herbeginnen na diefstal

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
fujin
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 22:04
Rijdt met: bulls

herbeginnen na diefstal

Bericht door fujin »

hoi allemaal

kort
ik heb 2 jaar wekelijks gemountainbiket met mijn lapierre raid 529, een entry level 29 er die echt voldeed voor mij, ondanks dat ik er ook in wales mee ben gaan mountainbiken. enkel de vering was simpel, maar daar kon ik mee leven. de banden waren ook budget, maar daar kan je direct iets aan doen.

de fiets had ik gekocht voor 510 nieuw ipv ca 700 (denk ik) winkelwaarde door overstock

de fiets werd dan gestolen, en omdat ik sowieso met mijn job op dat moment niet vaak kon gaan rijden heb ik een nieuwe aankoop uitgesteld.
nu min job situatie verandert en ik voor nog een jaar in brussel maar toch op wandelafstand van zonienwoud woon (daarna verhuis ik naar de andere kant spijtig genoeg, waar het moeilijk word) wil ik nog 1 jaar gaan zeker ervan profiteren, en daarvoor zoek ik een nieuwe iets.

voor hetzelfde budget van toen vind ik echt niet veel, ook geen overstock modellen.

ik wil een hardtail, instap hydraulische Shimano remmen voldoen voor mijn gebruik.
goed breed stuur en geometrie zijn belangrijk. gewicht niet, de lapierre was 14 kg en ik was toch altijd bij de snelste stijgers in mijn club van toen.

ik koop nieuw omdat ik wel goed fiets maar niet technisch ben (mijn andere fietsen zijn daarom allemaal van alfine en gates carbon riem, en lekvrije marathon plus banden voorzien) en geen fiets met mogelijk problemen wil.

ik vond een trek x caliber 8 (met 2x10, wat me wel interesseert) fiets in mijn maat voor 700 ipv 900.
is dat een aanrader? de 9 versie vind ik niet in overstock voor iets meer, dan is het direct 1000.
eronder vind ik weinig goeds.

zijn hier andere voorstellen die misschien geschikt zijn voor mij?
maat 19-20 inch (184 cm)

bedankt!
fujin
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 22:04
Rijdt met: bulls

Re: herbeginnen na diefstal

Bericht door fujin »

niemand?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: herbeginnen na diefstal

Bericht door Free_ltd »

Ik zelf heb de 9 gehad en zeer tevreden van. De 8 is wat minder afgemonteerd, maar wss wel doenbaar voor wekelijkse ritjes
Plaats reactie