Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit

Bericht door greenbull »

Waar ik een beetje voor vreesde is nu langzaamaan zijn intrede aan het doen: de hartslagmeter van mijn Edge800 begint wat kuren te hebben. Heb hem nu 3 maand 2 a 3 keer per week gebruikt en regelmatig uitgespoeld. Soms heb ik geen registratie meer. Beetje friemelen en dan gaat het weer.
Wat kan ik nu het beste doen? Gaan klagen bij Decathlon of zelf de Polar borstband aanschaffen (zonder de electronica wel te verstaan ).
Ik heb geen zin om de meter weken te moeten missen. [-X
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Batterij vervangen misschien?
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Bericht door greenbull »

Op 3 maand tijd ? Lijkt me sterk mocht dat waar zijn.
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

Hartslagmeter uitspoelen ???? moet je toch 'ns uitleggen...Staat dat in de handleiding misschien ?

Lijkt me een typische mishandeling. En als je recht van garantie wilt, moet dat ding terug naar Garmin en ben je het maanden kwijt. Of wat dacht je ?
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Bericht door Samuel »

De mijne werkt al meer dan een jaar perfect. Nog geen nieuwe batterij moeten steken. Het enige wat ik doe is die band af en toe eens in de wasmachine laten meedraaien op 30 graden bij mijn fietskleren. De sensor laat ik er dan natuurlijk af. Wat je met uitspoelen bedoelt heb ik nog het raden naar. Maar als je de electronica spoelt dan vrees ik het ergste.
Laat je gps eens zoeken naar een hartslagmeter. Heb ook eens gehad dat hij plotseling niet meer te detecteren was (wel op de edge 705) en dat was toen de oplossing.
Polar harslagmeters werken volgens mij niet samen met Garmin gps'en. Dus wil je een nieuwe kopen om met je Garmin te werken, koop dan best een nieuwe band van Garmin.
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Bericht door greenbull »

De elastische band spoel ik af zonder de electronica natuurlijk :roll: Dit wordt trouwens aangeraden door Garmin ( om de 5 keer dat je hem gebruikt )
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Bericht door Stokke »

Hier misschien is nalezen mss de oplossing bij :-?

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=54&t=13710
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Bericht door Philippe1 »

Ik heb een tijd geleden ook problemen gehad met de HS meter. Mischien eigen schuld omdat ik hem eens gebruikt had bij kiten en windsurfen.
Alhoewel er binnenin geen vocht zichtbaar was heb ik hem laten drogen (open) op de verwarming, andere batterij en alles is weer normaal. Mischien dringt er ook vocht binnen door t zweten.
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Bericht door greenbull »

Dat ding begint me echt op de zenuwen te werken. Heb nu ongeveer alles geprobeerd: nieuwe batterij, zender in splinternieuwe polarband, hartslagmeterband een nachtje in een dreft sopje laten weken... niets helpt! Vandaag na 45 min intervaltraining: weer drop in de heartrate. Gestopt en een droge band genomen en dan ging het weer.
Ik weet het nu echt niet meer. Iemand die me een prima ANT + hartslagmeter-alternatief kan aanraden ? [-o<

Dan nog iets: heb in Decathlon gevraagd hoe lang ik hem kwijt ben indien ik wil dat Garmin ernaar kijkt: zeker een dikke maand. Heb op het web al gelezen 7 weken. Ze willen dat ik dan ALLES indien ( ook de edge800) . Ook al gelezen dat ze een kort testje doen en dan simpelweg terugsturen met de melding ' niets aan de hand ' !!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Heb je nieuwe of oude hartslagband?
Op het waypoint forum bestaan verschillende draadjes over problemen met hartslagmetrage, en worden nog wat tips aangegeven om uw probleem op te sporen.
Mocht dit mij zo ergeren, zou 'ik' al lang een andere hartslagband aangeschaft hebben. Als het hiermee opgelost is hoef je enkel deze te laten vervangen.
Plaats reactie