welke Voorvork?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

welke Voorvork?

Bericht door aaronito »

beste leden,

ik ben in het bezit van een Cube Reaction GTC SLT 2017 frame ( zwart rode versie ).
nu ben ik op zoek naar een redelijke goede voorvork die ook nog eens past in combo met de frame.
er zijn vele soorten vorken maar zie door de bomen het bos niet meer, welke er nu wel goed of slecht is.
hopelijk kunnen jullie mij helpen om de juiste keuze te maken.

budget voor vork is max 600 euro,minder is altijd meegenomen als dit natuurlijk niet onderdoet voor de kwaliteit.

alvast bedankt

groetjes

aaronito
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: welke Voorvork?

Bericht door chrisper »

ik ben wel heel content van een rockshox reba vork

is voldoende instelbaar, luchtdruk, en doet zijn werk prima

er bestaat natuurlijk beter, een rockshox sid of rs1 of een fox vorkje (maar deze zijn ander budget)

ik zou gewoon een reba vorkje nemen, voor een 400 a 500 euro zit je mooi onder je budget
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

Re: welke Voorvork?

Bericht door aaronito »

als ik de reba wil bestellen hoe weet ik dan welke perfect past in de frame aangezien er zoveel verschillende versie bestaan?
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: welke Voorvork?

Bericht door chrisper »

Als ik opzoek bij de specificaties van uw bike, zie ik dat deze is geleverd met rs1 vork? Waarom zou je die vervangen?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: welke Voorvork?

Bericht door Mister No Chaïn »

chrisper schreef:Als ik opzoek bij de specificaties van uw bike, zie ik dat deze is geleverd met rs1 vork? Waarom zou je die vervangen?
Hij zegt dat hij een frame bezit :wink:.
Ik zou zelf een Fox steken, ik rijd momenteel ook met een Reba en dat is zeker geen slechte vork, maar een Fox is toch nog wat smoother.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: welke Voorvork?

Bericht door chrisper »

Oepsie niet goed gelezen. Fox is natuurlijk beter. Maar gezien het budget.. en volgens de speci van de frame zou dit een tapered vork moeten zijn.
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

Re: welke Voorvork?

Bericht door aaronito »

Mister No Chaïn schreef:
chrisper schreef:Als ik opzoek bij de specificaties van uw bike, zie ik dat deze is geleverd met rs1 vork? Waarom zou je die vervangen?
Hij zegt dat hij een frame bezit :wink:.
Ik zou zelf een Fox steken, ik rijd momenteel ook met een Reba en dat is zeker geen slechte vork, maar een Fox is toch nog wat smoother.
welke fox raad je me aan?

en hoe weet ik hoe de vork past op de frame?

alvast bedankt voor de nodige hulp.
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

Re: welke Voorvork?

Bericht door aaronito »

chrisper schreef:Oepsie niet goed gelezen. Fox is natuurlijk beter. Maar gezien het budget.. en volgens de speci van de frame zou dit een tapered vork moeten zijn.
met tapered bedoel je dan dat de as die in de frame moet conisch is?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: welke Voorvork?

Bericht door KrisMaes76 »

aaronito schreef:
chrisper schreef:Oepsie niet goed gelezen. Fox is natuurlijk beter. Maar gezien het budget.. en volgens de speci van de frame zou dit een tapered vork moeten zijn.
met tapered bedoel je dan dat de as die in de frame moet conisch is?
idd, denk trouwens niet dat je nog veel non-tapered vorken of frames gaat vinden... (behalve dan 2e hands)
aaronito
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 apr 2016 17:02
Rijdt met: Cube LTD Race 29 2016

Re: welke Voorvork?

Bericht door aaronito »

KrisMaes76 schreef:
aaronito schreef:
chrisper schreef:Oepsie niet goed gelezen. Fox is natuurlijk beter. Maar gezien het budget.. en volgens de speci van de frame zou dit een tapered vork moeten zijn.
met tapered bedoel je dan dat de as die in de frame moet conisch is?
idd, denk trouwens niet dat je nog veel non-tapered vorken of frames gaat vinden... (behalve dan 2e hands)
bedankt voor de info.

heb je enig voorkeur of aanrading voor voor vork.
Plaats reactie