Canyon Exceed CF SLX 8.9

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door JWP »

Komaan seg :-). Uiteraard mag je een andere zadelpenklem gebruiken. Zoek eens op google foto's van de Exceed race bike van Alban Lakata (niet de promo foto's). Duidelijk een andere zadelpenklem.

Zolang je alle maten en 'torque-bepalingen' respecteert, kan en mag je met elk carbon frame alle componenten gebruiken die je wil. ](*,)

Op al mijn carbon frame's staat er een andere zadelpenklem.
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

JWP schreef:Amai die breuk... dat zal efkes pijn gedaan hebben, al lijkt me dat een zuiver garantiegeval. Als je eens doelbewust zoekt, zal je ook veel foto's vinden van alu frame's (ook van canyon, maar geen enkel merk is hier foutloos) die de geest geven.

Bovendien verkoopt Canyon veel fietsen en hoe meer fietsen je verkoopt hoe hoger de kans dat er zo'n foto op het internet belandt. Garantie bij Canyon is meestal ook geen probleem, al hoop ik dat je dat natuurlijk nooit nodig zal hebben 8-[ .
dat dit een zuiver garantiegeval is, ben ik nog niet zo zeker van. Er lijken mij toch wel sporen te zijn van een impact.... (val, tak....)
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door Edlisjas »

Afgelopen weekend met een groepje van 5 enkele dagen in de regio Eupen gezeten voor een mtb 2-daagse. Één van ons is daar zwaar ten val gekomen met een carbonnen GT zaskar. Het frame was op dezelfde plek gebarsten als de foto hierboven. Dat frame is één van de zwaarste carbonnen frames die er zijn. Het exceed frame één van de lichtste.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door madskatingcow »

De Exeed's breken als glas zo te zien. Op dat Spaanse forum zijn er nu al drie gebroken : de eerste hierboven vermeld, een tweede tijdens het transport naar de klant, en nu een derde. Allemaal aan de staande achtervork, waarbij de eerste en derde praktisch identiek zijn zonder valpartij.
Gebruikersavatar
buffaloyann
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 18:06
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door buffaloyann »

madskatingcow schreef:De Exeed's breken als glas zo te zien. Op dat Spaanse forum zijn er nu al drie gebroken : de eerste hierboven vermeld, een tweede tijdens het transport naar de klant, en nu een derde. Allemaal aan de staande achtervork, waarbij de eerste en derde praktisch identiek zijn zonder valpartij.
Verdikke, dat ziet er niet goed uit! Kan dit nog toeval zijn?
Nuance: volgens mij betreft het tweede geval waarover jij spreekt (breuk tijdens transport), niet de staande achtervork maar wel de bovenbuis. Dat leid ik toch af uit 1/ de foto (zie de positie van de letters Canyon) en 2/ de replieken van de eigenaar op dat forum.
Maar zelfs dan, zal ik de komende keren dat ik met de fiets rij toch niet helemaal gerust zijn :(
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door madskatingcow »

Is moeilijk te zien, zonder account op dat forum kan je enkel thumbnails zien. Heb nu de grotere, zou inderdaad de bovenbuis kunnen zijn.

Nog erger dan, hij breekt overal :-k

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door SD2E »

Ze maken die staande achterbrug zo fijn en smal voor het comfort, maar bij een impact van opzij breekt dat blijkbaar direct...
Gebruikersavatar
buffaloyann
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 18:06
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door buffaloyann »

In de Drôme (Frankrijk)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door madskatingcow »

Wat is dat donkere stuk op het midden van je bovenbuis?
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

Re: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Bericht door Belser »

Goed kijken, is de schaduw van een plant / stengel
Plaats reactie