Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Bericht door greenbull »

Ik heb de volgende:

http://enduraguide.com/2012/02/21/the-b ... e-monitor/

Ik heb een nieuwe band van Polar geprobeerd met de sensor, maar zelfde probleem. Wat ik nog niet geprobeerd heb is de 'reset'.
Voor een firma die profrenners sponsort zou je toch wat betere kwaliteit verwachten me dunkt. Als je ziet hoeveel mensen hiermee problemen hebben !
Enige wat ik nog wil vermelden is dat ik een serieuze zweter ben.
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Na één jaar is mijn band ook om zeep. Ik zweet niet zo veel en heb hem slechts enkele maanden geleden beginnen uitspoelen (zonder de sensor uiteraard) met lauw water. Sinds toen zijn de problemen begonnen. Nat maken van de contactpunten hielp niet meer, een beetje 'opwarmen' blijkbaar wel. Na 5 - 10 minuten begon hij meestal terug te registreren. De tijd van 'opwarmen' werd steeds langer. Hoe meer ik zweette, hoe sneller het ding terug begon te werken maar nu heeft hij helemaal de geest gegeven. Enkel als ik wat wrijf over de contactpunten krijg ik nog eventjes een registratie van 75 bmp. Batterij vervangen helpt niet. Contact opgenomen met Garmin en ik moet zowel mijn Edge 800 als de softstrap terugsturen. No way dat ik alles terugstuur. Heb wat forums afgezocht en blijkbaar zou de band van Polar samenwerken met de sensor van Garmin dus heb er zo maar eentje besteld. (http://www.futurumshop.nl/product/6086- ... band.phtml) Voor €17,00 durf ik al eens een gokje wagen. Ik laat nog weten of het probleem hiermee is opgelost.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Kan je testen met iemand anders zijn ant+ band en zender? Als dat werkt kan je de Edge zelf al uitsluiten.
Ik heb zelf ook een lijdensweg achter de rug en het bleek mijn premium band te zijn. Sinds de nieuwe band zijn er geen problemen meer.
greenbull schreef:Dat ding begint me echt op de zenuwen te werken. Heb nu ongeveer alles geprobeerd: nieuwe batterij, zender in splinternieuwe polarband, hartslagmeterband een nachtje in een dreft sopje laten weken... niets helpt! Vandaag na 45 min intervaltraining: weer drop in de heartrate. Gestopt en een droge band genomen en dan ging het weer.
Ik weet het nu echt niet meer. Iemand die me een prima ANT + hartslagmeter-alternatief kan aanraden ? [-o<

Dan nog iets: heb in Decathlon gevraagd hoe lang ik hem kwijt ben indien ik wil dat Garmin ernaar kijkt: zeker een dikke maand. Heb op het web al gelezen 7 weken. Ze willen dat ik dan ALLES indien ( ook de edge800) . Ook al gelezen dat ze een kort testje doen en dan simpelweg terugsturen met de melding ' niets aan de hand ' !!
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Dat heb ik ook overwogen maar na een 3-tal uur zou het niet meer werken.
http://www.dcrainmaker.com/2010/08/solu ... pikes.html
Oudere topic maar interessant leesvoer.
ThaDoc schreef:Na één jaar is mijn band ook om zeep. Ik zweet niet zo veel en heb hem slechts enkele maanden geleden beginnen uitspoelen (zonder de sensor uiteraard) met lauw water. Sinds toen zijn de problemen begonnen. Nat maken van de contactpunten hielp niet meer, een beetje 'opwarmen' blijkbaar wel. Na 5 - 10 minuten begon hij meestal terug te registreren. De tijd van 'opwarmen' werd steeds langer. Hoe meer ik zweette, hoe sneller het ding terug begon te werken maar nu heeft hij helemaal de geest gegeven. Enkel als ik wat wrijf over de contactpunten krijg ik nog eventjes een registratie van 75 bmp. Batterij vervangen helpt niet. Contact opgenomen met Garmin en ik moet zowel mijn Edge 800 als de softstrap terugsturen. No way dat ik alles terugstuur. Heb wat forums afgezocht en blijkbaar zou de band van Polar samenwerken met de sensor van Garmin dus heb er zo maar eentje besteld. (http://www.futurumshop.nl/product/6086- ... band.phtml) Voor €17,00 durf ik al eens een gokje wagen. Ik laat nog weten of het probleem hiermee is opgelost.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Deze ziet er ook goed uit, als Garmin weer faalt ga ik die eens proberen denk ik:
http://www.actionsports.de/de/Elektroni ... 33571.html
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

een goeie ant+ band ? ik heb eentje uit de decathlon 29,90 euro en da spul werkt perfect, en de helft goedkoper dan de originele.[/u]
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Ik heb hem gisterenavond besteld en deze morgen al ontvangen! :-) Net getest en hij werkt perfect!
De bouwkwaliteit is ook een stuk degelijker dan de strap van Garmin. De sensor van Garmin klikt er netjes in. Ben gesteld voor € 17.
Blijkbaar zijn er landen waar Garmin wel op de hoogte is van hun slechte softstrap en daar sturen ze direct een nieuwe op als je hen contacteert. (gelezen op het officiële Garmin forum) Hier dus weer niet...
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Heb ook hetzelfde probleem met de hartslag die terugloopt/wegvalt.

Dacht dat het de batterij was, maar een nieuwe batterij bracht geen soelaas.
Ik heb ook de Polarband besteld en ga dat eens proberen.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

@Montieken: heb je een foto van die decathlon band?
@ThaDoc/pieterp: al langer dan 3 uur gereden met de Polar band?
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

Interessant topic, ik ben terug de 'gewone' Garmin band gaan gebruiken omwille van problemen met die premium band. Binnenkort dus zo'n Polar band bestellen dan maar :-)
Plaats reactie