Eerste bike, vlug een vraagje over een promotie.

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
HappyTrails
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 nov 2017 21:51

Eerste bike, vlug een vraagje over een promotie.

Bericht door HappyTrails »

Ik zit nog volop in de fase van modellen vergelijken en mezelf in te lezen in de onderdelen etc.
Nu zie ik net dat er deze vrijdag een black friday sale is fietsenwinkel.nl met volgende aanbieding :

https://www.fietsenwinkel.nl/sensa-livi ... -blue-2017

Ik woon in de Kempen en heb geen wagen, dus ik ga vooral de lokale bossen in (Ravels,Kasterlee,etc) en op de baan (ale langst de vaart)
Aangezien ik niet de grootste ben gaat mijn voorkeur uit naar 27.5" modellen.
Met de framemaat zit ik op de grens tussen S en M, ik zal een winkel moeten zoeken om de twee eens te testen. Als er iemand een winkel weet waar ze 'expert' advies geven, let me know..

In ieder geval, ik zat zelf naar duurdere modellen te kijken (heb men oog op de Orbea H20 laten vallen. Men budget = +-2K fiets+kledij) .
Nu zag ik dit staan en eerlijk heb ik men twijfels (vork, geen info remmen, XT= deore XT?), ik weet nog lang niet genoeg en heb te weinig tijd tot vrijdag.
Wat vinden jullie van deze fiets?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Eerste bike, vlug een vraagje over een promotie.

Bericht door aresius »

De fiets uit je link lijkt z'n prijs van 600 euro wel waard. De adviesprijs is dan weer veel te hoog.
Maarja zo lijkt het dat je een mooiere korting hebt.. :-)

Deze valt niet te vergelijken met de Orbea alma h20. Deze laatste is echt wel een of twee "klasses" hoger.
Dat verklaart ook dat die meer dan het dubbele in prijs is.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Eerste bike, vlug een vraagje over een promotie.

Bericht door Mister No Chaïn »

Als je budget 2000 euro is zou ik wel iets meer dan 30% hier van uitgeven aan de fiets zelf. Kledij, helm etc kan ook aardig oplopen maar je hoeft niet alles meteen te kopen. Begin met je winterkledij en tegen april koop je wat dingen bij.
Op zich is deze fiets wel zijn 600 euro waard. De vork is een XC30, de remmen zijn het instap model van Shimano, qua versnellingen is het enige XT de achterderailleur, de rest is SLX of minder.

Maar met 2000 euro zou ik voor die Alma gaan, of bij ieder merk vind je voor 1300 a 1400 euro wel een alu fiets met XT of GX, een Reba, lichtere wielen. Tenzij je maar 1m65 bent zou ik niet veel schrik hebben om voor een 29" te kiezen.
HappyTrails
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 nov 2017 21:51

Re: Eerste bike, vlug een vraagje over een promotie.

Bericht door HappyTrails »

1.68cm.
Ik ga dit weekend eens langs wat winkels denk ik.
Zowel de framemaat als het 27,5" vs 29" dilemma valt alleen maar uit te testen denk ik, met mijn lengte zit ik op de grens tussen beide.
Ik heb ondertussen een lijst gemaakt met verschillende merken/types en ga vanuit die lijst de voorkomende onderdelen filteren om het wat/hoe/waarom te onderzoeken.

Ik kwam wel al iets vreemd tegen, ale vreemd. Ik heb een webwinkel gezien waar ze de orbea H20 verkochten voor 100 euro minder dan de prijs op de orbea site zelf.
Na het checken van de specs bleken er andere onderdelen op te zitten.
Is dit te verklaren door een ander bouwjaar of komt het gewoon voor dat eenzelfde merk + type toch anders afgemonteerd kan zijn afhankelijk van waar je hem koopt?
HappyTrails
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 nov 2017 21:51

Re: Eerste bike, vlug een vraagje over een promotie.

Bericht door HappyTrails »

Mister No Chaïn schreef:Als je budget 2000 euro is zou ik wel iets meer dan 30% hier van uitgeven aan de fiets zelf.
Wou gewoon vlug eens checken of dit een echt koopje was.
Als dit een fiets was die gelijkgesteld was aan 1000 euro fietsen was het misschien een goedkopere 'eerste fiets' optie.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Eerste bike, vlug een vraagje over een promotie.

Bericht door aresius »

HappyTrails schreef:...
Ik kwam wel al iets vreemd tegen, ale vreemd. Ik heb een webwinkel gezien waar ze de orbea H20 verkochten voor 100 euro minder dan de prijs op de orbea site zelf.
Na het checken van de specs bleken er andere onderdelen op te zitten.
Is dit te verklaren door een ander bouwjaar of komt het gewoon voor dat eenzelfde merk + type toch anders afgemonteerd kan zijn afhankelijk van waar je hem koopt?
Bij die Orbea Alma is die "H20" het model, je hebt ook een H30 ...
In dit geval kan het gaan om een overjaars model.
Veel merken brengen elk jaar een nieuw model op de markt, ook al is de kleur en sommige componenten het enige dat wijzigt.
Plaats reactie