Kiezen tussen Trek Marlin 7 of X-Caliber 8

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eriksen
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 24 feb 2017 12:42
Rijdt met: X-Caliber 8

Kiezen tussen Trek Marlin 7 of X-Caliber 8

Bericht door eriksen »

Heb nog nooit mountainbike gedaan.
Mijn bedoeling is om te fietsen in de natuur zoals bossen en landwegen. Te kunnen genieten van de natuur en conditie op te bouwen.
Woon in Limburg (Helchteren) en ben 57 jaar jong.

Mijn keuze is naar het merk Trek gegaan, vermoed dat dit één van de degelijke merken is.
Nu moet ik kiezen tussen en Marlin 7 (649 €) mat zwart of x-caliber 8 (899 €) Mat rood
Uiteraard zal de x-caliber een betere fiets zijn, maar is 250 € verschil voor mij nodig?
Kweet begot niet of ik de sport mountainbike graag ga blijven doen? Ben wel gemotiveerd en wil sporten. (Lopen lukt niet meer zo goed door de blessures)

Mijn eerste gedacht is: start met de Marlin 7 en als ik verslaafd aan het mountainbike geraak, na een jaar de Marlin te verkopen en dan een stap hoger te zetten. (Hoop dan toch van de Marlin een 400 € ter krijgen)

Hoop van jullie kenners een mening te verkrijgen.
Grtjes, erik

Hierbij de linken naar de vernoemde modellen:
http://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiets ... 1600-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiets ... 3600-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door eriksen op vr 24 feb 2017 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Kiezen tussen Trek Marlin 7 of X-Caliber 8

Bericht door janssis werner »

Hallo. Zonder twijfel de tweede. Andere is een kinderfiets om naar school te gaan en niet om in het veld te zitten. De tweede is heel gewoon maar het kan.

Grtjs.
Gebruikersavatar
eriksen
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 24 feb 2017 12:42
Rijdt met: X-Caliber 8

Re: Kiezen tussen Trek Marlin 7 of X-Caliber 8

Bericht door eriksen »

Zal dus de tweede worden.
Hopelijk een goeie keuze :-D
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Kiezen tussen Trek Marlin 7 of X-Caliber 8

Bericht door Free_ltd »

Goede keuze. Ik ben in 2015 begonnen op de X-Caliber 9 met de bedoeling om het te aanschouwen en heb me een paar maanden terug dan een andere gekocht toen ik besefte dat ik gebeten was door dat mtb virus.

Occasie krijgt ge er dan ook nog wel iets voor terug. Alez, ik toch voor de 9.

Succes ermee.
Flitz
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 jul 2015 10:29
Rijdt met: Specialized Epic 2016 Alu Comp
Contacteer:

Re: Kiezen tussen Trek Marlin 7 of X-Caliber 8

Bericht door Flitz »

Mss kom ik je nog tegen. Groeten uit Laak :-D
Plaats reactie