Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

_anonymus_ Mountainbiker

Mijn bike: big wheels - steel is real
Bedankt voor de link!
"Zo goed als alle hoofdwegen staan erin en een ton aan singletracks en offroad paden."
Klinkt super, dus. Het zal een Wahoo worden...

Drossie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Giant Anthem X 2013
_anonymus_ schreef:
Bedankt voor de link!
"Zo goed als alle hoofdwegen staan erin en een ton aan singletracks en offroad paden."
Klinkt super, dus. Het zal een Wahoo worden...

Wahoo al gekocht? Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

johand Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Pro

Ikke wel, al rij ik ermee op de baan.
Alle wegen staan erop, en als ik een zij-aarde-wegje tegenkom, staat dat er ook altijd op. Qua kaarten dus wel correct.
Data gegevens zijn wat ze zijn en zullen wel correct zijn... Heb nog niet gedubbel-checked of hartslag, snelheid effectief kloppen, maar... ja dus
Qua navigatie. Ritjes "draadloos" uploaden is toch wel heel gemakkelijk. Ondertusen heb ik mijn werkmethode: Route aanmaken op de gekende manieren, gpx exporteren en mailen naar mezelf. Wanneer je vertrekt open je je mail, klikt het GPX bestand aan in hij stuurt dat naar je Bolt.
Je kan Turn-by Turn hebben, maar ik volg meestal gewoon het lijntje wat zeer duidelijk is met onderliggend kaartmateriaal. Je krijgt biepjes en LED wanneer van je track gaat, want meer dan een track is het niet, Je kan met de Bolt ALLEEN niet naar "punt x" rijden. Daarvoor heb je je smartphone en de app nodig, zodat je onderweg een route kan maken naar bvb huis, en dan naar je Bolt sturen.
Eens thuisgekomen en de rit gestopt, staat deze op strava alvorens ik ben afgestapt...

maw: Ik ben zeer content van mijn Bolt. Bye, bye Garmin. Tot nooit meer.

Drossie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Nog mensen met ervaringen? Ik lees dat de Bolt toch niet dat is voor het mountainbiken.
Ook de turn-by-turnnavigatie zou te wensen over laten.

kovan Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ene mee eps, en ene mee kees
Als ik het goed heb , is dit alles gewoon standaard op bvb een Garmin 820,
Zelfs smartphone heb je bij Garmin niet nodig dacht ik?

johand schreef:
Ikke wel, al rij ik ermee op de baan.
Alle wegen staan erop, en als ik een zij-aarde-wegje tegenkom, staat dat er ook altijd op. Qua kaarten dus wel correct.
Data gegevens zijn wat ze zijn en zullen wel correct zijn... Heb nog niet gedubbel-checked of hartslag, snelheid effectief kloppen, maar... ja dus
Qua navigatie. Ritjes "draadloos" uploaden is toch wel heel gemakkelijk. Ondertusen heb ik mijn werkmethode: Route aanmaken op de gekende manieren, gpx exporteren en mailen naar mezelf. Wanneer je vertrekt open je je mail, klikt het GPX bestand aan in hij stuurt dat naar je Bolt.
Je kan Turn-by Turn hebben, maar ik volg meestal gewoon het lijntje wat zeer duidelijk is met onderliggend kaartmateriaal. Je krijgt biepjes en LED wanneer van je track gaat, want meer dan een track is het niet, Je kan met de Bolt ALLEEN niet naar "punt x" rijden. Daarvoor heb je je smartphone en de app nodig, zodat je onderweg een route kan maken naar bvb huis, en dan naar je Bolt sturen.
Eens thuisgekomen en de rit gestopt, staat deze op strava alvorens ik ben afgestapt...

maw: Ik ben zeer content van mijn Bolt. Bye, bye Garmin. Tot nooit meer.

Drossie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Morgen is de Bolt te koop bij Futurumshop aan €199.99! https://www.futurumshop.nl/festival

bokske Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Roze: Dr. Z 2
Interessant topic.
Mijn Bryton begind raar te doen :-)

Ik gebruik deze ook regelmatig op vakantie voor gezinstochten.
De roaming is al serieus gezakt in prijs, maar ik zie hier toch een extra kostenplaatje hangen ?

RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

bokske schreef:
Interessant topic.
Mijn Bryton begind raar te doen :-)

Ik gebruik deze ook regelmatig op vakantie voor gezinstochten.
De roaming is al serieus gezakt in prijs, maar ik zie hier toch een extra kostenplaatje hangen ?

Vanaf 15 juni zijn er zelfs geen roamingkosten meer voor de meeste Europese landen.

Vorige

Keer terug naar GPS