2016 Lombardo e-sestriere 2.0 650b + Bosch PerformanceLine

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
snowdiver
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 jul 2017 15:31

2016 Lombardo e-sestriere 2.0 650b + Bosch PerformanceLine

Bericht door snowdiver »

Dag iedereen, ik ben Michiel en ik heb mijn tweede MTB aangeschaft. Hiervoor op een stalen 26" splendid met goedkope shimano onderdelen waar ik meerdere jaren op gereden heb (vooral op de baan). Nadien op ene hybride koga myate die top afgemonteerd was (alles deore XT, inclusief naven dubbelwandige alu velgen en gekocht voor een prikje (€10)
Maar vandaag dus een 27.5", je moet tenslotte een beetje hip blijven.
Afbeelding
Frame: Lombardo Aluminium 6061, Customized for 650B (27.5)
Vork: SR Suntour XCR 32mm STKM (100mm?)
Achterderrallieur: Shimano Deore XT 9 speed
Cassette : Shimano ?? 11-34??
Shifter: Shimano Deore
Crankstel/Bottom Bracket/motor: Bosch Performance Line 2016 250 Watt / 63 Nm max trapfrequentie 120/min, 18?? Tanden
Display: Bosch Intuvia met aparte controller
Software: Ondersteuning 25km/h (TURBO: 275%, SPORT: 190%, TOUR: 120%, ECO: 50%, TURBO: 63Nm, SPORT: 55Nm, TOUR: 50Nm, ECO: 40Nm)
Batterij: Bosch Framemount Powerpack 400 Wh (2.5kg)
Pedalen: Standaard
Remset: shimano br m355 met sm-rt30 schijven in 180mm (voor) en 160 (?) achter
Headset: ??
Naven voor: Shimano HB-RM33 Quick Release
Naven achter: Shimano FH-RM35 Quick Release
Spaken: Standaard
Velgen: Standaard
Banden: Schwalbe Rapid Rob Active line K-Guard 57-584 (27.5 x 2.25 - 650B)
Zadelpen: Standaard
Stuur: Lombardo
Stuurpen: Lombardo 115mm (veeeeel te lang)
Zadel: San Marco
Grips: Standaard
Afbeelding
Afbeelding

De fiets zal gebruikt worden voor dagelijks woon-werk verkeer vanaf 01/08/2017 ongeveer 17km met 3 hellingkjes in. Plannen zijn dan ook een Tweede setje wielen met straatbanden (iemand een advies voor een kwalitatief setje wielen/naven/Spaken/banden/schijven/casette? Belangrijkste reden voor E is het minder bezweet aankomen op het werk maar toch bijna even snel door de file te zijn als met de auto.

Banden worden Maxxis Detonator 27.5 / 650b of Schwalbe Marathon Plus SmartGuard 27.5, of zijn er alternatieven?

Spatbordbeschermers van bijvoorbeeld SKS

Voorlicht op de batterij, maar die zijn erg duur. Enkel de Supernova E3 V6s Bosch Handlebar mount of de lupine SL Bosch zijn beschikbaar

Achterop een basic drager voor een ortlieb zakje met wat dagelijkse spullen (luchpakket, paperassen), maar heeft iemand hier suggesties, de mounts staan nogal gek? Op 10cm en 43 cm van de naaf ongeveer, vanaf het onderste punt is er ongeveer 35cm ruimte naar boven nodig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ik niet te vervelend ben om direct vragen te stellen, suggesties altijd welkom
Plaats reactie