Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Faecon
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 mar 2013 19:40

Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door Faecon »

Misschien niet het juist forum, maar als fietsliefhebber mag dat niet veel uitmaken denk ik.
Ik ben op zoek naar wat jullie de mooiste baantjes vinden om met de koersfiets te rijden in de vlaamse ardennen. Het seizoen is begonnen en ik wil wat meer in de vlaamse gaan rijden, maar vooral veel ontdekken.
iedereen kent alle heuveltjes enzo, maar ik ben opzoek naar hele mooie uitzichten, smalle baantjes , pitoresk etc.

Voor alle duidelijkheid, het gaat hem dus om verharde wegen, enkel voor koersfiets.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door i-Mac »

Best een moeilijke vraag. Ik geniet van bijna elke plaats in de Vlaamse Ardennen. En als ik je een tip mag geven : ga ook de taalgrens over. Voorbij Ronse ligt o.a. Ellezelles. Zo mogelijk nog veel mooier en rustiger.

Eentje die ik al heb gereden, en zeker nog ga doen.

https://ridewithgps.com/routes/18691342" onclick="window.open(this.href);return false;
Faecon
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 mar 2013 19:40

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door Faecon »

i-Mac schreef:
https://ridewithgps.com/routes/18691342" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt voor de route !. Ik test ze misschien dit weekend al eens uit .
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door TaurineR »

Ik doe jaarlijks in maart-april een stuk van de oude 'Reuzen van Vlaanderen'.
Dit is 80km met 1500hm, en doet stille straatjes aan waar ze zelfs de rvv niet durven doorsturen.
(te smal en/of te steil)..
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door D'Haese »

In mei 2014 heb ik eens een cyclo gedaan die startte in Sint-Maria-Oudenhove.

Magnifieke rit. Voorbij Geraardsbergen, voorbij Ath, richting Peruwelz, terugkeren langs Leuze-En-Hainaut, en Elleszelles... Dacht iets van een 105 km, kleine 1000 hm. Niet echte steile hellingen, constant golvend terrein (pays des collines = heuvels). Aangezien dat ik die alleen gereden heb, was ik goed zochte bij aankomst.

Op de website van de club (TC Oud en Jong) die dit organiseert vind ik geen datum voor dit jaar. Blijkbaar niet echt up-to-date of wordt niet meer gereden?

Als je wil stuur ik u de gpx eens, zou ergens op mijn strava-account moeten staan. 105 km begint wel zo een beetje de limiet te worden om dat niet via een organisatie te rijden met bevoorradingen. Anders moet je al bijna met een camelback of drinkzak rondrijden en een kleine voorraad eten.
Faecon
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 mar 2013 19:40

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door Faecon »

Mocht je de gpx nog vinden mag je me deze gerust doorsturen. Alvast bedankt en bedankt voor je reactie
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door D'Haese »

Faecon schreef:Mocht je de gpx nog vinden mag je me deze gerust doorsturen. Alvast bedankt en bedankt voor je reactie
Heb je een pb gestuurd.

[edit]:staat bij postvak uit? dus wrs niet verzonden? stuur me gewoon een mailtje en ik zal u de gpx terugsturen.
Laatst gewijzigd door D'Haese op vr 31 mar 2017 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Faecon
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 mar 2013 19:40

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door Faecon »

D'Haese schreef:
Faecon schreef:Mocht je de gpx nog vinden mag je me deze gerust doorsturen. Alvast bedankt en bedankt voor je reactie
Heb je een pb gestuurd.

[edit]:staat bij postvak uit? dus wrs niet verzonden? stuur me gewoon een mailtje " onclick="window.open(this.href);return false;) en ik zal u de gpx terugsturen.

Thomas, bedankt voor je bericht.
Je haalt hier best wel je mailadres weg, want ik vrees dat je anders wel wat meer spam zal krijgen.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door Christ D. »

D'Haese schreef: 105 km begint wel zo een beetje de limiet te worden om dat niet via een organisatie te rijden met bevoorradingen. Anders moet je al bijna met een camelback of drinkzak rondrijden en een kleine voorraad eten.
Waarom ? Je kan toch binnengaan in een winkel voor water en iets om te eten ? of bij den bakker ? drankautomaat......
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Koersfiets : Mooiste baantjes in de Vlaamse Ardennen ..

Bericht door D'Haese »

Ja, das waar.

Maar om de een of andere reden kom ik nooit iets tegen dat open is :lol:
Plaats reactie