orbea of cube?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

orbea of cube?

Bericht door schuppe »

hallo iedereen,
door omstandigheden heb er 3 jaar uitgelegen. Had mijn mtb gekocht en alles erbij. Maar ik kan het niet missen. Ik ga mij terug een mtb aanschaffen. Voorheen had ik al verschillende merken bereden maar niets zat zo goed als cube. Nu heeft een vriend van mijn broer een winkel geopend waar hij orbea mtb's verkoopt. Mijn vraag is: "stel ik wil juist 1000 euro uitgeven. Met welk merk ben ik dan het best?"
Mijn tweede vraag is of er nog belangrijke zaken zijn veranderd tegen een 3 a 4 tal jaar geleden? Ik heb precies de indruk dat er tegenwoordig veel gereden wordt met 2x11 ipv 3x10.
Merci alvast.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: orbea of cube?

Bericht door Frakke »

Waar heeft hij een winkel geopend van orbea?

Zit ook met de keuze tussen de 2 maar orbea beetje meer favoriet door mooiere kleuren voor 2017 dus nog ff wachten op de kleuren 2018.

Orbea alma H10 of H20 of de Cube ltd SL aan het overwegen.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: orbea of cube?

Bericht door Frakke »

Op 1 augustus zouden de 2018 modellen worden voorgesteld.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: orbea of cube?

Bericht door schuppe »

hij heeft een winkel in koningshooikt (lier) geopend!
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: orbea of cube?

Bericht door Frakke »

De enigste dat ik vindt is vedette sport maar dat is lier niet in koningshooikt.
Volgens site van orbea.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: orbea of cube?

Bericht door schuppe »

https://www.orbea.com/be-nl/verdelers/?country=BE" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen ceulemans (nr 70)!
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: orbea of cube?

Bericht door Frakke »

Oké gevonden nu bedankt.
Keuze voor orbea staat ff op hold.
Heb de nieuwe modellen gezien voor cube 2018 dus ff afwachten tot ze hier uitkomen en dan eens vergelijken.
janm
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 okt 2014 20:48
Rijdt met: Giant Talon / Felt Q600

Re: orbea of cube?

Bericht door janm »

merk dat er op je frame staat is niet zo belangrijk. je schakel systeem wel. dat zal je vriend als fietsenmaker je wel bevestigen.
de bedoeling van wat je gaat fietsen is ook belangrijk, allemaal info die fietsenmakers allemaal geven als je binnen gaat.
succes ermee
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: orbea of cube?

Bericht door hitchhikerzguide »

janm schreef:merk dat er op je frame staat is niet zo belangrijk. je schakel systeem wel. dat zal je vriend als fietsenmaker je wel bevestigen.
de bedoeling van wat je gaat fietsen is ook belangrijk, allemaal info die fietsenmakers allemaal geven als je binnen gaat.
succes ermee
Ik vind persoonlijk het frame het belangrijkste? Mer je frame staat of valt je rijkwaliteit en ervaring. Die shiny achterderailleur die 100 euro duurder is kan achteraf nog gemonteerd worden.
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Re: orbea of cube?

Bericht door Odan »

janm schreef:merk dat er op je frame staat is niet zo belangrijk. je schakel systeem wel. dat zal je vriend als fietsenmaker je wel bevestigen.
de bedoeling van wat je gaat fietsen is ook belangrijk, allemaal info die fietsenmakers allemaal geven als je binnen gaat.
succes ermee
persoonlijk vind ik dit pertinent onwaar.
Als je een brak frame hebt met slechte geometrie , of een fiets die kwa frame niet bij je past .. daar heb je 0.0 plezier van. of zelfs zo dat je er niet graag mee rijdt.
Een goedkopere groep schakelt mss iets minder vlot of weegt iets zwaarder... maar hij doet gewoon zijn job en is relatief makkelijk te upgraden gaandeweg naar een "hogere" versie
Plaats reactie