Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
mtbtom1
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 22:19

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door mtbtom1 »

Mischien staat er al iets van maar vind er niet meteen iets van terug.
Dus toch maar even vragen.
Als het aanraakscherm nat is of het regent. Werkt het aanraakscherm bijna niet meer. Swipen lukt nog net maar eens je eens wil inzoomen of dergelijke moet ik het scherm droog maken. Echt super vervelend.
Zijn hier oplossingen voor? Of wat trukken van de foor om de gps toch goed te kunnen bedienen bij nattigheid? ??
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door sam2300 »

Hey, ik heb me de Explore aangeschaft.
Zit nog wel met een vraagje: ik wil er zeker van zijn dat ik de correcte track (via verkenner toegevoegd aan New Files) kan rijden, ook wanneer er bv een wegel op de geïnstalleerde kaart niet overeenkomt met de track. Ik had namelijk opgevangen dat het toestel bij het laden van een track dit controleert. Is het voldoende om afslag begeleiding af te zetten? Alvast bedankt...
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

sam2300 schreef:Hey, ik heb me de Explore aangeschaft.
Zit nog wel met een vraagje: ik wil er zeker van zijn dat ik de correcte track (via verkenner toegevoegd aan New Files) kan rijden, ook wanneer er bv een wegel op de geïnstalleerde kaart niet overeenkomt met de track. Ik had namelijk opgevangen dat het toestel bij het laden van een track dit controleert. Is het voldoende om afslag begeleiding af te zetten? Alvast bedankt...
Inderdaad afslagbegeleiding uitschakelen bij de koersen rechts onderaan bij die horizontale streepjes
De koersfoutwaarschuwing schakel ik ook uit omdat mij dat enerveert waar de gps nauwkeurigheid wat minder is
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door sam2300 »

Thx voor de snelle feedback!
mtbtom1
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 16 aug 2013 22:19

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door mtbtom1 »

Mijn edge 1000 is bijna niet te hanteren zodra het toutchscreen nat is.
Is er iemand die een goeie software instellingen of dergelijke weet om dit heuvel te verhelpen?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door sam2300 »

Ondertussen al even in gebruik en erg tevreden van het toestel.

Nog 1 vraagje; Kan ik het hoogteprofiel zodanig aanpassen dat dit de volledige rit weergeeft, en niet enkel komende 2 km?
Toestel is een Edge 1000 explore.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

sam2300 schreef:Ondertussen al even in gebruik en erg tevreden van het toestel.

Nog 1 vraagje; Kan ik het hoogteprofiel zodanig aanpassen dat dit de volledige rit weergeeft, en niet enkel komende 2 km?
Toestel is een Edge 1000 explore.
In het hoogtescherm kan je de schaal selecteren (van zowel de afstand als van zowel de hoogte) waarna je + en - ziet staan
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

Iemand een idee?

In mijn instellingen staat e-mountainbike in mijn profiel aangevinkt.
In de instellingen voor gps staat de keuze wegwielrenner aangevinkt.
De laatste heb ik zo staan omdat ik momenteel via de surprise me functie enkel asfaltritjes wil rijden met de mtb omdat ik de mechaniek uit de modder wil houden.
De gps doet dat telkens voor 80 percent goed, maar toch krijg ik telkens 20 percent van de rit modderbaantjes voorgeschoteld.
Ik kan natuurlijk de afslag negeren en laten herberekenen, maar eigenlijk is dat de bedoeling niet.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Heb het ook gemerkt paar weken terug in Italië
Denk dat niet alle wegen op de kaart de juiste tag hebben gekregen, of dat men de wegen aanduidt als verharde weg ipv geasfalteerde weg
Moet het ook nog eens verder uitvlooien
Geert BMC
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 jul 2016 09:30

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Geert BMC »

Ik ga hier wss een vree domme vraag stellen, maar ik ben absoluut geene straffe in het gebruik van mijn Garmin edge 1000 gps... Kan je tijdens éénzelfde rit gebruik maken van meerdere gpx files? Ik zou graag eens 2 bloso routes na elkaar rijden maar natuurlijk wil ik mijn registratie van tijd en afstand niet onderbreken als ik van de ééne naar de andere file ga om te volgen. Iemand die het antwoord daarop weet?

Hoe lang gaat de batterij mee tijdens registratie? Ik zou in juni Bartje 200 meerijden maar ik vrees dat ik langer zal rijden dan de autonomie van de batterij...is een powerpack dan de oplossing?

Thx in advance
Plaats reactie