergrendelen)... Slebbe, je gebeden werden (tot in Finland) aanhoord... :wink:
sinds gisteren is er een update beschikbaar waardoor de stopknop 3 seconden moet ingedrukt worden om een sessie definitief te stoppen.
Gebruikersavatar
Cybernautic
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 18 okt 2016 08:49
Rijdt met: Scott Genius 940 2018

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Cybernautic »

Ik heb net mijn bestelde V650 ontvangen en wat mij dadelijk opvalt is dat de max helderheid eigenlijk niet zo helder is.
Ik kan echter niet vergelijken met een ander apparaat om te weten of de mijne een malfunction heeft of niet.
Iemand met een foto van de zijne op max helderheid?
Gebruikersavatar
Cybernautic
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 18 okt 2016 08:49
Rijdt met: Scott Genius 940 2018

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Cybernautic »

Vandaag toerke mee gedaan en helderheid is echt veel te laag in hoogste stand.
Morgen retour naar store. Als dit normaal is geld terug en uitkijken naar iets anders.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Klinkt alleszins niet "normaal". Vreemd, geen dergelijke klachten gekend. Heb je de scherminstelling gecheckt (door het scherm van bovenaf nr beneden te slepen)?
Gebruikersavatar
Cybernautic
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 18 okt 2016 08:49
Rijdt met: Scott Genius 940 2018

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Cybernautic »

Ja, stond op max
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Geoffe »

Ik ben aan het twijfelen tussen de Polar V650 (eens niet een Garmin, goedkoopste maar -voorlopig nog- geen A naar B navigatie enkel narijden gpx'en) of de Garmin Edge 820 (is dat scherm niet te klein bij het narijden van ritten?) of Edge 1000 (duurste met grootste scherm met voor mij waarschijnlijk iets te veel toeters en bellen, mindere batterijduur ) op het verlanglijstje.
Iemand suggesties?
Plaats reactie