Swooth Custom - Nieuwe baanslet p6

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Louigi schreef:
Dr.Gonzo schreef:
Jort schreef: Ik kan hier perfect mee in de ardennen gaan cruisen! Zie niet in waarom dit niet kan?!
Zie er mijzelf toch niet in deze setup de RDHF mee "cruisen" maar ik veronderstel dat jij dan over heel wat meer technische bagage beschikt als ik, een goede rug hebt en een achterste dat geen last heeft van een marathonafstand. :wink:

Misschien wordt ik oud... :lol:
Misschien wel, Isabel heeft met identiek frame zaterdag 45km in Bouillon gereden en zondag er 65km's. Check jongjut.pinkbike.com voor de foto's trouwens.
Ik was erbij ! :P
Maar zij reed niet met carbon zadel, KCNC zadelpen, Notube Raven's...
Ik had het over de setup, niet over het frame.

Was trouwens lekker rit daar in Bouillon. =D>
Thanks to Mr. Mojo.

Bedankt voor de link, zal uw foto's is gaan bekijken zie!
Laatst gewijzigd door Dr.Gonzo op di 17 mei 2011 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

Dr.Gonzo schreef:
Jort schreef: Ik kan hier perfect mee in de ardennen gaan cruisen! Zie niet in waarom dit niet kan?!
Zie er mijzelf toch niet in deze setup de RDHF mee "cruisen" maar ik veronderstel dat jij dan over heel wat meer technische bagage beschikt als ik, een goede rug hebt en een achterste dat geen last heeft van een marathonafstand. :wink:

Misschien wordt ik oud... :lol:
Qua zadel zal ik je wrs wel gelijk moeten geven want zo'n carbonnen ding zit echt wel beenhard (was eens om uit te proberen)! Maar voor het overige kan deze fiets perfect voor ardennenmarathons ingezet worden. Er zijn er nog een heel pak anderen die zulke marathons met hun HT rijden en ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik hier meer comfort op ervaar dan op mijn vroegere Specialized S-Works HT.

Het is trouwens kort door de bocht als men aan elk no name frame afbreuk gaat doen [-X Niet dat ik je hier persoonlijk van beschuldig maar de reden dat vroeger Hilset en nu Rob van Swooth deze kaders nog steeds verdelen zegt voor mij al genoeg...ben er zeer content van!
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Hey Jort, heb toch nooit beweert dat het frame niet ok zou zijn?
Lijkt me perfect frame als je een hardtail verkiest!

Maar heb je al eens met die raven's van een echte helling (zie "Bouillon" :wink: ) gesjeesd?
Vraag me echt af of je daar mee tot stilstand komt.
Zelf nog niet geriskeerd. :lol:
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

Dr.Gonzo schreef:Hey Jort, heb toch nooit beweert dat het frame niet ok zou zijn?
Lijkt me perfect frame als je een hardtail verkiest!

Maar heb je al eens met die raven's van een echte helling (zie "Bouillon" :wink: ) gesjeesd?
Vraag me echt af of je daar mee tot stilstand komt.
Zelf nog niet geriskeerd. :lol:
Ahzo, mijn excuses dan! Dacht dat je het op het frame bedoeld had :wink:

Met die raven's zelf ben ik nog geen afdaling afgedenderd, trouwens de eerste keer dat ik ze gebruik. Maar uitgaande van de verschillende positieve commentaren dat deze banden krijgen op diverse fora denk ik niet dat deze banden me gaan teleurstellen. Voor het echte mtb-ploeterwerk schieten ze wrs wel te kort, daar ben'k me ook bewust van! Maar als allround-zomerband denk ik dat de raven geen slechte keuze is. Maar nogmaals, heb nog niet genoeg mtb-kilometers ermee gereden om een objectief oordeel te vellen.

Ps: Wat is er mis met KCNC stuff? Rij er al vrij lang mee en nog nooit problemen mee gehad! :wink:
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

KCNC heb ik zo een aantal ervaringen mee.

Mijn eerste SC Wing stuurpen brak na enkele weken. Heb dan in garantie een nieuwe gekregen. Deze staat al jarenlang trouw op mijn epic (en heeft al iets meegemaakt!) en nog niets mis mee.

Mijn eerste KCNC zadelpen Ti pro lite die was na een jaar intensief gebruik verkleurd aan de schacht alsof ze aan metaalmoeheid leed.
Heb ze maar vervangen voor alle zekerheid.
Las al ene paar keer dat zadelpennen plots kunnen knappen.

De tweede zadelpen die woog maar 136gr! Heb er nooit mee durven rijden omwille van dit gewicht maar ik veronderstel dat een andere WW forumgenoot dat wel doet.

Kwestie van ervaringen hé, zelf goede ervaring met Extralite, hoorde van Louigi hier dat hij er minder goede ervaringen mee had.
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

Dr.Gonzo schreef:KCNC heb ik zo een aantal ervaringen mee.

Mijn eerste SC Wing stuurpen brak na enkele weken. Heb dan in garantie een nieuwe gekregen. Deze staat al jarenlang trouw op mijn epic (en heeft al iets meegemaakt!) en nog niets mis mee.

Mijn eerste KCNC zadelpen Ti pro lite die was na een jaar intensief gebruik verkleurd aan de schacht alsof ze aan metaalmoeheid leed.
Heb ze maar vervangen voor alle zekerheid.
Las al ene paar keer dat zadelpennen plots kunnen knappen.

De tweede zadelpen die woog maar 136gr! Heb er nooit mee durven rijden omwille van dit gewicht maar ik veronderstel dat een andere WW forumgenoot dat wel doet.

Kwestie van ervaringen hé, zelf goede ervaring met Extralite, hoorde van Louigi hier dat hij er minder goede ervaringen mee had.
Idd, allemaal persoonlijke ervaringen! Zelf nog nooit last gehad van enige mankementen aan mijn KCNC spullen dus "why change a winning team" :wink:
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

Nieuwe baanslet ineengestoken om wat trainingskes over de baan mee af te werken

Afbeelding

Frame: Canyon Ultimate AL
Wielen: PRO RC50 T met dura ace naven
Snelspanners: Dura ace
Derailleur (Achter): Shimano Ultegra SL
Derailleur (Voor): Shimano Ultegra SL
Shifters: Shimano Ultegra SL
Remmen: Shimano Ultegra SL
Crankstel: Shimano Ultegra SL
Ketting: Shimano Dura ace
Cassette: Shimano Ultegra SL
Stuur: Syntace
Tape: Colnago
Stuurpen: BBB 100mm
Drinkbushouder: Elite
Pedalen: Look KEO classic
Zadelpen: Ritchey carbon
Zadel: Fizik
Gewicht: 7,8kg
Gebruikersavatar
DeGlenne
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 16:31
Rijdt met: NinerD Moonduster,Kona Unit Ss, Kona Paddywagon

Bericht door DeGlenne »

WOw die is ferm in het maagdelijk wit =D>
Je mtb is al super dus deze sluit het plaatje mooi aan!
Nice Build..

Grtz
Glenn
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Knappe koersfiets. Al lijken mij die carbonvelgen niet bepaald comfortabel voor trainingen.
Maar ogen doet het zeer zeker :wink:
Gebruikersavatar
amedeeke
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 17 dec 2008 22:41
Rijdt met: Giant XTC Composite 2006 (8,7 kg)
Contacteer:

Bericht door amedeeke »

Vet strakke baanslet mijn beste! Gaan we hem dit weekend eens testen op kasseien? :P

Kleurstelling is (m)af!
Plaats reactie