Polar V 650 fietscomputer

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Ik zou met overtuiging zeggen "niet twijfelen" ... maar gezien ik een Polarman/-medewerker ben is het misschien niet aan mij om hier suggesties te plaatsen... :-"
(A naar B kan ev. wel - indien nodig - door dit zelf vooraf als .gpx te maken en importeren. Fluitje van een cent)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door madskatingcow »

Ondertussen voor mijn vader ook een V650 aangeschaft, prima toestel : sterk punt in vergelijking met de Garmin toestellen is de intuitieve, gebruiksvriendelijke interface. Navigatie in de verschillende menu's gaat ook zeer vloeiend, smartphone gevoel. Zeer duidelijk scherm.
Het is een toestel waar continu nieuwe features aan toegevoegd worden (Strava, Open Street Maps, etc), via een firmware update te installeren. Prijs / kwaliteit klopt dit toestel helemaal =D>
Gebruikersavatar
Cybernautic
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 18 okt 2016 08:49
Rijdt met: Scott Genius 940 2018

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Cybernautic »

HardTail Charlie schreef:Klinkt alleszins niet "normaal". Vreemd, geen dergelijke klachten gekend. Heb je de scherminstelling gecheckt (door het scherm van bovenaf nr beneden te slepen)?
Charlie,

Bedankt voor de goede service. Ik ben in afwachting van het nieuwe toestel dat jullie vandaag versturen.
Dikke thumbs up voor Polar Benelux om dit probleem professioneel en klantvriendelijk af te handelen.
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Frankske73 »

Deze week een v650 aangeschaft (mijn edge touring was zonder hartslagband en wou weer eens niet synchroniseren op de pc, kotsbeu was ik dat). Na wat opzoek werk dus een v650 hr gekocht. Eerste indruk is alleszins super, had alleen ook deze keuze gemaakt om via polar flow app en smartphone te kunnen werken. Blijkt nu dat mijn huawei p9 lite en de v650 geen geslaagde combi is.... Hoewel lagere p types wel koppelen, iemand per ongeluk ervaring met de vermelde combi om toch te koppelen of kan een latere update van de v650 of Android of de app dit nog veranderen? Kan in beste geval de dochter blij maken een nieuwe 2de hands gsm van de papa, maar heeft iemand een Samsung A3 aan zijn v650 kunnen koppelen (een ezel stoot zich niet graag ....... :-D )?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Reflex »

Lijkt mij sterk dat dit niet zou werken. Wat is het probleem?
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Frankske73 »

Type smartphone (p9 lite huawei / Android) en de v650 kunnen in de polar flow app niet gekoppeld worden, de app geeft het zelf aan in de rubriek 'apparaat'. Er zijn natuurlijk ergere dingen, maar had wel handig geweest, vooral omdat ik dacht op basis van een lijst waar oudere types van die smartphone fabrikant op stonden, dat het evident zou zijn... Heb ondertussen geprobeerd vanuit de gsm, de v650 en de app, maar lukt dus blijkbaar niet... Misschien dat een volgende software update (polar of Android) alsnog een oplossing brengt? Of iemand die deze combi wel kunnen koppelen heeft omdat ik het fout doe?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Reflex »

Jouw gsm heeft alles wat nodig is om te koppelen. (Android 5+ en Bleutooth 4)Het is bekend dat het bij sommige toestellen niet werkt maar je kan ook wat fout doen.Zonder aanvullende info weet ik dat niet zeker.

Het kan wel degelijk dat in toekomstige updates er iets veranderd, maar dat is koffiedik kijken.
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Frankske73 »

Ondertussen per email ook reacties ontvangen van Polar Benelux, waarvoor dank trouwens =D> , snel antwoord op de vraag van de klant.... ik heb op mijn recente GSM android 6.0 en dat is dan weer 'te hoog' volgens hen, geeft op huawei problemen... dus mijne Fin en mijn Chinees spreken voorlopig niet met elkaar... vanmorgen de v650 zelf de eerste keer gebruikt op weg naar het werk... ging prima, niks bevroren :-k ... op eerste zicht super tof toestel (voor da geld...) en heel gebruiksvriendelijk.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door EG6 »

Sinds kort ook in het bezit van een V650 met hartslagmeter. Had mezelf voorgehouden mijn ritten met de RC3 rond de pols te blijven rijden, maar dan uiteindelijk toch gezwicht voor een fietscomputer.
Reeds 1 rit achter de rug en tot noch toe heel tevreden over. Aangenaam verrast van de batterij (rit van 2u+, en batterij had nog 91% over). Bediening is zeer logisch en smartphone-achtig. Vergt een minimum aan studie.
Ik heb de standaard montage op het stuur wel even verstevigd met 2 kleine spanbandjes, nu staat hij ook echt vast.

Ik heb ook wel de indruk dat het verschil tussen minimale en maximale helderheid relatief klein is. Dus ik ben nog benieuwd wat er te zien zal zijn eens de Vlaamse Saharazon vlak op het scherm gaat branden. Time will tell!

Eerste indruk blijft zeggen ze, en die is heel positief!
gero
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 27 apr 2010 21:53
Rijdt met: TREK

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door gero »

Ik heb de V650 met hartslagmeter in gebruik met ongeveer 700 km op de teller.
Eerste gps/hartslagmeter voor mij, dus kan niet vergelijken met andere toestellen die mogelijk slechter of beter scoren !!
Onderstaande mening is persoonlijk en geldig tot de volgende polar-update.

Meevallers
+ batterijduur
+ scherm zeker groot genoeg
+ intuïtieve bediening, logische menu-opbouw
+ geen steile leercurve, geen dikke handboeken nodig, minimum instellen, rode knop duwen en rijden
+ gegevens uitlezen, routes in/uitlezen gaat heel vlot
+ regelmatig updates van polar met nieuwe functies bij synchroniseren
+ grote keuze uit gegevens/menu's die tijdens rit getoond worden (op voorhand instellen!)
+ handig scherm met 5 instelbare hartslagzones op te roepen als balkgrafiek (met aantal min/zone) tijdens rit

Op voorhand geweten
* enkel navigatie met op voorhand ingeladen (gpx)routes (vanaf pc/smartphone/...) dus geen route te berekenen op toestel zelf!
* navigatie is "volg de rode lijn" (voor mij voldoende)
* alleen de OpenStreetMap als onderliggende map
* geen uitgebreide "trainingsgegevens"
* snelheid klopt niet 100% wegens positiebepaling satelliet

Tegenvallers
- geen melding wanneer geregistreerde rit (blauwe lijn) afwijkt van ingeladen route (rode lijn)
- schaal van kaartje moet bij elke rit opnieuw ingesteld worden
- helderheid van scherm in volle zon met zonnebril is een minpunt !
- bij eenmaal gestarte ritregistratie kun je niet meer naar instellingen
- bij ritpauze heb je enkel scherm met "gepauzeerde rit", oa gegevens en map zijn niet te bekijken
- geregistreerde rit (blauwe lijn) klopt soms niet 100% met de map

Voorlopige conclusie: prijs/kwaliteit heel goed toestel met nog een paar verbeterpunten
Plaats reactie