Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Yup, die band is dikke rommel! In andere landen doen ze niet moeilijk en ruilen ze de band probleemloos om. Hier moet je alles opsturen en ben je het toestel een aantal weken kwijt om dan waarschijnlijk te horen dat er niets mis is...
Je kan er genoeg over lezen op het internationale Garmin forum.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Bericht door henkdetank »

zelfde probleem ligt nu in de kast rij maar zonder band, ik rij toch voor de lol maar daar is hij niet voor aangeschaft
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Ik heb momenteel deze:
Garmin/Sigma Sport Comfortex elastische band (zonder zender)

Is een copy door Sigma van de Garmin band. Vermoedelijk even snel stuk maar kost maar 10 euro ipv 18. Liever 10 euro elke 6/12 maand dan 18 ;)

Ik heb hem tot nu toe een aantal weken in gebruik en hij werkt perfect.

http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1331.html
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit

Bericht door Fluffy »

Mijn garmin band begint af te bladeren. Er springen stukjes plastiek af waardoor hij niet meer comfortabel zit. Hij registreert voorlopig nog perfect. Ik heb nog een oude Polar soft strap liggen die ik wil gebruiken in combinatie met de Garmin. Deze zou moeten werken volgens wat ik vind op internet, maar hij registreert niets. Ik klik de Garmin sensor op de Polar strap, en zet dan de Garmin Edge 800 aan. Ik krijg geen hartslag. Hij vindt ook geen sensor als ik die zoek. Doe ik iets verkeerd?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit

Bericht door RigolleM »

Ik heb het in het verleden geprobeerd en is niet 100% compatible, waardoor de HR sensor er soms afsprong.
Momenteel heb ik er ééntje van Garmin zelf (HRM 3), gekocht op Ebay en die houdt het nu toch al een paar jaar vol.
Vanaf model HRM 3 zijn er geen problemen meer met de soft straps.
De vorige generaties soft straps zorgde soms voor vervelende situaties waar je HR te hoog, te laag was of zelfs geen registratie meer vertoonde na een tijdje.
Van Eyck bv. heeft die ook liggen mocht je het niet zitten om die online te bestellen.
herman beyers
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 apr 2017 18:51

Re: Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit

Bericht door herman beyers »

Ook ik ben op de sukkel met de hartslagmeter van mijn garmin edge 800
Hij is maar een jaar oud en de hartslagmeter was niet gebruikt. Het toestel vindt de hartslagmeter, ik heb er een nieuwe batterij ingestoken, gebruikte hem eerst droog, nu maak ik hem nat, dan werkt hij 5 min, dan is het afgelopen. Triestig materiaal.
Plaats reactie