Garmin edge touring

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Garmin edge touring

Bericht door freezy »

Idd, thx voor de tip! Had nog niet gezien dat dit nu wel mogelijk was.

Ik was geen fan van de begeleiding met bijhorend gepiep en omzeilde het tot nu met het trucje gps-sensor uit > rit laden > gps sensor aan.
SemCas
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 10 mar 2015 09:59

Re: Garmin edge touring

Bericht door SemCas »

als ik een gps route wil plaatsen op mijn garmin.
Moet ik deze dan plaatsen in koersen/courses of in new activities?

en moet ik op iets speciaal letten voor het downloaden van een route?
ik zoek een rit die de bekende rvv beklimmingen doet en passeert langs de muur of bosberg

kan ik een route opladen en dan inpikken op het parcours? ik zou een 5km van het parcours vertrekken en dan inpikken op het parcours. Start de navigatie dan automatisch op?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin edge touring

Bericht door Beny »

SemCas schreef:als ik een gps route wil plaatsen op mijn garmin.
Moet ik deze dan plaatsen in koersen/courses of in new activities?

en moet ik op iets speciaal letten voor het downloaden van een route?
ik zoek een rit die de bekende rvv beklimmingen doet en passeert langs de muur of bosberg

kan ik een route opladen en dan inpikken op het parcours? ik zou een 5km van het parcours vertrekken en dan inpikken op het parcours. Start de navigatie dan automatisch op?
99,99% van de tijd zul je tracks downloaden van internet en geen routes
Een gpx file mag naar New Files
Een fit file mag naar courses
Bij starten van de koers (= track = spoor) best eerst afslagbegeleiding uitschakelen en krijg je de vraag om naar het begin van de koers te routeren (= route) of niet
Eenmaal op het begin van de course of ingepikt onderweg indien niet naar begin gerouteerd moet je de lijn volgen zonder begeleiding
Je krijgt wel een melding wanneer je van de koers af bent (maar je moet zonder begeleiding terug je koers vinden => volg je eigen pas geregistreerde koers in blauwe lijn vanwaar je komt en pik terug in op de course)
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Garmin edge touring

Bericht door Boebbel »

Tip: bekijk de track eerst eens in basecamp of zo. Als die al iets ouder is, kan de weg wel eens veranderd zijn ondertussen. Zo zie je ook opvallende foutjes.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Garmin edge touring

Bericht door Christ D. »

Deze week de Touring Plus aangeschaft en toch aangenaam verrast . Tweemaal de functie "Rondreis plannen" , telkens de functie "fietsen" ingesteld. Maar wat is het verschil tussen "tourfiets" en "fiets" ? Ik bedoel welk verschil zit er daar dan in qua wegen enzo ? Mijn ritten waren best mooi alleen af en toe toch een stuk grote baan (niet veel,maar toch) waar ik liever niet rij wegens te druk.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin edge touring

Bericht door Beny »

Christ D. schreef:Deze week de Touring Plus aangeschaft en toch aangenaam verrast . Tweemaal de functie "Rondreis plannen" , telkens de functie "fietsen" ingesteld. Maar wat is het verschil tussen "tourfiets" en "fiets" ? Ik bedoel welk verschil zit er daar dan in qua wegen enzo ? Mijn ritten waren best mooi alleen af en toe toch een stuk grote baan (niet veel,maar toch) waar ik liever niet rij wegens te druk.
In principe is fiets = racefiets en tourfiets = recreatief fietsen
Het zijn echter altijd de makers van de kaarten die uitmaken welke voorkeur op hun kaart op welke manier en met welke prioriteit van toepassing zijn
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin edge touring

Bericht door RigolleM »

Racefiets = 100% verhard
Tourfiets = ook onverhard
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin edge touring

Bericht door Beny »

RigolleM schreef:Racefiets = 100% verhard
Tourfiets = ook onverhard
Hangt nog steeds af van welke kaart
Bij alle fiets types kan je telkens kiezen wel of niet verharde wegen of nauwe paden
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Garmin edge touring

Bericht door Christ D. »

Vraagske : Als ik de laatste tijd een gereden track bekijk in Mapsource zie ik dat ik geen stoptijd heb dus de GPS blijft lopen terwijl ik wel degelijk pauzes heb ingelast. In het begin deed hij het perfect maar nu niet meer. Hoe pas ik dit aan ? Grts
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Garmin edge touring

Bericht door mountainollie »

Is deze gps goed om bijvoorbeeld gedownloade ritten van mtb toertochten te rijden? Cadans en dergelijke interesseren mij niet. Ik wil enkel mijn route volgen want ik ben heel slecht in off road wegen te onthouden :-)
Plaats reactie