Aankoop onderdelen mtb

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Tom81
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 08:51

Aankoop onderdelen mtb

Bericht door Tom81 »

Hallo allen,

Kopen jullie jouw onderdelen online of gewoon bij de fietsenzaak.
Ik zou graag een paar aanpassingen doen zoals een dropper maar weet nog niet welk merk en andere pedalen. Voor de pedalen dacht ik aan crankbrothers mallet DH, momenteel rij ik met de SPD's van schimano maar na de rit in Tilff ben ik er niet meer zo fan van.
Alle ervaringen of info zijn welkom.
Grtz. Tom
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Aankoop onderdelen mtb

Bericht door chrisper »

bij mij is het wat verdeeld, soms koop ik online soms bij de fietsboer in de buurt
hou er gewoon rekening mee als je online koopt, alles wat moeilijker en omslachtiger word qua garantie bij defect
bij de lokale fietswinkel kan je makkelijk even binnenwippen indien je een probleem hebt, of montage hulp nodig hebt of zo
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Aankoop onderdelen mtb

Bericht door dennisVO »

een fietsenwinkel heeft maar een beperkt aanbod en online vind je alles.
online is het vaak goedkoper, maar je mist de service van een winkel (als het een goeie winkel is tenminste).
ook 2dehands is er een grote markt.

maar je kan beter al op voorhand goede research doen, zodat je weet wat je zoekt.
zo kan je ook al uitpluizen welke fietsenwinkel wat aanbied.
in geval van een dropper, kan me niet voorstellen dat een standaard fietswinkel elk model/merk/maar heeft liggen.
best dus uitzoeken wat je wil en daarmee op zoek naar naar dealers (hetzij online, hetzij bij de winkel).
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Aankoop onderdelen mtb

Bericht door KrisMaes76 »

Ik bestel veel bij bikster.be, is een Duitse webwinkel, is niet altijd de goedkoopste, maar hebben wel een uitstekende service (ook in het Nederlands), al veel teruggestuurd (gratis) en ze hebben er nog nooit moeilijk over gedaan.

Dingen die je moet passen, zoals handschoenen, kniebeschermers ed, koop ik altijd een 3-4 tal van, alles es passen en al hetgeen me niet aanstaat, stuur ik terug. 2 weken later staat het geld terug op mn visa kaart
bukkem
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 sep 2017 08:39
Rijdt met: Cannondale Flash 29'er - Cervelo P3 - Cube streamer - Storm Nalu beachracer

Re: Aankoop onderdelen mtb

Bericht door bukkem »

Ik struin meestal het hele internet af maar echt succesvolle sites zijn mantel.com, bike-components.de. en soms futurumshop.nl. Die zijn groot genoeg om in bulk in te kopen en goeie kortingen af te dingen bij de leveranciers en jou dus scherpe prijzen te geven. Alle drie websites hebben ook een uitstekende klantenservice, althans mijn ervaring.

Vaak vergelijk ik ze tegen elkaar om de laagste prijs te vinden.

Mijn ervaring met fietszaken is dat ze nogal wat marge nemen op dezelfde producten en das een beetje zonde van de portemonnee. Maar ja.. als je als beginnende fiets niet precies weet wat je hebben moet qua onderdelen dan ben je voor een beetje extra wel zonder kopzorgen.

Ik ben verder nieuw in de omgeving Sint-Pieters-Woluwe en op zoek naar een goeie fietsspeciaalzaak binnen een aanzienlijke afstand (max. straal 10km) voor race en mtb. Iemand?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Aankoop onderdelen mtb

Bericht door Free_ltd »

Mijne favoriet is Bike Discount
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Aankoop onderdelen mtb

Bericht door Real Epic '89 »

Ik doe eigenlijk best wel veel 2e hands.

Maar wat hierboven al gezegd is. Goed inlezen (Google) wat de problemen zijn met een bepaald product.

Voor pedalen zou ik eerder voor een meer open model gaan ivm met de moeder afvoer. Bv. CB Candy. In de doppers zijn zoveel verschillende modellen. Veel hangt af van of je frame een stealth (Kabel binnendoor) kan monteren?

Succes.
Plaats reactie