Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Hartslagmeter Edge800 gaat achteruit
Waar ik een beetje voor vreesde is nu langzaamaan zijn intrede aan het doen: de hartslagmeter van mijn Edge800 begint wat kuren te hebben. Heb hem nu 3 maand 2 a 3 keer per week gebruikt en regelmatig uitgespoeld. Soms heb ik geen registratie meer. Beetje friemelen en dan gaat het weer.
Wat kan ik nu het beste doen? Gaan klagen bij Decathlon of zelf de Polar borstband aanschaffen (zonder de electronica wel te verstaan ).
Ik heb geen zin om de meter weken te moeten missen.
Wat kan ik nu het beste doen? Gaan klagen bij Decathlon of zelf de Polar borstband aanschaffen (zonder de electronica wel te verstaan ).
Ik heb geen zin om de meter weken te moeten missen.
- Samuel
- Mountainbiker
- Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan
De mijne werkt al meer dan een jaar perfect. Nog geen nieuwe batterij moeten steken. Het enige wat ik doe is die band af en toe eens in de wasmachine laten meedraaien op 30 graden bij mijn fietskleren. De sensor laat ik er dan natuurlijk af. Wat je met uitspoelen bedoelt heb ik nog het raden naar. Maar als je de electronica spoelt dan vrees ik het ergste.
Laat je gps eens zoeken naar een hartslagmeter. Heb ook eens gehad dat hij plotseling niet meer te detecteren was (wel op de edge 705) en dat was toen de oplossing.
Polar harslagmeters werken volgens mij niet samen met Garmin gps'en. Dus wil je een nieuwe kopen om met je Garmin te werken, koop dan best een nieuwe band van Garmin.
Laat je gps eens zoeken naar een hartslagmeter. Heb ook eens gehad dat hij plotseling niet meer te detecteren was (wel op de edge 705) en dat was toen de oplossing.
Polar harslagmeters werken volgens mij niet samen met Garmin gps'en. Dus wil je een nieuwe kopen om met je Garmin te werken, koop dan best een nieuwe band van Garmin.
- Philippe1
- Mountainbiker
- Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5
Ik heb een tijd geleden ook problemen gehad met de HS meter. Mischien eigen schuld omdat ik hem eens gebruikt had bij kiten en windsurfen.
Alhoewel er binnenin geen vocht zichtbaar was heb ik hem laten drogen (open) op de verwarming, andere batterij en alles is weer normaal. Mischien dringt er ook vocht binnen door t zweten.
Alhoewel er binnenin geen vocht zichtbaar was heb ik hem laten drogen (open) op de verwarming, andere batterij en alles is weer normaal. Mischien dringt er ook vocht binnen door t zweten.
Dat ding begint me echt op de zenuwen te werken. Heb nu ongeveer alles geprobeerd: nieuwe batterij, zender in splinternieuwe polarband, hartslagmeterband een nachtje in een dreft sopje laten weken... niets helpt! Vandaag na 45 min intervaltraining: weer drop in de heartrate. Gestopt en een droge band genomen en dan ging het weer.
Ik weet het nu echt niet meer. Iemand die me een prima ANT + hartslagmeter-alternatief kan aanraden ?
Dan nog iets: heb in Decathlon gevraagd hoe lang ik hem kwijt ben indien ik wil dat Garmin ernaar kijkt: zeker een dikke maand. Heb op het web al gelezen 7 weken. Ze willen dat ik dan ALLES indien ( ook de edge800) . Ook al gelezen dat ze een kort testje doen en dan simpelweg terugsturen met de melding ' niets aan de hand ' !!
Ik weet het nu echt niet meer. Iemand die me een prima ANT + hartslagmeter-alternatief kan aanraden ?
Dan nog iets: heb in Decathlon gevraagd hoe lang ik hem kwijt ben indien ik wil dat Garmin ernaar kijkt: zeker een dikke maand. Heb op het web al gelezen 7 weken. Ze willen dat ik dan ALLES indien ( ook de edge800) . Ook al gelezen dat ze een kort testje doen en dan simpelweg terugsturen met de melding ' niets aan de hand ' !!
Heb je nieuwe of oude hartslagband?
Op het waypoint forum bestaan verschillende draadjes over problemen met hartslagmetrage, en worden nog wat tips aangegeven om uw probleem op te sporen.
Mocht dit mij zo ergeren, zou 'ik' al lang een andere hartslagband aangeschaft hebben. Als het hiermee opgelost is hoef je enkel deze te laten vervangen.
Op het waypoint forum bestaan verschillende draadjes over problemen met hartslagmetrage, en worden nog wat tips aangegeven om uw probleem op te sporen.
Mocht dit mij zo ergeren, zou 'ik' al lang een andere hartslagband aangeschaft hebben. Als het hiermee opgelost is hoef je enkel deze te laten vervangen.