mtb zoon 8j

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
pumake
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 28 jun 2011 15:55
Rijdt met: cube LTD 29 sl

mtb zoon 8j

Bericht door pumake »

Hoi ben opzoek naar wat raad om een mtb te kopen voor mijn zoon.
Hij is 140cm zou ik nu een 24 inch kopen of direkt een 26inch met extra small kader?
Met de 26 inch kan hij wel langer rijden.
Gebruikersavatar
lachouff77
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 06 sep 2012 19:01
Rijdt met: S-Works HT29 2014, Specialized Camber

Re: mtb zoon 8j

Bericht door lachouff77 »

Hallo,

Heb zelf een zoontje van 7 deze meet 1.25m is niet bepaald ne grote,rijd me ne specialized pitch 650b een 13 inch frame.Kan er super mee overweg.

Mijn andere zoon is 9 en meet 1,46'm en rijd op ne 26 met een 15,5 frame.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: mtb zoon 8j

Bericht door geertg »

Zoon is 9 jaar en rijdt met een scott scale jr 24", denk dat hij binnenkort zal overstappen op mijn 26" welke ik niet meer gebruik. Een nieuwe 24" kopen voor uw zoon voor een korte termijn (ongeveer een jaar) is mogelijks niet aangewezen, zou dan 24" tweedehands kopen of meteen een 26" of 27,5" kopen maar zal dan wel aan de grote kant zijn wat technisch e.d. mogelijks geen al te goed idee is en waarschijnlijk ook voor hem niet zo leuk.
pumake
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 28 jun 2011 15:55
Rijdt met: cube LTD 29 sl

Re: mtb zoon 8j

Bericht door pumake »

Voila de kogel is door de kerk.
Juist een scott aspect 670 26 inch xs gekocht.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: mtb zoon 8j

Bericht door Muntanya »

Zoon van 10 jaar, 1m45, heb ik een 26" MTB met 16" kader gekocht. Dat is ideaal, en wanneer die te klein wordt kan hij mijn oude 19" met 26" wielen overpakken.

Probleem is een beetje dat die mannekes een beetje te klein zijn voor u om altijd met u te gaan fietsen, ik vind dat niet erg van tijd tot tijd eens te doen, meestal toeren we een uurtje, uurtje en een half en dan doe ik er nog een uurtje of twee alleen bij. Ik ga binnenkort bij een club gaan, maar ik vrees dat er daar voor hem nog geen plaats is.

Hoe laten jullie de kinders hun optimale plezier beleven? Bestaan er "kinderclubs"?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: mtb zoon 8j

Bericht door Wacky-S »

Die clubs bestaan ja (bv: mtbschool), zelf rij ik gewoon samen met hem aangepaste toertjes naast de gewone ritjes waar hij nog niet mee meekan.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: mtb zoon 8j

Bericht door geertg »

Ter info, mail welke mijn zoon ontving :

Beste,

In het verleden nam u reeds deel aan onze trainingen. Aanstaande zaterdag starten we met een trainingenreeks in de Gavers in Geraardsbergen.

Info in bijlage.

http://vlaamsewielerschool.be/activitei ... deren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gelijklopend op woensdagnamiddag hebben we ook een opleiding in WVL, Harelbeke

http://vlaamsewielerschool.be/activitei ... deren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie