Turner RFX upgrade p.4

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door IPPE »

Aeromax schreef:kan je bij Rob die Quarz (of hoe dat spel ook heet) niet lenen/huren?
Wat bedoel je?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door aresius »

volgens mij bedoelt Aeromax de Quarq Shockwiz, een tuning apparaatje waarmee je de vering kan uitlezen via smartphone: https://www.quarq.com/shockwiz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatste keer ik bij Rob was had hij er eentje in huis
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door Aeromax »

idd
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door IPPE »

Zo, nu ben ik terug mee. Ik vind dat vering op een bike waarmee je verschillende parcours doet steeds een compromis is. Je kan misschien onderweg kleine aanpassingen doen maar de basis moet er al zijn. Dus zo'n ding is imho redelijk overbodig als je wat ervaring hebt.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door aresius »

Hoe bevalt de bike je na zo'n buitenlandse trip?
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door IPPE »

1 woord: SUBLIEM!!!
Ik ben blij dat ik een maat groter genomen heb. Tijdens extreem steile technische afdalingen geeft dit veel beweegruimte, stabiliteit en dus controle over de fiets. Ik heb nu stukken kunnen rijden die voordien nooit gelukt zijn. Op de meer flowy trails is hij toch speels genoeg om de snelheid hoog te houden.
De wielen geven geen krimp en samen met de vork laten toe om de lijnen te rijden die ik wil, alleen de carbon velgen staan vol krassen van de stenen die er tegen gekletst zijn :-? .
De remmen? tja, Hope's he. Dus hetzelfde rem gevoel en kracht na 2500hm bergaf als bij het begin van de afdaling :drunk:itt vroeger de XT's Juist kramp in de wijsvingers van het vele remmen.

To do: 30 tands kettingblad vervangen door een 28 , want 30-42 is de limiet tijdens lange klimmen +25% :lol:

En de belangrijkste upgrade : Push 11-6 veerelement :-$
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door aresius »

Cool, ik droom stiekem ook van zo'n RFX ... maar eerst moet de Flux kapot :-D
IPPE schreef:..
En de belangrijkste upgrade : Push 11-6 veerelement :-$
:P

Ik heb net een Vorsprung Corset besteld voor m'n demper, ik ben eens benieuwd naar het verschil in demping.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door IPPE »

aresius schreef:Cool, ik droom stiekem ook van zo'n RFX ... maar eerst moet de Flux kapot :-D


Dan heb je pech want een Turner gaat héél lang mee, misschien beter gewoon een babbeltje met Rob doen en ene bestellen :lol:


aresius schreef:Ik heb net een Vorsprung Corset besteld voor m'n demper, ik ben eens benieuwd naar het verschil in demping.
Heb ik ook over getwijfeld maar na ettelijke reviews gelezen te hebben geef ik de voorkeur aan de Push.
Laat eens weten wat uw bevindingen zijn van de Corset.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Turner RFX eerste rij indruk P.3

Bericht door aresius »

IPPE schreef:
aresius schreef:Cool, ik droom stiekem ook van zo'n RFX ... maar eerst moet de Flux kapot :-D


Dan heb je pech want een Turner gaat héél lang mee, misschien beter gewoon een babbeltje met Rob doen en ene bestellen :lol:
Nenee, eerst de Flux eraan.
Daarbij ik wil ook niet met een bike met teveel veerweg rijden als m'n rijtechniek het nog niet waardig is.
De Flux is nu geweldig en ik krijg de fiets nog niet op z'n limiet, de limiet ligt eerder nog bij mezelf. :oops:

IPPE schreef:
aresius schreef:Ik heb net een Vorsprung Corset besteld voor m'n demper, ik ben eens benieuwd naar het verschil in demping.
Heb ik ook over getwijfeld maar na ettelijke reviews gelezen te hebben geef ik de voorkeur aan de Push.
Laat eens weten wat uw bevindingen zijn van de Corset.
Will do
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Turner RFX upgrade p.4

Bericht door IPPE »

Eindelijk is hij er...
Push 11-6 besteld 8)

Laat de zomer nu maar snel komen, of iig de lente :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie