Mijn eerste bike!

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Bericht door Kinnie »

De koper heeft een goeie zaak gedaan.

Zelf heb ik al enkele malen voorhad dat de prijs een stuk duurder was dan hij had gezegd, en heb het betaald.
Nu weet ik als hij mist in z'n nadeel (en het staat op papier), en hij scheurt en z'n broek aan, wel dat dit jammer is voor hem.
abbath
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 19:50
Rijdt met: mean machine

Bericht door abbath »

mooie fiets!koopje gedaan en je niet teveel aantrekken over je al dan niet schamen.je hebt betaald zoals hij geprijsd stond!i dont see the problem!have fun!!!!
vangaeverke
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 20:45
Rijdt met: Thompson Fuse alu XT/MAGURA

Bericht door vangaeverke »

Ben bezig, net mijn eerste 20km gedaan.. Rijdt zalig in de paadjes.
vangaeverke
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 20:45
Rijdt met: Thompson Fuse alu XT/MAGURA

Bericht door vangaeverke »

Ben terug van weg geweest! niet superveel mtb paadjes gedaan door het barre weer maar voor een eerste keer ben ik tevreden!

Ben naar Lac de l'eau d'heure geweest, ik weet niet hoe de mtb routes daar noemen ofzo maar er waren er genoeg..

Fiets rijdt zalig, maar klikschoenen, een helm en mss een outfit lijkt me wel handig :p (vriendin al op haar bek gegaan jammer genoeg)
Hoe onderhoud je het best zo'n mtb? na gebruik? afblazen met hoge druk lijkt me niet goed denk ik? en wat voor olie/vet moet ik af en toe eens toedienen?

Grootste probleem dat ik momenteel heb is dat mijn fietsen tegen elkaar botsen bij het transporteren met de wagen.. Ik heb een fietsenrek van mijn ouders gekregen die zij bij hun auto gekregen hebben (qashqai). Maar het voorstel kan je niet genoeg vastzetten en wiebelt zo een beetje heen en terug, en zo zit er al een putje in mijn vork :( op de terugrit maar een lint rondgedraait voor verdere brokken te mijden..

Iemand mss een voorstel van een niet superdure goede fietsendrager om op een trekhaak te bevestigen? moet te monteren zijn op een Vw T3.
Gebruikersavatar
Lee
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 11 jul 2006 20:15
Rijdt met: Cube Stereo HPC / Cube Reaction GTC Race

Bericht door Lee »

Prachtige Fiets!

Je gaat ook veel plezier beleven aan die magura oliedruk remmen. Zelf rijd ik ook met magura's en 't is zo'n gemak. Al meermaals gemerkt dat mijn bikevrienden met schijfremmen (Xt of zelfs XTR) na een modderig stukje een heel eind met een schurend geluid zitten (en dus ook meer rolweerstand) door de modder en vuil tussen hun remblokjes en de schijf... daar heb je met deze remmen veel minder last van ;-)

Groeten,

Lee
Gebruikersavatar
delavega
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 22 sep 2011 17:23
Rijdt met: ghost amr 7700

knappe fiets

Bericht door delavega »

hey knappe fiets ze om me te starten en vin dat die redelijk goed bollen ook

en voor de rest zou ik nog willen melden da hij zijn fiets gewoon komt voorstellen wat hij er voor betaald en waar en of da nu een fout was of ni dat doe ni terzake he het draait om de fiets he hier
veel succes er mee allesinds
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Bericht door Ratchet »

Nice, mooie bike! Mijn vrouw is er ook mee begonnen en tsja...er zijn twee soorten MTB-ers: zijn die op hun bek zijn gegaan en zij die nog op hun bek moeten gaan. Hoort er nu éénmaal bij. Poetstip: hogedruk kan geen kwaad zolang je maar niet te kort bij gaat op de plaatsen waar dichtingen zijn die dat niet verdragen (vork, trapas, wiellager....) Veel plezier nog met je mooie bike! :-D
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

Lee schreef:Prachtige Fiets!

Al meermaals gemerkt dat mijn bikevrienden met schijfremmen (Xt of zelfs XTR) na een modderig stukje een heel eind met een schurend geluid zitten (en dus ook meer rolweerstand) door de modder en vuil tussen hun remblokjes en de schijf... daar heb je met deze remmen veel minder last van ;-)
is het bij magura's geen gekend probleem dat er weinig ruimte zit tussen de band en de remklauw waardoor je bovenaan verstoppingen krijgt als het echt vettig is.. Denk maar aan modder+lang gras of blaren ofzo..?
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

vangaeverke schreef:Ben terug van weg geweest! niet superveel mtb paadjes gedaan door het barre weer maar voor een eerste keer ben ik tevreden!

Ben naar Lac de l'eau d'heure geweest, ik weet niet hoe de mtb routes daar noemen ofzo maar er waren er genoeg..

Fiets rijdt zalig, maar klikschoenen, een helm en mss een outfit lijkt me wel handig :p (vriendin al op haar bek gegaan jammer genoeg)
Hoe onderhoud je het best zo'n mtb? na gebruik? afblazen met hoge druk lijkt me niet goed denk ik? en wat voor olie/vet moet ik af en toe eens toedienen?

Grootste probleem dat ik momenteel heb is dat mijn fietsen tegen elkaar botsen bij het transporteren met de wagen.. Ik heb een fietsenrek van mijn ouders gekregen die zij bij hun auto gekregen hebben (qashqai). Maar het voorstel kan je niet genoeg vastzetten en wiebelt zo een beetje heen en terug, en zo zit er al een putje in mijn vork :( op de terugrit maar een lint rondgedraait voor verdere brokken te mijden..

Iemand mss een voorstel van een niet superdure goede fietsendrager om op een trekhaak te bevestigen? moet te monteren zijn op een Vw T3.
Je kan best wat isolatiebuis kopen en rond de vorkpoten doen als je twee fietsen op de drager zet. Als ik met niet vergis is het een Thule 941 die je hebt? (werden bij de Quasquai's geleverd). Dit is toch een degelijke fietsdrager hoor. Over onderhoud van je fiets heb je hier op het forum leesplezier genoeg, via de zoekfunctie ga je al een heel eind geraken. Geniet ervan, het is een leuke en verslavende hobby! :-D
Gebruikersavatar
Lee
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 11 jul 2006 20:15
Rijdt met: Cube Stereo HPC / Cube Reaction GTC Race

Bericht door Lee »

MC Staf schreef:
Lee schreef:Prachtige Fiets!

Al meermaals gemerkt dat mijn bikevrienden met schijfremmen (Xt of zelfs XTR) na een modderig stukje een heel eind met een schurend geluid zitten (en dus ook meer rolweerstand) door de modder en vuil tussen hun remblokjes en de schijf... daar heb je met deze remmen veel minder last van ;-)
is het bij magura's geen gekend probleem dat er weinig ruimte zit tussen de band en de remklauw waardoor je bovenaan verstoppingen krijgt als het echt vettig is.. Denk maar aan modder+lang gras of blaren ofzo..?
Dat hangt er vanaf hoe je het zelf instelt.. als je wil laat je 3mm ruimte, maar dan heb je natuurlijk het nadeel dat je je remmen bijna maximaal moet aantrekken om te remmen. Ik heb ze op 1,5mm staan ongeveer. Ik moet toegeven dat ze minder direct remmen schijfremmen (maar wel beter dan V-brakes), maar dat neem ik er toch graag bij.. Deze week weer een tochtje gedaan met iemand die met XTR schijfremmen rijdt, en dat bevestigde mijn initiele indruk. Na wat diepere modder zaten zijn remmen weer de komende 5km te schuren. Ik denk dat dit mogelijk komt omdat de schijf gewoon dichter bij de grond hangt en dus meer modder pakt... Hij zei wel dat hij bijna geen extra remweerstand merkte maar ik rijd toch liever rond zonder schurend geluid aan mijn fiets.
Plaats reactie