Black "RDO" Beauty [Update Pg5]

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door _alain_ »

Ik zie er toch een heel erge stijl schtijlvout ...

Spacertoren en dan stuurpen omdraaien.
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door wim vanderzanden »

Pfffffff. Kwijl, kwijl. Echt knappe bike man.

Btw die spacertoren weg doen zou ik alleen maar doen als je je effectief goed voelt bij die houding. Niet iedereen kan die houding langere tijd aan. Ik vind het absoluut niet storend.
Gebruikersavatar
VDS
Mountainbiker
Berichten: 254
Lid geworden op: di 01 jan 2013 15:11
Rijdt met: Olympa Nitro 29er / Lapierre Zesty AM527
Contacteer:

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door VDS »

MAN MAN ZO NEN VETTEN BIKE :drunk:
Gebruikersavatar
Peerdepiet
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: za 21 nov 2009 20:15
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999RSL / Rocky Mountain Vertex 999RSL

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door Peerdepiet »

Bedankt voor de toffe commentaren. Khad wel gedacht dat er reactie ging komen op de spacertoren :P
Van zodra ik de juiste rijpositie gevonden heb zal deze wel nog veranderen. 8)

@Edlisjas: Kheb nog zitten twijfelen voor XX1 maar ik zou deze liefst eens deftig willen testen voordat ik de groep aankoop.
Hoe is u ervaring er tot nu toe mee?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door Edlisjas »

Peerdepiet schreef:Bedankt voor de toffe commentaren. Khad wel gedacht dat er reactie ging komen op de spacertoren :P
Van zodra ik de juiste rijpositie gevonden heb zal deze wel nog veranderen. 8)

@Edlisjas: Kheb nog zitten twijfelen voor XX1 maar ik zou deze liefst eens deftig willen testen voordat ik de groep aankoop.
Hoe is u ervaring er tot nu toe mee?
Zeer positief. Ik rij er nu een maand of 5 mee denk ik. Deze zomer 12 dagen in Oostenrijk gezeten en onlangs de Roc Marathon en Roc Noir gereden.
Voor zulke "uitstappen" leg ik een 28T blad vanvoor, hier rij ik met 30 of 32T. Het blad wisselen duurt ongeveer 3 min. Gewoon 4 inbusschroeven losdraaien. Tijdens de Roc bovengereden op klimmen waar de meerderheid aan het wandelen was, en ik ben maar een zeer middelmatige rijder.

Grote voordelen zijn natuurlijk de gewichtwinst en vooral, zeker voor een carbonnen frame, je hoeft je geen zorgen meer te maken over chainsuck. Eerlijk gezegd was dat de voornaamste reden waarom ik overgestapt ben.

Ik ben niet zeker maar ik denk niet dat de body van de XX1 cassette op jouw achternaaf past.
sand0kan
Mountainbiker
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 15 jan 2010 20:47
Rijdt met: Niner Air 9 RDO / Niner Jet 9 RDO / Niner Rip RDO

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door sand0kan »

Heb een nagenoeg zelfde mudbike maar met XX1. En dat is me toch een genot. Op de verschillende TT's al mensen met kettingzuig en andere schakel problemen gezien. Dat is gewoon passe ;)

Wat Edsi ook zegt vooral bij een kartonnen frame is dat wel fijn. Op een winterbike is XX1 denk ik helemaal ideaal omdat je er toch geen marathons enzo mee rijdt. Dus was eigenlijk perfect om nu uit te testen ;)
Gebruikersavatar
Peerdepiet
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: za 21 nov 2009 20:15
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999RSL / Rocky Mountain Vertex 999RSL

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door Peerdepiet »

Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden :P Die chainsuck heb ik inderdaad wel redelijk wat schrik voor.
Niner heeft wel al een plaatje tegen z'n frame hangen, maar of dat alleen voldoende is?

Edlisjas schreef:
Ik ben niet zeker maar ik denk niet dat de body van de XX1 cassette op jouw achternaaf past.
Voor zover ik weet zijn die roval naven "made by DTswiss" en als ik me niet vergis past de body van een 240s naaf hier ook op.
Zal ik voor de zekerheid maar eens navragen...
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door Edlisjas »

Peerdepiet schreef:Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden :P Die chainsuck heb ik inderdaad wel redelijk wat schrik voor.
Niner heeft wel al een plaatje tegen z'n frame hangen, maar of dat alleen voldoende is?
Dat plaatje stelt niet zo heel veel voor. 1 keer fatsoenlijke chainsuck en dat plaatje ligt eraf. Ik zou er nog enkele rekbandjes omdoen.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door JL157 »

It does not get any better than this...
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: Black "RDO" Beauty

Bericht door govaert »

Enorm knappe bike pieter!
Wat betreft XX1, kan je zoals ik ook gewoon een ketting blad van absolute black of wolf tooth bestellen. Deze passen op gewone crankstellen en zo kan je 1x10 rijden in de winter. Mijn blad gaat straks in bestelling en hoop het deze week binnen te hebben.
Plaats reactie