Club omgeving Boom/Wilrijk gezocht

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Glenndc89
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 jul 2017 09:46
Rijdt met: RockRider

Club omgeving Boom/Wilrijk gezocht

Bericht door Glenndc89 »

Ik vond niet direct een (sub)forum of lijst van clubs dus bij deze zet ik het even hier.

Ik ben recent beginnen mountainbiken en ik ben op zoek naar een club in de buurt van Boom of Wilrijk (Antwerpen) waar ik deftig kan leren mountainbiken. Buiten op mezelf "lange" tochten maken op platte paden heb ik nog geen ervaring.
Tevens lijkt het me ook fijn om gelijkgezinden te leren kennen om geregeld eens te gaan mountainbiken.
Welke clubs zijn er zo in omloop en wat houdt het allemaal in om bij een club te gaan?

grts
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Re: Club omgeving Boom/Wilrijk gezocht

Bericht door Odan »

Ik ben ook een beginnend mtb'er.
Nu ik ben op dat vlak nogal een autodidact.
Naar mijn mening heb je geen club nodig om te leren MTB'en.

Zoek eens op Youtube naar GMBN .. ze hebben letterlijk 10 tallen filmpjes over hoe je verschillende basistechnieken moet leren.
Nu dat is niet voor iedereen even makkelijk. Ik heb altijd veel gesport en voel goed aan wat mijn lijf doet , maar er zijn evengoed mensen die nog niet weten of hun hoofd boven of beneden staat en die effectief iemand nodig hebben om hen te corrigeren.
Iedereen is anders.

Ik heb de 2de week dat ik mijn fiets had , direct naar 1) terhagen/de schorre gereden en daar de "Hard" toer "gereden".. er is geen schaamte in om eens te vallen of te stappen en 2) ook ondertussen al 2 x naar Le Bois de Reves geweest in Ottignies.

En op de vrije momenten dat ik eens 20 min tijd heb, neem ik de fiets en leer ik manuallen, trackstand, endos etc gewoon bij ons in het straat...

Mensen leren kennen doe je gaandeweg... tijdens mijn 2 x fietsen naar ottignies heb ik al 2 keer , buiten mijn beenspieren ook mijn tongspier serieus getrained met het volk dat daar aanwezig was. En zo al af gesproken om nog een samen te gaan knallen

Nu iedereen heeft een andere visie, ook welke "vorm" van het mtb'en je wil beoefenen.
Mij intresseert het persoonlijk geen fluit om op een XC fiets 100 km af te malen in boer Jos zijn veld...
Enduro rijden en bike parks dan weer wel :)
Plaats reactie