Garmin Connect naar Strava

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Garmin Connect naar Strava

Bericht door Free_ltd »

Bij deze toch eens een vraag om het wat beter te kunnen begrijpen.

Ik heb een Edge 510 en laat die syncen met Strava. Tijdens het rijden staat Strava zelf niet aan.

Als ik dan daarna na de rit op de Edge op 'opslaan' drukt, stuurt hij deze naar Garmin Connect op mijn iPhone. Werkt perfect.
Van daaruit gaat het automatisch naar Strava.

Maar nu merk ik na elke rit op dat de gegevens tussen Garmin Connect en Strava niet hetzelfde zijn. Ze wijken lichtjes af. Op zich niet zo een probleem, maar snap niet waarom deze verschillend zijn als de apps syncen. Ik ga er dan vanuit dat Garmin Connect de 'exacte' gegevens naar Strava stuurt.

Vandaag was het erger. Ik heb in Overijse iets meer dan 52km gereden, wat ook in Garmin Connect staat. Maar toen ik naar Strava ging kijken, stond daar maar 34km en een pak minder Kcal. Echter zijn in de 2 apps de kaart met gereden route identiek. Op Strava iets meer dan 2,5u gereden, terwijl het in werkelijkheid 3,5u was.
Geen idee waar dit fout heeft kunnen lopen en blijkbaar kunt ge Strava ook niet corrigeren.

Nu mijn vragen:
1. Waarom zijn de gegevens op Garmin Connect en Strava lichtjes verschillend.
2. Wat zou er vandaag kunnen gebeurt zijn waardoor dit mis gelopen is?
3. Op Garmin Connect kan men correcties doorvoeren, maar op Strava vind ik dat niet. Gaat dat daar ook, of niet?

Op zich is het geen ramp, daar ik toch niet snel genoeg ben voor een Stravahaantje te zijn :lol: . Maar ik heb wel altijd graag de gegevens correct.

Plan is sowizo om binnenkort de Edge 820 aan te schaffen. Maar de 510 gaat dan naar mijn vrouw op hare racefiets. Vermits de dames toch pas terug in het voorjaar gaan fietsen, is het plan om tegen dan een 820 aan te schaffen.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door Swannie »

Met mijn 820 gaat de synchronisatie perfect.
Toptoestelleke.
Maak op uwe pc eens gpx van activiteit en laad ze dan manueel in Strava...
Vroeger met mijn Polar V800 had ik ook vergelijkbare ‘problemen’.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door Erik.B »

Bij mij is dat toch hetzelfde
Garmin connect 45,25 km strava 45,20
2.08.51 u strava 2.08.58
21,1 avs op beide
79 hm op beide
Ik rijd wel met wielsensor en cadans misschien dat het verschil daaraan ligt?
Garmin zal gewoon de gegevens van uw gps overnemen en strava zal dat misschien herberekenen
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door Free_ltd »

Ik rij ook met de sensoren.

Normaal scheelt het ook ni zo veel, maar 52 rijden en 34 opgeven is heel wat :-).
Gebruikersavatar
BOB DE STOEMPER
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 21:34
Rijdt met: CUBE REACTION HPA 2016

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door BOB DE STOEMPER »

probleem:

Wanneer ik een activiteit vanuit garmin connect naar strava sync, krijg ik daar enkel een link te zien die verwijst naar garmin connect site.
Wat doe ik verkeerd of is dit normaal?

WIE KAN MIJ HELPEN?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door _anonymus_ »

Dat is niet normaal, nee.
Sync je via de smartphone-app?

Kijk eerst eens in de Connect-app of deze goed aan Strava is gekoppeld via 'Instellingen' --> 'Apps van derden'
Daar zou Strava moeten tussen staan. Als je dan op 'Strava' duwt, zou er moeten staan 'uw garmin activiteiten worden automatisch gedeeld met Strava'.

In de Strava-app ga je naar 'Instellingen' --> 'Toepassingen, diensten en apparaten'
Daar zou Garmin moeten bij staan, met de melding 'Je Garmin- en Strava-account zijn gekoppeld'.
Gebruikersavatar
BOB DE STOEMPER
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 21:34
Rijdt met: CUBE REACTION HPA 2016

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door BOB DE STOEMPER »

_anonymus_ schreef:Dat is niet normaal, nee.
Sync je via de smartphone-app?

Kijk eerst eens in de Connect-app of deze goed aan Strava is gekoppeld via 'Instellingen' --> 'Apps van derden'
Daar zou Strava moeten tussen staan. Als je dan op 'Strava' duwt, zou er moeten staan 'uw garmin activiteiten worden automatisch gedeeld met Strava'.

In de Strava-app ga je naar 'Instellingen' --> 'Toepassingen, diensten en apparaten'
Daar zou Garmin moeten bij staan, met de melding 'Je Garmin- en Strava-account zijn gekoppeld'.

sync gebeurt inderdaad via smartphone app:

Alle instellingen zijn zoals jij hierboven hebt vermeld
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door Bossi13 »

Hier de instellingen al 27 keer gecontroleerd, eens uitgeschakeld en weer gekoppeld.
Alles is voor mij wel pas nieuw.

Activiteiten van 25 september zijn naar Strava gestuurd, activiteiten van vandaag niet.... rarara???

Iemand die hier een zinnige uitleg aan kan geven?

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door RigolleM »

Bossi13 schreef:Iemand die hier een zinnige uitleg aan kan geven?
Ik niet maar Strava wel ;-)

Activiteiten kunnen altijd manueel, via GPX, TCX, FIT,... bestanden, opgeladen worden. Of je kan een 3rd party site zoals Tapiriik gebruiken om dit alsnog 'automatisch' te synchroniseren.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Garmin Connect naar Strava

Bericht door Bossi13 »

Ik heb het probleem gevonden, 1 van mijn ritten stond op privé ingesteld, weet niet hoe ik dat gedaan heb gekregen.

Enige issue nu is dat zelfs met deze rit op openbaar ingesteld, deze niet wil syncen. Niet door Strava en Garmin te "resetten", niet met die tapiriik...

Enfin, de ritten die ik sindsdien doe komen er wel allemaal direkt op.

Bedankt RigolleM voor je tussenkomst. :wink:

Groetjes,

Bossi
Plaats reactie