App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Evi Photo
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 12:26
Rijdt met: Cube Access WLS GTC 29"
Contacteer:

App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door Evi Photo »

Hallo iedereen,

Ik heb een tijd geleden een gelijkaardige vraag gesteld, maar uiteindelijk niet tot een oplossing gekomen.

Weet iemand of er een app bestaat waar ik GPX-files kan uploaden, en dat de app mij dan straat-per-straat navigatie aanbiedt? Dus echt als een GSP in de auto: een kaartje waarop aangeduid wordt welke route ik moet volgen, en dit op basis van GPS-tracks die ik zelf kan uploaden.

Welke app is dat dan? En welke versie van de app?

Ik weet dat dit veel van de accu zou vragen, maar dat wil ik er wel bijnemen. En dat ik een waterdichte en schokbestendige case zou moeten kopen, met een bike mount, daar ben ik mij ook van bewust.

Wie kan me - quasi letterlijk - op weg helpen?
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door eL Tee »

OsmAnd zou aan jouw verwachtingen moeten voldoen...
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Re: App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door JOBA »

Zou deze app ook voice routing geven via bluetooth? Ik zie het niet zitten om m'n Iphone 6 op m'n stuur te plaatsen ($$$ bij val), maar denk eerder om die in m'n camelbak te steken (in een case) en dan via zo'n sport bluetooth oortjes aanwijzigingen te krijgen. Ik heb trouwens al een edge 500 die me genoeg info geeft op m'n stuur, enkel geen routes.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door eL Tee »

Ik heb 3 jaar met m'n aajfoon op m'n stuur gefietsert (recent vervangen door een Mio Cyclo 505)... Een ruggedizing case doet wonderen! Mijn iPhone 4S is na 3 jaar nog gloednieuw, ook al heeft 'm zwaar off-road gedaan (zowel op m'n MTB als in m'n Land Rover...)

Ik gebruikte de Lunatik Taktik Extreme voor m'n 4S (met stuurhouder, was slechts beperkt beschikbaar. Aftermarket wel te vinden). Ik heb ondertussen ook een 6, en de case ervoor bij Lunatik besteld (https://www.lunatik.com/products/iphone-6/taktik-360" onclick="window.open(this.href);return false;).

Betreffende OsmAnd: geen idee, ik heb er nog niet mee gespeeld... Op Android zou 'm routeren, doch op IOS heb ik nog niet gevonden hoe/wat/waar/wanneer. En daar ik er niet direct nog behoefte aan heb (door de Mio), zal dat ook niet snel gebeuren. Sorry daarvoor...
Evi Photo
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 12:26
Rijdt met: Cube Access WLS GTC 29"
Contacteer:

Re: App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door Evi Photo »

Ik heb ondertussen een Lifeproof case gekocht, met bike mount. Dus mijn iPhone 6 is nu 2m valbestendig en waterdicht! Dus ik zal ook echt wel liefst mijn iPhone als GPS willen gebruiken. Nu nog de app vinden. Heb die OsmAnd gedownload, maar zie niet dadelijk waar de street-by-street navigatie zit? Of het uploaden van eigen GPS-tracks?
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Re: App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door JOBA »

Dit Lijkt wel iets: http://support.motionx.com/motionx-gps/ ... irections/" onclick="window.open(this.href);return false;
LaurentS
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2015 13:47

Re: App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door LaurentS »

Ik gebruik ook OSMand voor Android en dat werkt perfect. Geen ervaringen met de iOS versie.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: App voor Phone 6 om te navigeren (GPS)?

Bericht door RigolleM »

Evi Photo schreef:Ik heb ondertussen een Lifeproof case gekocht, met bike mount. Dus mijn iPhone 6 is nu 2m valbestendig en waterdicht! Dus ik zal ook echt wel liefst mijn iPhone als GPS willen gebruiken. Nu nog de app vinden. Heb die OsmAnd gedownload, maar zie niet dadelijk waar de street-by-street navigatie zit? Of het uploaden van eigen GPS-tracks?
Eventjes de tijd genomen om dit op te zoeken.
Je moet via Dropbox of mail uw GPX importeren (via 'openen in' en kiezen voor OsmAnd), hierna is de track beschikbaar in OsmAnd. Daarna op de drie ruitjes (links bovenaan op kaart) en selecteer je bij Tracks de geïmporteerde track. Daarna klik op het stuur (rechts onder) en dan zou je in principe kunnen navigeren. Street-by-street gaat iets lastiger zijn daar OsmAnd geen straatnaam database bevat, je kan wel navigeren naar een dichtbij gelegen POI.

Tot zover de technische uitleg, hoe het praktisch allemaal verloopt (navigeren zelf), ga je zelf moet testen ;-)
Plaats reactie