Beginner in de beginnershoek op zoek naar een beginners MTB

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Seppe_mtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 15:36

Beginner in de beginnershoek op zoek naar een beginners MTB

Bericht door Seppe_mtb »

Eerst en vooral even voorstellen...

Ik ben Seppe, 47 jaar jong en tot nu alleen actief op het asfalt.
Zou graag vanaf dit najaar (nu dus :-) ) beginnen te Mountainbiken als aanvulling op het wegwerk en ben op zoek naar een degelijke instapfiets.

Een paar die ik wel zie zitten zijn maar dan van het uiterlijke standpunt ( van de techniek niet zo op de hoogte) zijn de:

- Canyon - Grandcanyon AL SLX 8.0 29"
- Cube Reaction Pro 29"
- Merida Big Nine XT Edition 29" (2017)

De Merida kan ik aan 25% korting krijgen aangezien het een 2017 model is.

wat zouden jullie kiezen?

mijn punten die ik graag zou krijgen voor het uitgegeven geld.
- comfort
- voldoende snelle fiets ( zou er in de winter voor het werk Leuven- BXL mee willen doen)
- onderhoudskosten moet binnen de perken blijven
en vooral VEEEEL plezier mee beleven

alvast dank voor jullie info,

grtn,

Seppe
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Beginner in de beginnershoek op zoek naar een beginners

Bericht door janssis werner »

Hallo. De canyon is mooi afgewerkt tot de banden toe. Bij de andere ga je soms andere banden moeten kopen. Dit hangt wel af van streek tot streek of waar dat je gaat rijden. Bij cube zijn er verschillende modellen in htc ,pro en race. Welke van deze is het. Bij merida kijk je ook best eens naar de verjaardags editie. Op de fiets die ik gezien heb zit niet zoeen degelijke vork.

Grtjs.
Seppe_mtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 15:36

Re: Beginner in de beginnershoek op zoek naar een beginners

Bericht door Seppe_mtb »

Das goed om te horen want kwestie van stijl past de Canyon mij het best - spreek hier alleen over het uiterlijke. Stealth zwart/grijs met een klein kleuraccent. Heb wel wat angst voor de opvolging na verkoop. Woon zelf in Bierbeek en dat is maar 5 min. van hun service center in Haasrode. Maar wat als ze belissen daar weg te gaan - ben je dan wel welkom in een andere winkel met jouw online gekochte fiets? Zelf ben ik niet in staat zelf een klein onderhoudje te doen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Beginner in de beginnershoek op zoek naar een beginners

Bericht door janssis werner »

Hallo. Ze zijn toch nog maar pas verhuisd. Ik zelf rij ook met een canyon en de zoon met een trek. Ik heb dit eerst besproken met mijne fietsenwinkel en hebben samen gezocht naar een fiets die bij mij past. Hij had daar ook geen probleem mee. Iedereen heeft andere smaak. De zoon zijn merk verkoopt hij ook niet, maar kon hij wel krijgen zonder korting bij een collega. Dus maken we daar ook geen probleem van . Dus fiets kopen dat je graag ziet en binnen uw budget en liefst zo goed mogelijk afgemonteerd. Kijk ook eens naar die speciale merida is ook een leuk model. Bij cube best eens vergelijken bij de canyon wand deze zitten ook sterk in prijs.

Grtjs.
Plaats reactie