BMC fully 29er build-up

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door aresius »

ooh dat wordt een prachtmachien ....

Ik ben benieuwd naar het resultaat :bounce:
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door prideandglory1891 »

Zit da nu nog niet te samen? :lol:
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door koenvools »

prideandglory1891 schreef:Zit da nu nog niet te samen? :lol:
Nope, dit zal een werkje voor tijdens de kerstvakantie zijn. Nu is het te druk (proefwerkenweek + verbeteren, rapporten, oudercontacten), en ik mankeer nog enkele onderdelen: wielsetje, banden, bottom bracket, remschijven, handvatten,...)
M'n wielset komt er pas als mijn twee voorvorken verkocht zijn, en dat gaat minder vlot dan ik verwacht had ](*,)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door prideandglory1891 »

koenvools schreef:
prideandglory1891 schreef:Zit da nu nog niet te samen? :lol:
Nope, dit zal een werkje voor tijdens de kerstvakantie zijn. Nu is het te druk (proefwerkenweek + verbeteren, rapporten, oudercontacten), en ik mankeer nog enkele onderdelen: wielsetje, banden, bottom bracket, remschijven, handvatten,...)
M'n wielset komt er pas als mijn twee voorvorken verkocht zijn, en dat gaat minder vlot dan ik verwacht had ](*,)
2? voorvorken?
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door koenvools »

prideandglory1891 schreef:
koenvools schreef:
prideandglory1891 schreef:Zit da nu nog niet te samen? :lol:
Nope, dit zal een werkje voor tijdens de kerstvakantie zijn. Nu is het te druk (proefwerkenweek + verbeteren, rapporten, oudercontacten), en ik mankeer nog enkele onderdelen: wielsetje, banden, bottom bracket, remschijven, handvatten,...)
M'n wielset komt er pas als mijn twee voorvorken verkocht zijn, en dat gaat minder vlot dan ik verwacht had ](*,)
2? voorvorken?
Ja, een Fox 120 CTD Kashima en een vaste Chisel voorvork.
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door koenvools »

De zoektocht naar een wielset blijkt een hels karwei te zijn 8) .
Voorlopig heb ik deze sets op het oog:
*Mavic Crossmax Elite (Ik heb al meerdere Mavics gereden, en deze wielen hebben steeds hun job zeer goed gedaan)
*Hope xc met Hope Pro 4 naven (Tja, Hope Pro 4 naven zijn mega). De Hope Trail is dan te zwaar. Voordeel van deze is dat ik de oranje naven zou kunnen kiezen.
*Ritchey WCS Trail 30 (zeer goeie beoordelingen, en een binnenbreedte van 25, toch breder dan de bovenstaande wielen, en een leuk gewicht van 1675g)
*DT Swiss XR1501 Spline 1 of de XM 1501 Spline 1 (nieuw te duur, dus zou tweedehands setje moeten worden)
*DT Swiss xr1700 Spline 2
*ZTR Crest, Arch,... niet echt mijn ding qua looks, ook niet de mk3, en toch al wat minder positieve reviews / ervaringen gelezen.

Zitten er hier kenners die nog een andere wielset kunnen aanbevelen, zonder hier in een discussie te belanden van wat goed of niet goed is? 8)
Vereisten: vooraan 100X15, achteraan 12X142 en XD body. Centerlock of 6-gaats is me om het even.
Budget: rond de 500 euro, en de wielset zal gebruikt worden voor marathons.

Thanks!
Laatst gewijzigd door koenvools op za 06 jan 2018 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door Japie carbon »

En dan het belangrijkste, wat is je budget??

Onderstaande is wel een erg mooie set.

https://superlight-bikeparts.de/Hope-Tr ... raightpull" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door koenvools »

Japie carbon schreef:En dan het belangrijkste, wat is je budget??

Onderstaande is wel een erg mooie set.

https://superlight-bikeparts.de/Hope-Tr ... raightpull" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, het belangrijkste ben ik inderdaad vergeten ](*,) ](*,) : budget rond de 500 euro, en de wielset is bedoeld voor marathonwerk.

Merci voor de tip. Dit ziet er een mooi setje uit. Wel een beetje 'overkill' om marathons te rijden denk ik. Ik had ook al op die site gekeken, maar blijkbaar zijn heel wat mensen niet te spreken over de dienst naverkoop, zelfs verkeerde leveringen,... Dit geeft me niet veel vertrouwen :-?
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door Japie carbon »

Waarom overkill? Ik rij met dezelfde velgen op mijn XC hardtail. Ik vind het wel fijne dingen.

Ik denk dat je rond dat bedrag dezelfde wielen wel kan laten bouwen bij een goede wielbouwer.
Kennyvdj
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 20:23

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door Kennyvdj »

http://www.stealthwheels.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Handgemaakt. Topwielen. Zowel alu als carbon. Verschillende afwerkmogelijkheden en naven. Heb zelf alu en carbon versie.
Plaats reactie