Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

TaurineR schreef:Vandaag vraagt de Edge 1000 me om een software update v11.20 te installeren, ik zeg ja, en lap :(
Alle, maar dan ook alle instellingen weg! :evil: :evil:
-Kan ik mijn instellingen saven (in welke file staan deze)?
-Kan ik zorgen dat hij geen updates meer vraagt?
Beste manier om blijvend het menu goed onder de knie te houden :-D

Je kan bij Garmin Express de auto update uitschakelen
Misschien ook wel in Garmin Connect(?)
Bij mijn toestellen gebeurt het althans niet meer automatisch
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door TaurineR »

Beny schreef: Bij mijn toestellen gebeurt het althans niet meer automatisch
Bij mij ook niet, maar hij vraagt het wel iedere keer. :-?
Fun_biker
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 02 dec 2016 09:37

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Fun_biker »

Vorige week heb ik een ritje gereden via gps, ritje van een vriend. Ik kon de rit zien op het scherm, maar kon niet inzoomen, hij bleef telkens maar opnieuw inladen "berekenen", tot 100% en dan routeberekeningsfout en dan weer opnieuw. Het berekenen gaat ook veel trager als in het begin. Ik zie via basecamp dat ik maar 572MB geheugen meer heb, nochtans heb ik hem helemaal leeggemaakt (op de open mtb-map van België na...) Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Fun_biker schreef:Vorige week heb ik een ritje gereden via gps, ritje van een vriend. Ik kon de rit zien op het scherm, maar kon niet inzoomen, hij bleef telkens maar opnieuw inladen "berekenen", tot 100% en dan routeberekeningsfout en dan weer opnieuw. Het berekenen gaat ook veel trager als in het begin. Ik zie via basecamp dat ik maar 572MB geheugen meer heb, nochtans heb ik hem helemaal leeggemaakt (op de open mtb-map van België na...) Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Had je een route opgestart?
Bij "waarheen" in dat geval kiezen voor "stop navigatie"
Fun_biker
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 02 dec 2016 09:37

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Fun_biker »

Beny schreef:
Fun_biker schreef:Vorige week heb ik een ritje gereden via gps, ritje van een vriend. Ik kon de rit zien op het scherm, maar kon niet inzoomen, hij bleef telkens maar opnieuw inladen "berekenen", tot 100% en dan routeberekeningsfout en dan weer opnieuw. Het berekenen gaat ook veel trager als in het begin. Ik zie via basecamp dat ik maar 572MB geheugen meer heb, nochtans heb ik hem helemaal leeggemaakt (op de open mtb-map van België na...) Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Had je een route opgestart?
Bij "waarheen" in dat geval kiezen voor "stop navigatie"
Ja, ook al terug laten stoppen en opnieuw geprobeerd, maar hetzelfde probleem
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Fun_biker schreef:
Beny schreef:
Fun_biker schreef:Vorige week heb ik een ritje gereden via gps, ritje van een vriend. Ik kon de rit zien op het scherm, maar kon niet inzoomen, hij bleef telkens maar opnieuw inladen "berekenen", tot 100% en dan routeberekeningsfout en dan weer opnieuw. Het berekenen gaat ook veel trager als in het begin. Ik zie via basecamp dat ik maar 572MB geheugen meer heb, nochtans heb ik hem helemaal leeggemaakt (op de open mtb-map van België na...) Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Had je een route opgestart?
Bij "waarheen" in dat geval kiezen voor "stop navigatie"
Ja, ook al terug laten stoppen en opnieuw geprobeerd, maar hetzelfde probleem
Met ritje berekenen bedoel je een koers (track/spoor) volgen?
In dat geval bij koersen best rechts onderaan de horizontale lijntjes selecteren en daar de afslag begeleiding uitzetten
Hierdoor geen begeleiding, maar is trouwens de enigste manier om met 100% zekerheid in alle omstandigheden de originele track/spoor/koers gevisualiseerd te zien (anders zal er een herberekening/herroutering plaatsvinden op stukken koers waaronder geen weg op de kaart is)
Fun_biker
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 02 dec 2016 09:37

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Fun_biker »

Ja, dat is het. Daar was ikzelf niet opgekomen. Dus voor een wegrit met begeleidingstekst zal ik de open mtb-maps even moeten uitschakelen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door TaurineR »

Sinds een aantal maanden krijg ik geen "Battery low" melding meer, de gps valt gewoon uit bij lege battery.
Vroeger was er een melding op voorhand als er nog +-20% energie resteerde.
Is dit een instelling? (ik vind niets terug), of een vergetelheid van Garmin na een software update?
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

Ik probeerde al enkele malen de edge te koppelen met de specialized levo, maar om een of andere rede vindt de edge de fiets niet. De telefoon koppelde ik dan weer met de edge binnen de halve minuut. Iemand?
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Stokke »

Jochen74 schreef:Ik probeerde al enkele malen de edge te koppelen met de specialized levo, maar om een of andere rede vindt de edge de fiets niet. De telefoon koppelde ik dan weer met de edge binnen de halve minuut. Iemand?
Indien ik dit goed begrijp ?
Wil je uw edge koppelen aan je specialized levo

Heb hier ook nog niet mee gewerkt
Maar bij de nieuwe toestellen als de Edge 1000 kan je app's downloaden van externe makers via connect IQ
https://apps.garmin.com/nl-BE/apps/b58c ... 2474f30916" onclick="window.open(this.href);return false;

Mss heb je deze nodig en ben je hier mee geholpen

Hier staat er ook iets over

https://www.bikerumor.com/2016/03/25/ha ... t-6fattie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie